Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Javel, og hva sÄ? Spetalen har bygget en gigantisk formue pÄ Ä gjÞre nettopp dette. Tror han lever ganske greit med at enkelte smÄaksjonÊrer er sure pÄ ham.

Ta dette i smÄprat eller pÄ privaten. Tilbake til tema.

3 Likes

En liten forklaring pÄ hva som skjedde med VIX i gÄr. Er vel bare til Ä gÄ helt OMFG modus. Sannsynligvs blandt Chicagos topp 4 market makerer som imploderte. Blir spennende Ä se hva og hvem de drar med seg.

9 Likes
2 Likes

Uka som gikk, ble omtrent det meste av stimulus kastet inn i markedet. NÄ er disse brukt opp i det korte bildet. Jeg tror neste uke kan bli blodig. 783 skal testes. Ryker den da skal vi dypt. Kollapsen i olje vil ogsÄ Þke sannsynligheten for dette.

3 Likes

Kommer noen rekyler ogsÄ. Men snart er trenden ned.

2 Likes

Om 783 ryker sÄ kommer det ikke noen rekyler pÄ en stund nei. Det mÄ i sÄfall vÊre oljepris indusert. Men olja kan like gjerne falle til 35$ som for eks komme tilbake til 50$

Ditt nyanserte syn tror jeg de fleste tar med en klype :wink:

6 Likes

Fordi jeg har tatt sĂ„ feil vedr. dette varslede krakket😆? Eller fordi du ikke liker observasjonen/refleksjonen min?

2 Likes

Samme for meg hvor det gÄr, men jeg tror det begynner Ä bli en fordel Ä se etter gode kjÞp ogsÄ, jeg tror ikke det er sÄ svart hvitt som himmel eller helvete :+1:

3 Likes

Ingen tvil om at sentimentet er negativt nÄ, og det tror jeg det vil vÊre en god stund fremover. Men det vil komme noen rekyler og jeg tror det kommer en liten rekyl i midten/slutten av neste uke som fÞlge av markedstimulans i en eller annen form. Eventuelt at OPEC og Russland blir enige om kutt som fÄr oljeprisen til Ä hoppe litt opp igjen pÄ kort sikt.

Men jeg tror pÄ ingen mÄte nedturen stopper neste uke.

1 Like

Det tror jeg og, men jeg tror ikke det blir pga. nevneverdige stimuli. De mÄ la det gÄ noen uker mellom rentekuttene i US, hvis ikke fremstÄr de jo bare som inkompetente. Da gjenstÄr spÞrsmÄlet, skal man ned 3% eller 15% fÞr den rekylen kommer? Jeg tror fasit blir nÊrmere 15% enn 3%. Jeg tror ikke 783 holder. Dette fordi vi allerede vil vÊre der mandag formiddag og det blir for tidlig nÄr alle vet man har minst 2 til 3 mnder med venting fÞr man begynner Ä hÞre fÞrste ryktene om hvorvidt trialvaksinen hjelper mot COVID-19 eller om det bare gir deg en seriÞst mengde skadelige bivirkninger.

Men flere smÄ rekyler pÄ vei ned blir det jo. Min vurdering er at det fortsatt vil lÞnne seg Ä shorte pÄ toppene.

1 Like

Dow gikk opp pÄ slutten i gÄr,og sÄ er det mulig det blir avtale med OPEC og Russland sÄ jeg hÄper pÄ en rekyl Mandag.

1 Like

Slik jeg forstod det av linken like over her sÄ gikk markedet opp fordi en stor marketmaker mÄtte tvangskjÞpe. Og trolig nÄ er konkurs (regner jeg med).

1 Like

Jeg beholdt litt av min Bear DAX x18 over helga og forelÞpig ser det ut som et smart trekk. Basert pÄ det vi vet per nÄ blir mandagen fryktelig stygg over hele linja. Alt som er oljerelatert vil falle som en stein fra morgenen av.

MEN, som alltid sÄ dukker det opp nyheter nÄr vi minst aner det og det kan skje denne gangen ogsÄ. Derfor sitter jeg ikke med stor eksponering over helga.

NÄr det gjelder stimuli sÄ tenkte jeg ikke pÄ rentekutt, det kan de ikke gjÞre nÄ. Der er jeg helt enig med deg. Men det kan komme andre redningspakker, det har vel blitt nevnt allerede innenfor flysektoren osv. Ingen av oss vet, men noe dukker plutselig opp.

Men jeg deler definitivt ditt grunnsyn om at dette skal langt ned fĂžr det snur skikkelig.

Jeg tror motsatt. Hvis vi nÄ har fÞrste konkurs i finanssektoren sÄ har fÞrste domino fallt.

Ja det er ikke krise,har fortsatt Bear pÄ den ene konto,men det ble levert bra tall i USA, og jeg Þyner avtale OPEC og Russland sÄ det er ikke utenklig med en rekyl.

1 Like

Jeg sÄ du hadde satset pÄ olje over helga og personlig tror jeg det er litt for tidlig. :man_shrugging:Den oppgangen pÄ slutten i gÄr var merkelig og noen mener den kan forklares med en market maker som gikk over ende. Ikke vet jeg, men det var nok ogsÄ en god del shortere som skulle ut fÞr helga som kan ha hjulpet til.

Som jeg skrev i forrige innlegg, basert pÄ det vi vet nÄ sÄ tror jeg du taper pÄ olje-bettet pÄ mandag, men ny info kommer nÄr vi minst aner det. Og plutselig er det du som har vÊrt geniet. :sunglasses: Enighet om stort oljekutt pÄ sÞndag kveld ville jo vÊrt gull for deg :wink:

1 Like

Ok. Gjorde et regnestykke i gÄr:

Man leser stadig oftere at 50% av flyruter legges midlertidig ned. Dette taler for at den tidlige prognosen pĂ„ 18% reduksjon i flytrafikk allerede er utdatert. Flytrafikken alene brenner 6 mill fat om dagen. Bare reduksjon i flytrafikken alene stĂ„r for et etterspĂžrselfall pĂ„ 3 mill fat om dagen. Da har jeg ikke tatt med redusert fosil fuel konsum fra parkerte biler, en industri pĂ„ sparebluss, en cruize nĂŠring ved kai, reduserte fraktsigneringer. osv. Å til by et kutt pĂ„ 1.5 mill fat er en joke! Å tilby et kutt pĂ„ 3 mill fat mĂ„ til for at det skal monne og det kommer ikke til Ă„ skje. Ikke vedd for hardt pĂ„ recovery i oljepris med det fĂžrste. Ville vĂŠrt interessert i Ă„ se lignende betraktninger fra dere i oljetrĂ„den.

Mitt stalltips for begynnelse neste uke er en BEAR ETN jeg kommer til Ä dele nÄr jeg selv har fÄtt inngang. Den kommer muligens til Ä smelle enda mer enn indeksen.

2 Likes

Min fundamentale betraktning er at det vil ha liten effekt med mindre mer enn 3 mill fat blir kuttet.