Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Det var noe voldsomt sÄ kjapt det gikk i svingene fra at bÞrskrakket var rett rundt hjÞrnet til at bÞrsen skal snu Ä fÄ en rekyl slik at alt er frid og frÞyd. Bull-trap? Eller er dette den faktiske reaksjonen pÄ forrige uke? Alle som mente at dette skyldes Corona mÄ jo trekke det, situasjonen med Corona har jo ikke forandret seg. Skulle nok mer si at vi stÄr for en vippe punkt der USA er pÄ tampen til Ä fÄ fullt utslag. Jeg tror dette snur ila uken

1 Like

Siden vi snakka om (makro) korreksjon sÄ tenkte eg det var greit? :hugs:
@chi eg fÞlger ikkje med pga jobb, men det einaste eg tenker nÄr eg der formasjonen her er kaffi
 (C&H)

Alternativt om det feiler og brudd ned pÄ overbevisende volum.

2 Likes

Hva er volatilitet?
Volatilitet er en statistisk mÄlenhet pÄ hvor mye et aktivums pris endrer seg over en gitt tidsperiode. Det har blitt en populÊr mÄte Ä vurdere hvor risikabelt et aktivum er, jo hÞyere volatilitet, desto stÞrre er risikoen knyttet til aktivumet.

1 Like

Plunge protection team !

Hmm, nesten sÄ vi mÄ se over fasiten en gang til her dersom rallyet fortsetter :sweat_smile::see_no_evil:

Fasit kommer hvis OSEBX nÄr 890 og du fÄr en omvendt hode-og-skulder-formasjon. Da er du ATH med god margin! :wink:

2 Likes

Short the bounce. Penger pÄ gata. Utrolig naivt Ä tro at dette er over

Edit: Ser ut som jeg klokka inn en Obx bear x10 pÄ et fint tidspunkt

Naivt Ä tru at det er penger pÄ gata Ä shorte i dag.

Mulig vi skal opp til 895 ich en tur nÄ fÞr det snur igjen.

Ingen har sagt det, selv om det er en mulighet. Men vit, man fĂžlger med og sitter ikke klar for Ă„ kjĂžpe BULL nei.

Se pÄ Japan. De skjÞnner det etterhvert. Det som skjer nÄ er den mest sjelsettende hendelsen for 2020 og 2021. Mener jeg.

Er det shortere som skulle bli rike som nÄ kaster kortene eller er det investorer som vil inn igjen? :wink:

Tror det er lettlurte smÄsparere som plystrer glad og fornÞyd inn i en bulltrap :laughing:

1 Like

@Chi kan du ikke si noe om hvorfor vi skal fÄ et bÞrskrakk? Er det hÞy PE, invertert 2/10 Äring, er det fallende vekst i verden, kredittgjeld ,viruset ect? Jeg tolker det som du mener markete skal ned 30%+ ?

1 Like

Ikke glem denne gutter. Den kan blÄse markedet begge veier

13:00 norsk tid

6 Likes

Er det ikke litt begrenset hva man kan ta per telefon? Blir spennende Ă„ hĂžre😊

I denne sammenheng er det noe man IKKE kan gjĂžre over telefon/skype?

Store folkemengder i TromsĂž i dag. Champisflaskene klirrer No i ein forlenga lunch.

Beklager OT, kunne ikkje dy meg :sweat_smile:

3 Likes

Er antall smittede enda bare i overkant av 80 000 pÄ verdensbasis? AltsÄ mindre enn sesonginfluensa bare i Norge?

1 Like

Veldig sannsynelig med 80k pÄ et virus som har spredd seg til hele verden :ok_hand::joy:

Yepp, bekreftet smittet.

Veldig sannsynlig med svĂŠrt mange flere smittet med milde/ingen symptomer som ikke har giddet teste seg.

1 Like