Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Å se pĂ„ oljeprisen om hvilken vei tech skal gĂ„, blir som Ă„ se pĂ„ mĂ„nen for Ă„ vite hvor lenge det er igjen fĂžr potetene er ferdig kokt.

2 Likes

Opera er jo positivt korrelert med oljen pÄ en veldig spesiell mÄte siden mye av salget gÄr til Russland, og der rubelen og kjÞpekraften bestemmes av prisen pÄ olje.

3 Likes

Aiai, da ble dypdukket uungÄelig, ser vi vi den under 30 ogsÄ ??
Er ikke greit Ă„ merke oljesjeik i desse dager.

Ose under 500 nÄ da ?

Edit: USA holder seg jo relativt ok

1 Like

Ned mot 30 igjen

FÄr vi samme utvikling som onsdagene siste tre uke e, sÄ skal olja fÄ en kraftig rekyl pÄ dagens tall som er bare minutter unna.
Tipper vi ser den gjennom 32,5 igjen i lÞpet av kvelden. ( vertfall hÄper eg det )

1 Like

hmm, gikk visst oppigjen


Fall i amerikanske oljelagre.
Nedgang pÄ 0,8M fat, ventet Þkning var 3,2M fat

2 Likes

Siste ukene nÄr det har vert Þkning i tall, sÄ er det ogsÄ Þkt import og ikke Þkt produksjon.
Samtidig ser vi at riggtelingene peker nedover, eg har stor tro pÄ en oppgang etterhvert.
Men den er tung, hÄper den kan krabbe mot 40 ilÞpet av februar

NÄr tallene fÞrst snur til nedgang pÄ lagrene sÄ blir det fort lengre perioder med nedgang, det tar litt tid fÞr det virkelig kicker inn. Brems fra Opec i tillegg sÄ blir det bye bye 30 tallet og hello 50 :slight_smile: hÄper og tror pÄ fÞlgende scenario.

1 Like

BP’s Stunning Warning: “Every Oil Storage Tank Will Be Full In A Few Months”

1 Like

Jim Rickards: The Great Currency Shock of 2016 (from live feed)

Det jeg er mest bekymret for, er at hvis det scenarioet der slÄr til (olja i 10-15$ /barrel) sÄ vil konkurser vÊre uungÄelig. Da blir plutselig finanssektoren dratt med ned i gjÞrma, og denne gangen er det ikke mer redningspakker Ä hente, og renta stÄr allerede i 0

2 Likes

Konkurser kommer

1 Like

Enig. SpÞrsmÄlet er hvor mange og hvor store.
Forventer flere konkurser her hjemme fĂžr sommeren

2 Likes

Redningspakker kommer i form av bail-ins og en trykkpresse pÄ full speed.

Kansje
 Jeg har vel en liten forhÄpning om at skattebetalerne husker at redningspakkene i 2008-2010 gikk til bonusutbetalinger

1 Like

Skattebetalerne har ikke sÄ mye de skulle ha sagt. Lover for bail-ins er allerede innfÞrt og bankene stÄr fritt til Ä forsyne seg av det som stÄr pÄ folk sine kontoer hvis de fÄr problemer.

1 Like

Konkurser har vi allerede hatt og flere kommer garantert.
Og vi kan bare innfinne oss med at velferden vi har hatt i Norge frem til nÄ, vil for ettertiden vÊre noe vi bare kan drÞmme om.
Oljeinntekter uteblir og Þkte skatter og avgifter mÄ til for Ä drifte as Norge videre inn i fremtiden.
Generasjoner som kommer, vil mÞte en anen virkelighet en vi har nÄ, og dagens pensjonister kan smile bredere enn hva vi kan gjÞre nÄr vi gÄr over i pensjonistenes rekker.

1 Like

Something Very Disturbing Spotted In A Morgan Stanley Presentation

http://www.zerohedge.com/news/2016-02-10/something-very-disturbing-spotted-morgan-stanley-presentation-slide

1 Like