Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Nei, det er www.seher.no :crazy_face:

1 Like

Er det ikke litt greit Ä fÄ med seg hva mainstream skriver om ? Det er jo det folk snakker om.

Nei, null interesse i om en deltaker pÄ Farmen stuet foten, eller annet vims. Clickbait-overskrifter blir man ogsÄ fort lei. Innholdet i de fleste sensasjonsartikler mÄ jo modereres 94% fÞr man nÊrmer seg kjernen av hva saken egentlig er.

Det er kanskje den viktigste egenskapen i dagens samfunn, det Ä filtrere bort det man ikke trenger Ä vÊre oppdatert pÄ.

2 Likes

Oi. Her var det mye rart. Dere er klar over at gÄrdagen var et fantastisk Bulltrap. +4% pÄ morgenen. Jeg dobblet bear og solgt nesten alt pÄ 0-en. Mye penger og min saldo er ATH. Jeg holder imidlertid fortsatt 10% BEAR og skal Þke mye om vi starter +3%. Her blir det jo kanskje -200 000 kroner papirtap for meg pÄ Äpning, men det skjer jo hele tiden. Det er da du skal doble for denne gangen kjenner man den endelige retningen og den er ned. Ta en titt pÄ Coronatallene, hele europa sliter snart.

All honÞr til Lassar som traff pÄ sin vilt risky SP500 BULL (det er ikke noe man holder lenge i disse dager), men i dag er det tid for SHORT THE BOUNCE.

Til sist. Se pÄ Japan. De gjennomskuer US stimulus. Du kan pumpe markedet, men nÄr bedrifter gÄr konkurs sÄ hjelper det til slutt lite.

1 Like

Kan ikke dere som synes det er interessant Ă„ konkurrere med ubegrunnede pĂ„stander om fremtidig kursutvikling ta det i veddemĂ„lstrĂ„den eller noe?? Det er “ingen” som blir spesielt imponert om disse coinflipsene gĂ„r inn uansett

3 Likes

MÄ hive litt ild pÄ bÄlet da :smiley:

Advarer mot hamstring er jo den beste artikkelen, Ăžker sikkert hamstring med 10x :stuck_out_tongue:

Eneste saken der som er ok er SAS-saken, stÄr ikke noen tall der, men den de referer til med Ryanair sier jo litt om omfanget. 25% fÊrre avganger blir en skikkelig smell. Flyselskaper med dÄrlig likviditet er noe man burde holde seg unna. :stuck_out_tongue:

Mandag kom Ryanair med et varsel om at opp til 25 prosent av avgangene i Europa, primĂŠrt til og i Italia, kan bli kuttet fremover.

5 Likes

Det ble lagt ut memes “and its all gone”, utrykt glede fra vĂ„re Long-venner som sitter i solid minus om at nĂ„ skulle det samme skje med meg. Da mĂ„ jeg fĂ„ svare. @lassar har forĂžvrig spĂ„dd videre ned han og sĂ„ fĂžlg med i dag og ikke gĂ„ i Bulltrap.

Fikk ikke kjĂžpe Bearx10 idag. Har den hengt seg opp?

@chi eg har ikkje sp500 bullderivat.
Ting har ogsÄ forandra seg mykje, kan bli test av 2850nivÄ men ville ikkje vert sikker pÄ at det kjem med ein gang.

Og spar meg for “ekstremt risky” pĂ„stand
 Alle bjeller ringte for ein solid bounce

3 Likes

Er det pÄ nordnet du kjÞper? Har opplevd at det tar litt tid (15-30min etter bÞrsen Äpner) fÞr du fÄr muligheten til Ä kjÞpe. Vet ikke om dette er en bug, men har vÊrt slik for meg siste dagene jeg har holdt pÄ.

1 Like

SkrÄsikkerhet anno den man sÄ fÞr nyttÄr 2019 og i disse dager blir gjerne mÞtt med litt mild motbÞr.

HÄper virkelig ikke skrÄsikre derivathoder dobler papirtap fordi de «vet» hvordan markedet utvikler seg videre.

2 Likes

Den kom nÄ. :+1:

1 Like

Kanskje det
 men dette er feil tid for BULL. Jeg tror vi er ganske enige at alle BEAR dersom man gjÞr et feilskjÊr har mulighet for en utgang nummer 2 og 3 uten tap innen rimelig tid. Bommer du pÄ BULL sÄ er du gone. Det er bare Ä realisere tapet. Jeg leker derfor kunn med BEAR nÄ enn sÄ lenge.

Ellers vil jeg minne om at vi er pÄ samme lag. Skulle bare Þnske ETN var Äpne for kjÞp. OSEBX oppfÞrer seg ikke som burde om bÞrsen var BULL.

Advarer med Ä legge ut "2 for 60kr tilbud "pÄ forsiden ? :sweat_smile:

Litt spent pÄ dette og hvordan det utvikler seg videre. Hvem tar sluttregningen ?

*– En stor andel av medlemmene opplever problemer med kunder og underleverandþrer. *
– Det er ingen tvil om dette er lammende. Det er i tillegg alvorlig at mĂžter og messer blir kansellert. Det er svĂŠrt viktig Ă„ mĂžte kunder ansikt til ansikt, og nĂ„r det ikke skjer forsvinner mye business og kontrakter, sier Sunde.

1 Like

Damn @lassar, hvilken skole har du gÄtt de siste Ärene. Sist du var aktiv her var du som en ung kjedelig Herman Friele og nÄ er du plutselig tilbake som The smÄlubben huskatt of Oslo BÞrs.

10 Likes

Har ennÄ ikke satt ny BEAR. Hva tenker du @lassar.

Skal man gjĂžre i dag eller i morgen?

Kan ikke dette tas i tradertrÄden heller?

3 Likes

Du sier noe :grinning: Hva er det forresten de advarer mot? “Du kan risikere Ă„ brenne inn med 10 bokser fiskeboller du ikke fĂ„r spist. Tenk pĂ„ risikoen!!!” :joy:

Problemet med hamstring er at det gÄr tomt i butikkene :stuck_out_tongue: