Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Er kun frykten som styrer, da får man enten kjøpe eller sitte å vente. Jeg velger å begynne med plukking, så får man se hva som skjer etterhvert :slight_smile: Har mer tilgjengelig, så det tar ikke fra meg nattesøvnen.

3 Likes

USA stenger ned, siste mann må huske å slå av lyset…

1 Like

Husk at de hadde en oppgang på fredag på 10% som vi ikke fikk her

3 Likes

Disse dagene her går inn i historiebøkene - blir noe å fortelle barnebarna dette

4 Likes

Gjelder bare å være blant de få som kommer styrket ut av krisen.

1 Like

`

The Federal
Reserve is now officially spent. Saving the U.S. economy from this point
forward is now up to someone else, writes @greg_ip.
https://t.co/M52fucv36b

The Wall Street Journal (@WSJ) March
16, 2020
`
1 Like

9.plass ja

1 Like

Og 5. plass på nedgang, bare slått av 1929 og 87. Den kanskje kan slås i dag?

1 Like

Så feil, øynene gikk rett mot grønt :I) Heftig nå, det må oppleves for å innse alvoret, for det er jo egentlig veldig rart at ikke flere så dette komme da viruset kom seg videre fra Kina

2 Likes

Husk du, skal kjøpe når det gjør skikkelig vondt å trykke Ok, på ordreknappen :nerd_face:

3 Likes

Kjøpte bull etf på 10% ned så håper ikke på rekord i dag :+1:

2 Likes

Det gjorde det for 3 dager siden også…

1 Like

Her er min spådom, vi skal ned og teste 515 nivåer (pre-finanskrise). Jeg gir det 70% sannsynlighet for at det bryter rett igjennom og detter ned mot 385.

Jeg mener at det vi står ovenfor er mye værre enn finanskrisen og da korrigerte vi altså fra 515 til 185. Altså mer enn en halvering.

Fed har mistet kontrollen nå, neste steg er helikopter penger…

3 Likes

Alt det der er avhengig av at tallene blir så ille som mange frykter

Kan forklare hva rebalansering av bull/bear betyr?
Har lest litt om det… Nullstilles verdien hver dag?
Hvis man har tapt feks 10%, vil det mest trolig være best å selge seg ut før børsen stenger for så å kjøpe samme produkt neste dag eller sitte på de? Hvis man tror at det snur…
Hvis man har vunnet 10%, for deretter å ha tapt 10% skjønner jeg utifra det jeg har lest at man ikke er i null allikevel?

På forhånd takk!

2 Likes

Det betyr bare at du alltid har samme gearing på eksponeringen hver dag, så dersom det er en hakkete bevegelse opp og ned taper du penger, men motsatt tjener mer dersom du får rett flere dager på rad.

1 Like

Ok, så hvis man satser penger på at børsen på lang sikt vil gå videre ned er ikke bull/bear noe dårligere valg enn minifutures?

Børsene bedrer seg litt nå

ut av bull traden igjen

1 Like

Blir nok en tur oppover igjen nå i morgen. Og det kommer fra en som er sterkt negativ. :slight_smile:

2 Likes