Konkurser vil blomstre ja, sÄ vi skal nok inn i et bear-marked pÄ sikt, men om det blir nÄ er jeg usikker pÄ. NÄr aksjonÊrer kaster kortene i aksjer og gÄr tungt short sÄ er jeg litt usikker pÄ om det egentlig vil sende bÞrsene nedover pÄ noen ukers sikt.
Er ikke nÞdvendig vis sÄ vanskelig heller
KjÞper man kvalitet pÄ tilbud blir det 9 av 10 ganger god stemning.
Om man f.eks tar indeks pÄ 1w og zoomer ut. SÄ fÄr men en kjapp oversikt over hvor korte i tid korreksjoner og krak er. 87 krakket er nevnt gjentatte ganger i media i det siste. Som skrekk og gru, skremsels propaganda.
Ser man litt pÄ det selv sÄ fÄr man et litt annet bilde.
10Är fra 1977-1987 var SPX opp +290%
1987 krakket var -35%
10Är fra 1987-1997 var SPX opp nye +360%
Totalt stigning fra 1977-1987: 1070%
I dette er det selvsagt mange aksjer som ikke overlevde, men de beste gikk mange 1000% i samme periode.
Begynner Ä tegne seg et mÞnster over noen uker nÄ. SmÄ rekylrallyer tidlig i uken, og ellevilt skrekknedsalg pÄ fredagene i tilfelle det skjer noen store negative nyheter i helgen som man ikke kan agere pÄ.
Hva tror dere om flybransjen fremover da? Jeg ser for meg at det fort kan bli BRUTALT
"Flybeâs collapse âwill likely be the first of many in 2020,â said James Goodall, transport analyst at Redburn.
âWe expect that the demand destruction caused by Covid-19 accelerated its demise and we believe further airline bankruptcies should be expected in the coming months.â"
Mange flyselskaper i Europa er allerede pĂ„virket av âflyskamâ og mindre trafikk. Og her fĂ„r vi en periode pĂ„ minst 1 mnd, sannsynligvis flere, hvor det nesten er full stopp pga reiseforbud i de fleste nĂŠringer og lavere interesse for fritidsreiser.
Det er allerede BRUTALT
Selvsagt er det brutalt, men forelÞpig er det bare ett selskap som har kollapset (Flybe) og de var pÄ god vei allerede. Jeg tenker i retning tilnÊrmet bransjekollaps.
Norwegian styrer jo rett og slett mot fullstendig kapitulasjon, men tror ikke vi skal vĂŠre trygge pĂ„ at de store âgamleâ som SAS og Lufthansa klarer seg gjennom et bear case av coronaspredningâŠ
Snakker om fly-aksjer her nÄ Enig i at USA ikke har tatt innover seg konsekvensene av Corona, men f.eks. Norwegian aksjen synes jeg overragerer.
I et normalt marked, sĂ„ ville jeg vĂŠrt enig. Men nĂ„r alt gĂ„r i panikkmodus sĂ„ er du fryktelig utsatt med den gjelda de har. Tror Norwegian fort kan gĂ„ pĂ„ tvangssalg fĂžr sommerenâŠ
Joda, men avisene kommenterer pÄ en uvitende/fordummende mÄte ogsÄ.
Akkurat som e24 i dag: Norwegian handler pÄ 13,xx laveste siden 2005.
Joda, men nÄ har de da hatt emisjoner ut av det villeste Indonesia sÄ antallet aksjer er jo Þkt enormt.
SÄ det, pÄ Animal Spirits spekulerer de i negative renter pÄ 10-Äringen under neste resesjon.
Incoming trump tweet straks
âWe are tremendously VERY close to finding an absolutely powerful and wonderful vaccine produced by the GREAT AMERICAâ
En hode-skulder formasjon skal ha en oppgang fram mot formasjonen, det er jo ikke akkurat tilfellet herâŠ
Jeg ser ikke bort i fra at dersom Corona-viruset gÄr inn i et bear-scenario med stor spredning i USA, sÄ vil Trump stÄ i stor fare for Ä tape til hÞsten. Og nÄr spekulasjonene om DET begynner, DA fortsetter markedet ned med full styrke.
Den twitringen han holder pÄ med om dagen er jo fullstendig prematur!
Hvordan kan du si noe sÄnn? Trump som twitrer sÄ voksent
Her kommer kapitulasjonen Right on time!