Skal Aker dele ut 1,7 milliarder i utbytte nÄ? Og sÄ be om krisehjelp? De bÞr ikke fÄ.
Regjeringen har gÄtt langt i Ä si at det ikke er aktuelt med utbytter neste Ärene.Om det blir lovpÄlagt for vi se, men mulig Ä legge fÞringer pÄ Þkonomisk bistand.Selv equinor trenger vel snart hjelp fra statskassen.
Er jo klart at man bÞr betalte tilbake hjelpen man eventuelt mottar fÞr nye utbytter blir aktuelle. Eller en fordeling pÄ 50/50
Utbytter er vel egentlig 100% uaktuelt i perioden nĂ„. Ă fjerne likviditet fra firmaet nĂ„r myndighetenene gjĂžr alt de kan for Ă„ hjelpe denâŠ
Ligger an til 2. eller 3. verste dag gjennom tidene pÄ S&P500
Siste mann slukker lyset i USA nĂ„ altsĂ„âŠ
Som sagt,
Vi bor i et krakk!
Som sagt,
Fredag var TIDENES suckers rally!
Som sagt,
Hold dere laaangt unna oljaâŠ
Som sagt,
Elsker amerikanere, men de er verdensmestre i PANIKK. Dette er nok dessverre langt fra over der borteâŠ
Ikke morsomt Ă„ vĂŠre vitne til. Ăn ting er at markedene er skrudd sammen slik at de er ekstremt volatile og sĂŠrlig kvester kapitalen til retail - en annen er at de Ăžkonomiske konsekvensene (som blir svĂŠrt stygge) fortsatt ikke har materialisert seg.
De har svidd av 2+ trilliarder allerede i US alene. RentevÄpenet er oppbrukt. Og det fÞr hele industrier stÄr i i fare for Ä knekke.
Dette kommer til Ä bli skikkelig nasty⊠Tragisk for mange mange!
Men det er ikke akkurat som at det har manglet pĂ„ advarsler! Fra mange hold! I lang tidâŠ!
Jeg har lenge tenkt pÄ hva som kommer nÄr det finansielle krasjen kommer. Som vi alle vet at vil kom til Ä komme. Har aldri hatt noen formening om nÄr det kom, men nÄr man hÞrte om Corona i desember/januar og begynte Ä ta innover seg omfanget sÄ kunne dette fort bli den som tippet lasset.
Alle tiltak som har kommet i det siste har ingen effekt. Det fikk vi vi se svĂŠrt godt i gĂ„r kveld nĂ„r FED kuttet renten til 0 og startet QE maskineriet og bĂžrsen gĂ„r CB limit downâŠ
Som jeg skrev i min tidligere oppsummering sÄ tror jeg at vi komer til Ä se noe stort pÄ den politiske arenaen og samordnet pÄ kryss av alle landegrenser.
Det store problemet blir nÄ Ä fÄ gang pÄ verdensÞkonomien sÄ snart vi kan. Derfor har jeg stor tro pÄ at store infrastruktur prosjekter blir igangsatt. Det mÄ skapes Þkonomisk aktivitet!
Som en fÞlge av dette kan jeg ikke utelukke at lÄn til private husholdninger nÄr det gjelder primÊr bolig blir ettergitt eller sterkt redusert. Alternativt rente pÄ 0%. Mange vil nok himmle med Þynene nÄr det leser dette, men da vil jeg minne om at forskjellige varianter av dette har blitt gjort tidligere. med stort hell.
https://www.armstrongeconomics.com/writings/2012-2/anatomy-of-a-debt-crisis/
Nei fy f***. MÄ seie at det er kjipare enn eg hadde fÞrst tenkt - det var mange her inne som sÄg denne (bÞrsnedgangen og store veksten i smitta/omkomne) komme pÄ lang avstand, men eg mÄ seie at eg verkeleg ikkje hadde tatt konsekvensane inn over meg for kva dette i eit dÄrleg scenario kan bety for folk flest.
No mÄ vi berre hÄpe at redningspakka (for det er det virkelig for mange) klarer Ä halde hjula i gang for folk dersom dette drar ut over tid. Full stopp hos mange eg kjenner i servering- og turistnÊringa. Alle var forberedt pÄ nye rekorder i vÄr og i sommer.
Du mÄ sjekke 7 dagers trenden for Ä fÄ med deg de siste to dagene
SInnsykt!
Er ikke et eneste selskap av betydning som har meldt konkurs enda. Men her skal alt tas ut pÄ forskudd og det fortere enn lynet.
Da ble det den nest verste dagen pÄ Dow Jones noensinne
Trump er ikke akkurat personen man skal sette til Ă„ tale for Ă„ berolige befolkningen/markedene. Han rabler jo ivei med jevne mellomrom. Et eksempel folk kan sjekke ut er fra 54 minutter. Han sier noe slik (sikkert ikke 100% rikitg):
We have an invisible enemy, we have a problem, a month ago nobody ever thought about. Nobody in the , eh, you know I read about it, I read about many years ago, 1917, 1918, I have seen all of the different, eh the different problems similar to this one we have. This is a bad one, this is a very bad one, this is bad in the sense that eh⊠itâs so contagious, its just so contagious, sort of record setting type contaiging.
Kanskje ikke sĂ„ rart markedet ikke ble beroligetâŠ
For en uke siden mente han vel at dette bare var ett blaff og at det gikk fort over?