Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Tror dette er priset inn allerede

Tar vi utgangspunkt i stÞrrelsen pÄ fallet i 2008 pÄ hele 65% sÄ ender vi med en kurs pÄ 330 for Oslo bÞrs. Hva er sannsynligheten for det?

1 Like

Hvordan priset markedene inn forrige globale resesjon? Nedgang til oktobernivÄ globalt?

Jeg tror desverre du tar feil, og det tok meg tid Ä innse det. Sitter gjennom med alle aksjer, og fyller pÄ de neste mÄnedene der jeg har kapasitet.

16:45

2 Likes

Hvor vanlig er det at man ser slike bevegelser i forkant av en resesjon? Ikke veldig vanlig, men det skjer.

2 Likes

Storbritannias bnp steg 0 i jan, nÄ stenger myr ned i landet=resesjon. Tyskland var i resesjon allerede fÞr viruset basically=resesjon. Japan det samme=resesjon. Tallene til Kina skriker resesjon. Italia var allerede pÄ vei inn i resesjon.

Trenger ikke lese charts for Ă„ se hva som er i ferd med Ă„ skje
 :dizzy_face:

2 Likes

Mr. market lyger aldri, og ligger langt foran bÄde meg og deg
 Det er nettopp chartet du bÞr lese
 Jeg sier ikke at det snur her, rimelig fint bearflag i us og hs i omxs feks som kan tyde pÄ nok en bevegelse ned. OgsÄ et bearflag i olje, som igjen virker inn pÄ oslo bÞrs.

1 Like

Det er ikke jeg riktig person Ă„ beregne.

Hva mente du?

Fra “the economy is in a very good place” for 1 uke siden

1 Like

2% ned sÄ er Oslo BÞrs pÄ 600-tallet.

Dow ned over 4,5% idag. Ekstremt dette her.

1 Like

Ned 5% nÄ. Sykt og trist.

1 Like

Ikke rare nedgangen dette. MYE Ä gÄ pÄ enda.

ikke store nedgangen dette

8 Likes

Mm, mer volatilt og mer Ä gÄ pÄ over dammen enn i Europa. NÄr man ser hvor raske bevegelsene er fÄr man nesten inntrykk av at pengesterke aktÞrer utnytter muligheten til Ä presse frem stimulus og annet snacks fra det Hvite Hus og Co.

4 Likes

Black Monday blir til Pitch Black Friday. Det kan vÊre boblen brister nÄ.

:bear:

5 Likes

Det kan vÊre vi fÄr se Pitch black Friday og at den overgÄr Black Monday 19 Oktober 1987. Det kan vÊre stimulus boblen braser nÄ med et gigantisk smell.

2 Likes

I har vel fÄtt med oss ditt syn nÄ, sÄ det er vel ikke noen grunn til Ä terpe hele tiden

Roer seg litt nÄ ser det ut som.

Har en fĂžlelse av at det blir grĂžnne futter i morgen.

1 Like

Uenig. Chi kunne spart forumet her for mange millioner i tap tror jeg. Om flere hadde hÞrt pÄ han. Men jeg er enig i at han snakker for egen del hovedsaklig. Siden han bytter mellom bull og bear uten fundamentale endringer dag for dag sÄnn. SÄ vil oppfordre til Ä tenke over formuleringene.

5 Likes