Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Vi fÄr fasiten om noen timer. God natt

1 Like

"– Vi er avhengige av tilgang pĂ„ reservedeler for Ă„ skifte ut pĂ„ defekte datamaskiner. Uten fĂ„r vi ikke gjort noe. Og nĂ„r tilgangen blir redusert er det fĂŠrre maskiner vi fĂ„r reparert, sier regionleder Steinar Nesse i Neisa Norway.

Bedriften har over 70 ansatte pÄ landsbasis. Et dusin av disse ble fra 2. mars permitterte, hvorav tre i Bergen.

– I fĂžrste omgang er de permitterte tatt ut i fem uker. Vi fĂžlger med dette daglig og sĂ„ snart det bedrer seg, kan det endre seg.

– Vi har nok Ă„ gjĂžre hvis vi bare hadde hatt normale leveranser, tilfĂžyer Nesse.

Stans i produksjon o"g leveranser fra Kina har fÄtt ringvirkninger pÄ lagrene i Europa, forklarer han.

3 Likes

Nordnet spÄr OSE Äpner opp 1,8 i dag

1 Like

Oljen er mye opp. Dessuten sÄ tror jeg vi skal ha en bounce fÞr evt. videre nedgang. Kommer litt an pÄ hvilke stimuli som kommer fra myndigheter. US var nesten 0% nÄr OSEBX stengte i gÄr. Etter det gikk US +4.7%.

1 Like

Dax futene er ned 3,6%

2 Likes

“When asked about the potential cost of a payroll tax cut, the official pushed back and asked why there is always a focus on the cost of tax cuts.”
Lmao. De som forsatt kjĂžper og selger aksjer innser ikke alvoret her i det hele tatt. Systemet vi har er vanstyre, det er ingenting som kan hindre kollaps.

1 Like

De er vel strengt tatt i 0 / grÞnne gitt at DAX closet 10.475 i gÄr. Samme for FTSE.

Futtene i Us er ned. Ca 2,2
%

Mer konkrete Corona tiltak er vel planlagt til fredag.
Russland skal vel ha internt oljemĂžte i dag.

1 Like

Og Saudi har hatt mÞter hvor ministere har blitt bedt om Ä forberede seg pÄ oljepris pÄ 10-12$

2 Likes

Du har svaret selv. Har man ikke rÄd sÄ har man ikke rÄd, ingen ny bil til deg.
For Ä lÄne penger i en Bitcoin eller gullstandard Þkonomi, mÄ du lÄne pengene fra noen andre. Bankene kan ikke lage nye penger til deg ved Ä trykke noen knapper. Dermed vil kun Þkonomisk ansvarlige fÄ lÄn, da det vil vÊre begrenset med kapital tilgjengelig for utlÄn.
Det er et stabilt system som ikke vil fĂžre til store resesjoner eller depresjon. Kun mindre oppgang/nedgangs-perioder hvor gull/bitcoin strĂžmmer inn eller ut av landet.

Ser det, fort gjort, men S&P 500 ser ut til og vĂŠre ned rundt 80 punkter eller der omkring.

Videre sÄ ser jeg at det er jubel i tankrater. Saudi tÞmmer markedet for tonnasje som igjen vil hindre andre eksportÞrer. De hadde tydeligvis en game plan liggende klar
,

2 Likes

Bull-Berntsen tror opp 1,8%

3 Likes

NĂ„ litt opp igjen :laughing::laughing:.

Hvor hopper haren i dag. Tror det og er verdi i rein cash.

Bulltrap nÄ folkens. Jeg vet ikke med dere men nÄ shorter jeg bounce.

EDIT: OBX. SP synes jeg er mye villere. Farligere.

1 Like

OBX, dax, sp, nq?

1 Like