Det vil gi kronisk fattigdom og ingen økonomisk vekst.
Men ok, du skal ha lov til å ønske deg en slik drømmeverden.
Det vil gi kronisk fattigdom og ingen økonomisk vekst.
Men ok, du skal ha lov til å ønske deg en slik drømmeverden.
Bulltrap? Indeksen er jo i minus.
Crazy! Kan det holde lenger enn frem til sommeren? Alle kommer jo til å lide under dette!
Hvorfor synes du det er ok at du skal leve i luksus og at fremtidens generasjoner skal betale dette for deg?
Fremtidige generasjoner trenger da ikke betale for meg:) Her er vi fundamentalt uenige. Kommer neppe noen vei med såpass forskjellige verdenssyn.
Den raidet nesten 1.5 % opp i +. Alt ved det var fake. Short short short.
Det er virkelig vanskelig å se hvor enden på dette skal bli. Da er det hvertfall greit å ikke sitte long. Folk selger seg ut fortsatt.
Så det. Kom meg ut på 142 på AkerBP. Litt tap, men er godt i pluss etter jeg satte BEAR. Tror den muligens skal få stå en uke. Skjønner ikke hvor bunnen kan være.
OSEBX har en solid støtte på 700, men vi må endel ned før vi evnt er der.
Ryker lett i dag den med den veien det går nå!
Edit: Bulls er fortsatt mange i full denial. Som sagt ganske så klart i går. Et idiot klovne rally som raskt ble avlivet.
Hvor mye vektlegges prognoser fra https://tradingeconomics.com/ ?
De har ikke tatt særlig hensyn til PMI tallene fra Italia hvor det er mest trykk om dagen ei heller de andre landene.
for å vise eksempel tar jeg utdrag fra PMI services da det er tydligst der
Jeg begynte å tenke på at det kom til å gå ille allerede på tirsdag sist uke når vi fekk hint om at Russland ikke ville være med på kutt. Videre så begynte jeg å tenke på 1998 ($8) allerede på fredag når vi fikk vite at det ble utfallet.
Når jeg såg april priser fra Saudi på Lørdag ettermiddag var jeg ikke i tvil om at vi kommer til å havne på 10-20$…
Kom borti feil knapp her… Så ja, når har Saudi tatt hansken av.Russland vil se vesten brenne. Og vi får korona som kommer til å lamme flere land i tiden sm kommer. Hva som skjer i morgen er det ingen som vet, men det må kraftig tiltak til. Mest sannsynlig så komer rekningen fra 2008 nå.
Fordelen med det er at vi kommer mye sterkere og bedre stilt tilbake.
Vi har ikke forskjellig verdenssyn. Det jeg sier er et faktum. Alle land tar til slutt på seg massivt med gjeld for å holde dagens gjeldssystemet i gang. Den 1. krona som ble satt i omløp var skyldt tilbake +renter. Den eneste måten å betale ned gjelden er ved å ta på seg ny gjeld. Når renta er på 0% er valutaen din 0 verdt.
Hvor mye nedside tror dere det kan være igjen? Noen som har gjort seg noen tanker?
Oslo børs og børsene i usa jeg selv er eksponert for.
520-bunnen fra oljekrisen kan bli aktuell?
For USA er det nok enda en viss nedgang igjen etterhvert som de får kontroll på situasjonen der og antall smittede blir kartlagt. Men for resten av verden tror jeg det verste er over. Vi har nå flere som er blitt friske enn vi har smittede og grafene over nye smittede ser ut til å gå mot lavere vekstrate i stedet for logaritmisk vekst som mange frykter/fryktet.
Nedstengningen av vestlige samfunn har såvidt begynt, resesjonstallene er ikke begynt å trille inn engang.
Verdens fire største økonomier er på vei mot resesjon. Samme med Italia, Storbritannia og sikkert Norge også. Det baller på seg.