Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Trykkfeil på VPSen min. Burde det ikke stått “verdipapirer” i stedet for verdipapirer?

2 Likes

Jeg tenker realitetene skal få synke litt mer inn i markedet men kommer nok ikke til å vente så veldig lenge med å starte ukentlig sparing for mine 2 barn på 4 og straks 6. Og dermed gradvis flytte pengene over i fond. Kommer sikkert til å gå over til månedlig etter hvert.

Kommer nok i hovedsak til å gå for indkesfond og da en miks av norsk og global. Har før spart i indeksfond fra DNB, KLP og Storebrand. Vet ikke om hvor stor poeng det er i å spare i flere relativt identiske indeksfond men tenker det er greit å spre det litt uansett :slight_smile:

2 Likes

Jeg har begynt å putte penger til mine barn i fond, disse er de jeg kommer til å spare i fremover:

Nordnet Superfondet Norge
KLP Framtid
KLP mer samfunnsansvar
Core ny teknikk
Handelsbanken Bærekraftig energi

Om det er smart eller ikke, vil tiden vise. Kjøper bare for noen hundrelapper nå, og vil øke etterhvert som det faller.

3 Likes

Slutten av april.

4 Likes

I dag tør jeg ikke kjøpe noenting.
Ned 6-10% over det hele i Europa og S&P500 VIX fut opp 27%!

Kan se ut som at det blir en handelsstans igjen ved åpning i dag over dammen.

Noen som kjøper noe i dag?

1 Like

Kjøper litt nhy :slight_smile: ja, de kan falle mer men om 5år er de høyere enn i dag :slight_smile: Tror jeg, vil bare påpeke at jeg tar ofte feil :slight_smile:

3 Likes

Jeg tar heller ikke sjansen på å kjøpe noe. Jeg tror det skal synke mer før det snur.

1 Like

Trend is your friend. Kjøp når det er på vei oppover igjen. Det er ei god stund til.

2 Likes

Tror selv de tvil synke mer, men alt er for fristende og jeg liker ikke å stå helt utenfor markedet. Er penger jeg ikke trenger på en god stund…

Enormt med posisjoner som blir likvidert i dag. Er det rom for bounce ved US open, eller etter siste circutbreaker? :man_shrugging:

1 Like

Syntes banneret på E24 synliggjør de enormene svingningene som er for tiden ganske godt :grin:
image

2 Likes

#denfølelsen.

4 Likes
3 Likes

Jeg kjøper litt, ikke fordi det er noen absolutt bunn, men tror på megarekyl snart, selv om det kan falle videre igjen etter det.

7 Likes

Plukker litt Xact Bull

2 Likes

Kjøpt noe EQNR i dag. Dette er veldig long posisjon for meg.

3 Likes

Ser ut som et bra kjøp med akkurat samme bunn i 2004, 2008 og 2016

4 Likes

Kjøpte litt Equinor, Hunter, Kitron, DNO i tillegg til nhy, det klør for mye…

4 Likes

Det som er interessant nå er at jeg ser ikke for meg noen naturlig bunn på børsen nå. Om du sier 400 eller 500 så kunne det være akkurat det samme for meg - frykten er enorm

2 Likes

Da kom krakk overskriftene, så det frister å kjøpe. Det som taler imot er at permitteringsvarsel for Equinor ikke har kommet enda, overskrifter om 20$ oljepriser og at jeg syntes USA ikke har falt veldig mye enda. Mowi og Orkla holder seg også greit enda.

3 Likes