Jeg blir sittende med noe, ikke faen om jeg selger noe jeg allerede har ett stort tap i. Da fĂ„r jeg heller brenne inn med deâŠ
Ikkje garantert.
Min viktigste leveregel i aksjehandel er Ă„ glemme inngangsverdi. Ă
ta inngangsverdi med i beslutningen om man bĂžr selge eller ikke er Ă„ gi seg selv et psykologisk hinder som Ăžker sjansen for store tap mener jeg
Dessverre greier jeg ikke alltid Ă„ etterleve leveregler selv da og blitt med lenger ned enn tenkt av og til
Heldigvis stÄtt helt utenfor i denne nedturen.
Er det indeksboblen som sprekker?
No er det frykt og short ung som styrer gamet.
Vil ikkje overraske meg om det blir bounce i morgon, enn sÄ lenge tar stÞrre institusjonelle aktÞrar det med ro.
De er bare litt tregere i essenâŠ
Er en rekke nivÄer nedover pÄ osebx som er av interesse:
825 og / eller 805 / 800 er august bunn og ett fint rundt tall.
783 er bunn fra romjulen 2018.
759 er 20% ned og ett offisielt krasj, og 711 er 25% ned, mens 664 er 30% ned samt bunnen fra April 2015.
Tror mye mer skal gÄ galt fÞr vi skal lenger ned enn dette. En bekymring for framtiden, skal vi si neste mÄned?
Erdogan Äpner for Syriske flyktninger inn i Europa. Blir vanskelig Ä holde kontrol pÄ corona nÄ. Veldig uheldig timing.
Gjerne fÄtt litt oppblussing i hormuzstredet som krydder pÄ portefÞljen
Har ikke ord! Futtene fortsetter nedover. Det er helt sykt!
Payday. Selv med lavere BEAR eksponering sÄ blir det mye av dette. Ser jo ut som det skal bli et godt gammeldags krakk av dette. Dont waste the opportunity!!
En annen ting. Jeg tror folk og mĂ„ vurdere sjansen for en verdensomspennende konkursbĂžlge som igjen kan velte banker. To be continuedâŠ
Det er det vel liten tvil om slik gjelda er i dag. Krypto snur oppover i dag etter noen dager med nedgang. SĂ„ det kan vĂŠre folk vil ha kontrollen over pengene sine selv.
Men dette er uansett trist. Det blir alltid mange tÞffe skjebner etter slike ras. Selvmord rundt finanskrisen steg jo betydelig, sÄ dette er ikke til Ä spÞke med. MÄ vise respekt da mange vil eller allerede blÞr kraftig.
, men jeg Þnsker de skal komme seg ut av LONG! Det er veldig viktig Ä ikke skal stikke hodet ned i sanden for det neste Äret nÄ (les flere artikler hos Bloomberg, WSJ og Marketwatch). Cash er sikrest. Det er ingen vits Ä risikere -30% fall i portefÞlgen selv om man har -11% allerede. Man kan sogar kjÞpe short/bear og tjene pÄ dette.
Er vel litt sent Ä begynne Ä shorte her? Heller vente pÄ en ny lavere topp
Enhver mÄ vÊre pÄ vakt, men det synes som OBX stÞttenivÄ blir knekt som en tynn kvist i morgentimene.
S&P nivÄ er ogsÄ knekt. Siste sjsnse for stÞtte nÄ er nesten umiddelbar oppgang i ettermiddag og det tror jeg lite pÄ fÞr helgen. Husk at nÄr man snakker krakk sÄ kan nedgangen like gjerne vÊre -50% som -20%, og historisk sett sÄ kommer bevegelsen pÄ noen fÄ dager.
Klart du vil at folk skal ut av long der du sitter med bearposisjoner. Det sier seg selv. HÄper virkelig folk gjÞr seg opp sine egne meninger i disse tidene, og ikke hÞrer pÄ de som skriker hÞyest.