Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Vi inne her klarer ikke flytte indeks. Jeg har bare lyst til å hjelpe mine aksjevenner og bli forumets helt.:blush:

1 Like

Nei, ned ~0.90%.
Jeg tipper det blir en roligere dag i dag og at man havner midt på treet.
OSEBX ned 1 prosent eller no. Laveste tall fra Kina siden outbreak hvis jeg hørte rett på radio i morges

Slettet mitt innlegg så jeg ikke bidrog til hysteriet. På siden jeg bruker står det -6%, men er sikkert noe feil.

Last ned investing.com appen

image

1 Like

Nå er det ikke lenger Kina som bekymrer resten av verden og markedene, men resten av verden.

Edit: I tillegg kommer det nå et tilsig av flyktninger inn i Europa der smittevernskontrollen er helt fraværende…

2 Likes

Spørsmålet er hva slags effekt vi vil få dersom viruset blir allment utbredt, vil panikken dempe seg når folk lærer å leve med dette som med mange andre sykdommer?

3 Likes

Blir ikke 20% slått ut av dette i kritisk tilstand og satt ut av funksjon i over 1 mnd? Er neppe noe bra for økonomien det heller?

De fleste som blir slått ut er ikke arbeidsføre såvidt jeg har forstått.

3 Likes

Det vil jo dempe seg, tenker jeg, men ikke med det første… Og hvertfall ikke før det kommer positive nyheter hva gjelder vaksiner.

Kortsiktig vil første kvartal, nå ikke bare for Kina men også for resten av verden, få sin økonomiske aktivitet svært svært redusert. Også ser det blodrødt ut nå de neste ukene før det også kommer hint av lys i tunnelen på veien dit. Men akkurat nå vil hvert enkelt land som er smitta gjøre sitt for å få kontroll på situasjonen–enten det er hjemmeisolat for enkeltpersoner eller lockdown av mindre/store byer. Men når viruset til slutt blir en del av “normalen” så vil ikke slikt hemme verdens BNP.

Edit: arbeidsuføre i den grad man kan kalle det det, så lenge de er i isolat.

1 Like

først like ille som finanskrisa, nå værre enn 1987-fallet.
Nesten så jeg ikke tror mine egne øyner.

2 Likes

Det jeg mente var at de fleste som blir rammet alvorlig og blir kritisk syke over det som normalt er tilfellet ved f.eks influensa er over pensjonsalder.

Moskva-børsen faller fem prosent ved åpning

Vet ikke om jeg vil gå lang, men kanskje vurdert å sikre litt gevinst dersom jeg satt short i dag.

Ihs dax. Long. Go!

3 Likes

Samme. Long omx 1654.

Edit 02. mars. Ut 1705 på rejection av 1710.

Greit gull var overkjøpt, men ganske heftig nedgang fra topp i forhold til børsen nå. Et tegn på at ting snur snart?

OSEBX var nede på støtte i går. I dag blaster vi forbi.

Jeg tror vi skal ned til minst 775 om det skal være noen sammenheng mellom det fundamentale som at Norge er en oljenasjon, stup i oljepris osv…

OBX er gjennom støtte også nå. Vi er i krakk teritorium.

Kan være tid for bounce her, før evt ny nedgang. Volatilt blir det uansett framover.

1 Like