Da er redningspakkene til bankene pĂ„ veiâŠ
FĂžlgene av coronaepedemien blir store. Folk sparer penger i usikre tider. Det vil bli likviditetskriser i selskaper overalt, permitteringer, nedleggelser, lavere skatteinntekter, Ăžkte offentlige utgifter, helikopterpenger, mer sparing, mer helikopterpenger, bail-ins, bail-outs. History repeats.
⊠Som igjen gir tusenkronespÞrsmÄlet - varer det nokre mÄnader, eller over 1 Är fÞr ting normaliserar seg? (Corona, Opec)
Dette vil vel vÊre det som utgjer forskjell pÄ ny all time high og bear market?
SpÞrs helt pÄ hvordan USA reagerer nÄr det dÞr 500-1000+ dagen der borte, om det ikke fÞrer til et bear market med omfattende tiltak over alt sÄ blir det nok en grei framgang for bÞrsen.
Jeg tror det vil slÄ andre veien dessverre og ikke bli ferdig fÞr i september/oktober
500-1000+ om dagen? FĂ„r hĂ„pe de gjĂžr tiltak sĂ„ det ikke gĂ„r sĂ„ langtâŠ
IfÞlge mine kilder er det liten til ingen fokus pÄ Corona i USA nÄ sammenliknet med Europa. Det kommer nÄr tallene Þker i trÄd med Þkt testing av levende og dÞde.
I Washington er det jo krisestemning.
Bor kildene dine pÄ steder med utbrudd? Alle er nonchalante fÞr utbruddet er i nabolaget.
Det er iflg google nesten 2,5x sÄ hÞy sÞkeaktivitet pÄ Koronaviruset i USA som i Norge. (henholdsvis 25% og 11% av sÞkevolumet i Italia). Dette er justert for normalt sÞkevolum i de respektive landene.
Corona-viruset var tema i president talen i natt⊠De virker Ă„ ha byttet policy fra âdette er ikke sĂ„ farligâ til âvi tar ting pĂ„ alvor, og skal verne om de eldreâ
Ser i alle fall ut som markedet i USA reagerer negativt og det er lite entusiasme Ä se i forhandelen. Jeg tok et lodd pÄ nedgang i morgen.
Reagerte rimelig positivt pÄ talen, det ser du jo i chartet⊠Trump snakket om skattekutt, lÄn til smÄ selskaper osv osv. NÄ nÄr nyheten om at de Þkonomiske tiltakene lar vente pÄ seg kom, sÄ gikk det ned igjen.
Denne oppsummerer det ganske bra
Ikke mye poeng med disse endelÞse «crash» og «rebound» artiklene nÄr DOW gÄr 1000 poeng i begge retninger pÄ 15-30 min.
Det hadde hatt noe for seg til vanlig, men dette er ikke vanlige tider. Bevegelser som vanligvis tar en mÄned tar nÄ en eller to dager
Da var omx s30 ned 1.20% i dag, fra tidligere bull trap. Har beholdt mine shortposisjoner.
Problemet er at USA nÄ begynner Ä teste for alvor. TÄler markedene tallene som nÄ vil komme fra USA denne og neste uke?
Jeg solgte pÄ +4,2 % i dag⊠burde gÄtt tilbake til short. Sitter nÄ med bare en haug med cash.
Jeg har ogsÄ cashet inn mine bear-bet fra i formiddag. Litt for tidlig ser det ut som, men absolutt ikke negativt Ä sitte med cash nÄ @Chi
Uvant. Har vanligvis hĂžy risiko. Ble sĂ„ uavant at jeg bare mĂ„tte ta et Ăžrlite veddemĂ„l pĂ„ long AkerBP. Men sitter altsĂ„ med typ 95% cashđ
Da har du tĂžrt krutt imorgen