Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Er det dette man kaller den perfekte storm?

2 Likes

Er jo bare en rekyl etter noen helt forferdelige nedsalgsdager.

2 Likes

Perfekt storm, sort svane etc. Ja nei vet ikke jeg da, jeg tror vi har et par darth vadere som ser muligheten til Ä ta igjen pÄ vesten jeg da

Som jeg nevnte sÄ vil de fleste blÞ av dette, spÞrsmÄlet er vel hvor seig stoltheten er for de bak spakene. Vi har Trump & tjenerene, Putin & slavene, Prinseklubben i Saudi & disiplene

For Ä ikke nevne alle de andre fÞkka tingene som foregÄr.

Masse dritt pÄ engang, akkumulert over tid. Kom ikke akkurat som noen overraskelse da oljeprisen (fÞr krakket) ikke greide Ä ta en sunn innhentning. Det vet vi jo kom av synkende etterspÞrsel.

SÄÄÄee

Jeg vil ha billige large caps da.

1 Like

NĂ„ snur vel US futures?

Blir en konkursbĂžlge innen oljeservice fremover.

Russisk bÞrs var stengt mandag pga helligdag. Derfor korreksjonen fÞrst kom i dag. GÄtt ned ca 7-8%

5 Likes

Kan bli heftig value i russland fremoverđŸ€“

Ser jo stabilt ut forelþpig

https://finviz.com/futures.ashx

Jeg trodde Futures steg fordi Trump Twittret om skattekutt, men beskjed fra det Hvite hus er at det ikke er klart enda.

1 Like

Det var nok derfor de steg. I tillegg til “normal” griskhet etter et stort fall.

Futures er pÄ vei ned nÄ.

Var ikke Russland ned 18% eller noe i gÄr?

Tenker oligarkene i Russland gjorde noen kalde milliarder pÄ Ä shorte markedet i forkant av oljenyheten.

4 Likes

OMX s30

1 Like

Hehe, nei det var for 10 min siden.

:roller_coaster:

1 Like

Pappa, kan jeg fÄ en bitcoin av deg?

En bitcoin, hva skal du med 2000 kroner min sĂžnn?
Du vet vel at 10255 kroner er mye penger?!?!
De 454 kronene tror jeg nesten jeg mÄ beholde selv.

#Rollercoaster

:slight_smile:

6 Likes

Husholdninger slipper Ă„ betale renter og avdrag i Italia inntil videre

6 Likes

Det er tiltaket sitt det.

5 Likes

Ikke helt positivt for Axactor som sitter med mye rotten gjeld i akkurat Italia, siste kjĂžp var vel for bare noen dager siden.

1 Like

Blir rentes rente i stedet. Pengene skal inn!

Russisk bĂžrs var stengt i gĂ„r. ETF’en gikk ned 18% i gĂ„r, i dag opp rundt 12%

1 Like