Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ja, det er vertfall min forstÄelse av tallene. De som er permitterte og har krav pÄ dagpenger mÄ sÞke om dette. Den finnes vel forskjellige grader av permittering sÄ er nok ikke alle som er 100% permitterte pr nÄ.

2 Likes

NÄr kommer USA ut med tallene sine? Torsdag? Vil dette ha noe Ä si pÄ markedet eller kan dette allerede vÊre priset inn?

1 Like

Forventer bĂžrshopp etter oljeprisoppgang.

Joa, den har jo klort seg over 28


1 Like

6% opp er ikke nþdvendigvis “mye”, spþrs litt hvor man kommer fra.

NÊrmer seg kanskje snart Ä vurdere ta nye long posisjoner i solide selskaper fremover. NÄr permabjÞrnene er i vill eufori og er fast bestemt pÄ at ALT skal ned til null, kan gode handler gjÞres. Husk markedet ofte er litt i forkant og at det defor ofte bunner ut fÞr det blir som vÊrst. Tror det er en stund til vi ser at en bunn blir satt, men at verden gÄr ad-dundas slik alle bjÞrnene drÞmmer om tviler jeg pÄ.

12 Likes

Jeg har lastet opp her nede. At verden skal gÄ under pÄ grunn av 16000 pensjonister som fikk leve 2 Är kortere enn planlagt kan jeg ikke forstÄ.

9 Likes

Det har du skrevet hele veien ned, fortsett slik sÄ treffer du bunnen en gang :slight_smile:

4 Likes

De kommer pÄ torsdag ja, Dacron. Ser for meg en solid nedtur pÄ bÞrsene etter at de tallene blir publisert.

2 Likes

Makes veldig lite sense, enig i det.Derimot er alt av bedrifter, spesielt i Norge veldig hardt beskattet.Kjenner svÊrt fÄ som ikke lever fra hÄnd til munn, i forskjellige bransjer.Slik har det vÊrt i alle fall i den vestlige verden i lang tid.KrisehÄndtering blir da statens ansvar
SÄ fÄr vi se hvor bra dette blir hÄndtert.Mer gjeld er i alle fall ikke en aktuell lÞsning med mindre minus renter i lang tid=)

1 Like

Opp igjen til 11.60 + eller ned til 10.20?

1 Like

Har jeg? Jeg har merket ut omrÄdet der jeg har kjÞpt jevnt og trutt, fÞr det lÄ jeg short, for min del kan det godt gÄ sidelengs litt til siden jeg fortsatt har mer Ä kjÞpe. Ligger i 0 nÄ.

3 Likes

Hva tenker folk om veien videre for bÞrsene? DÞdstallene grunnet Coronaviruset fortsetter Ä Þke. I usa har man vel en Þkning pÄ 30% i dÞgnet. Det er fortsatt oljekrig, og alle lager nÊrmer seg vel fulle, i tillegg til en lockdown over hele europa som struper etterspÞrselen. Denne lockdownen fortsetter mest sannsynlig til over pÄske fÞr man slipper litt opp pÄ restriksjoner. Klarer liksom ikke helt Ä se at bunnen er nÄdd? men hva vet vel jeg


4 Likes

Det blir en drakamp mellom Trump og Fauci. Redde markedet eller stoppe viruset.
Akkurat nÄ skyter USA fart fordi de tror de slipper unna fordi Trump vil kutte lockdown i lÞpet av 7-10 dager.

Jeg tror de blir overveldet av hvor mye skade dette viruset vil gjĂžre i New York, og derfor er jeg fortsatt Bear. Men det kan godt hende de skal godt oppover idag.

Blir det eufori-tendenser idag sÄ setter jeg en Bear. For dette tror jeg ikke er over ennÄ.

6 Likes

pÄ oslo bÞrs er det vel pressemeldingen til HÞie kl 16 idag som viser vei videre? Om restriksjonene fortsetter i 14 dager til blir det et dypdykk, og om restriksjonene lÞses litt opp blir det eufori? sÄnn ish hverfall?

1 Like

Blir garantert 1 mnd til


1 Like

Tror de fleste regner med at vi stenger over pÄsken? HÞres jo ut som en veldig naturlig ting Ä gjÞre. Folk burde iallefall tatt hÞyde for dette.

2 Likes

Peter Warren sa det sÄ fint:
Vann har lav hastighet fram til det dropper.

8 Likes

Det har bilen som stÄr og spinner fÞr dekkene fÄr tak i underlaget ogsÄ

1 Like

Oslo BÞrs er ikke uten pÄvirkning i resten av verden, sÄ du mÄ nok se pÄ flere faktorer enn helseministerens pressekonferanse


De fleste forventer nok uansett en forlenging av skolestengingen frem til over pÄske. Hvorfor skulle skolene Äpne 1 uke (nÄr vi vet sÄpass lite om effekten) og sÄ ta pÄskeferie? Tipper Erna lander pÄ ny stenging av skoler og barnehager frem til 14.04.

3 Likes
1 Like

Det vil vĂŠre det eneste smarte, og noe “alle” forventer. Da snakker vi om 3 uker lockdown fra i dag av. 3 uker der stort sett alt er stengt. og tusenvis av arbeidstakere blir permitert. Og dette gjelder ikke bare Norge. Tipper USA, Frankrike, Tyskland, Spania osv ogsĂ„ vil kjĂžre lockdown til over pĂ„ske. SĂ„ hvorfor stiger bĂžrsene? ikke at det gjĂžr noe for min del som har mye penger pĂ„ bĂžrs, men jeg forstĂ„r det ikke :stuck_out_tongue:

1 Like