Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Det er dette som er toppen av en kurve i Rollercoasteren fĂžr neste nedoverbakke?

Åh dĂŠven det gikk fort. NĂ„r Ă„pner man fĂžr neste level?

Ser ut som det blir sikklig rĂŠvkjĂžr over there

Circuit-breakers today:

• If the S&P 500 declines 7%, (208 points), trading will pause for 15 min

• If declines 13%, (386 pts) trading will again pause for 15 mins

• If falls 20%, (594 pts) the markets would close for the day.

Vi er vitne til noe av det sykeste som har skjedd i historien disse ukene.

For ein dag, ikkje kjekt. Men slapp av folkens. Dette ordner seg. Drit Ä tape penger, men det er for de fleste kortvarig. Regn med eit skikkelig dÄrlig Är, fÞr det blir bedre. Og da blir alt BEDRE. :slightly_smiling_face:

1 Like

Dow snart ned 8%

DAX er ogsÄ pÄ -8%. Damn

Pengene blir pÄ en mÄte mere verdt nÄr alt faller. SÄ om du klarer Ä bevare kapital eller Þke den litt bli disse pengene verdt mye nÄr markedet snur og man kan fÄ mye for de samme pengene (og nye penger man tjener inn pÄ jobb osv).

8 Likes

Ser S&P er tilbake pÄ -5,5%, dead cat/suckers rally? Eller er det kommet noe nytt?

1 Like

Ja det er slik jeg tenker ogsĂ„. Angrer jo hele tiden pĂ„ at jeg ikke shorta forskjellige aksjer, men glad for at ikkje er all inn🙂

Samme som skjedde i norge. Litt lettelse etter de mest pissetrengte fÄr kastet ut aksjene. SÄ vil det nok synke lavere igjen utover dagen, om norge er sammenliknbart.

Shorting er ikke fullt sÄ lett som det hÞres ut som. Man stresser mer nÄr disse gÄr feil vei enn nÄr aksjer man eier gÄr feil vei. Ihvertfall min erfaring.

NÄr Obx gÄr minus 8% er det stress uan faen sett.

2 Likes

Spetalen hevder det er liv han er bekymret over og ikke penger.

Han virker aggressiv. Er han heftig disponert mot aksjer om dagen?

Det passet jo pÄ sett og vis bra :joy:

4 Likes

Tror de kan avlyse hele #huninvesterer for det neste tiÄret.

2 Likes

Legg til HSBC pÄ listen som er helt avhengig av Hong Kong (30% av inntektene) hvor folket gÄr i protester mot myndighetene samtidig som helikopter-pengene daler.
Dominibrikkene vil nok falle nÄr fÞrste bank gÄr konkurs.

1 Like

Ta det gjerne med en klype salt men det jeg tror nÄ kommer til Ä skje:
DAX og S&P 500:

Oslo BĂžrs:

4 Likes

Du skjÞnner markedet er rigget nÄr 7% fall gir handelstans mens 7% opp gir applaus.

4 Likes