Tror dette er priset inn allerede
Tar vi utgangspunkt i stÞrrelsen pÄ fallet i 2008 pÄ hele 65% sÄ ender vi med en kurs pÄ 330 for Oslo bÞrs. Hva er sannsynligheten for det?
Hvordan priset markedene inn forrige globale resesjon? Nedgang til oktobernivÄ globalt?
Jeg tror desverre du tar feil, og det tok meg tid Ä innse det. Sitter gjennom med alle aksjer, og fyller pÄ de neste mÄnedene der jeg har kapasitet.
16:45
Hvor vanlig er det at man ser slike bevegelser i forkant av en resesjon? Ikke veldig vanlig, men det skjer.
Storbritannias bnp steg 0 i jan, nÄ stenger myr ned i landet=resesjon. Tyskland var i resesjon allerede fÞr viruset basically=resesjon. Japan det samme=resesjon. Tallene til Kina skriker resesjon. Italia var allerede pÄ vei inn i resesjon.
Trenger ikke lese charts for Ă„ se hva som er i ferd med Ă„ skjeâŠ
Mr. market lyger aldri, og ligger langt foran bÄde meg og deg⊠Det er nettopp chartet du bÞr lese⊠Jeg sier ikke at det snur her, rimelig fint bearflag i us og hs i omxs feks som kan tyde pÄ nok en bevegelse ned. OgsÄ et bearflag i olje, som igjen virker inn pÄ oslo bÞrs.
Det er ikke jeg riktig person Ă„ beregne.
Hva mente du?
Fra âthe economy is in a very good placeâ for 1 uke siden
2% ned sÄ er Oslo BÞrs pÄ 600-tallet.
Dow ned over 4,5% idag. Ekstremt dette her.
Ned 5% nÄ. Sykt og trist.
Ikke rare nedgangen dette. MYE Ä gÄ pÄ enda.
Mm, mer volatilt og mer Ä gÄ pÄ over dammen enn i Europa. NÄr man ser hvor raske bevegelsene er fÄr man nesten inntrykk av at pengesterke aktÞrer utnytter muligheten til Ä presse frem stimulus og annet snacks fra det Hvite Hus og Co.
Black Monday blir til Pitch Black Friday. Det kan vÊre boblen brister nÄ.
Det kan vÊre vi fÄr se Pitch black Friday og at den overgÄr Black Monday 19 Oktober 1987. Det kan vÊre stimulus boblen braser nÄ med et gigantisk smell.
I har vel fĂ„tt med oss ditt syn nĂ„, sĂ„ det er vel ikke noen grunn til Ă„ terpe hele tidenâŠ
Roer seg litt nÄ ser det ut som.
Har en fĂžlelse av at det blir grĂžnne futter i morgen.
Uenig. Chi kunne spart forumet her for mange millioner i tap tror jeg. Om flere hadde hÞrt pÄ han. Men jeg er enig i at han snakker for egen del hovedsaklig. Siden han bytter mellom bull og bear uten fundamentale endringer dag for dag sÄnn. SÄ vil oppfordre til Ä tenke over formuleringene.