Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ingen fare her altså.

3 Likes

Klart det er ingen fare i USA, børsen går opp folk mister jobbene sine og corona blomstrer. Så det er ingenting i sikte som kan bremse usa…

4 Likes

Ikke alle har mulighet til å kjøpe gull eller bitcoin og da er alternativet å velge mellom obligasjoner eller aksjer, begge har lav forventet avkastning, men aksjer tross alt bedre. Nå som aksjemarkedet har falt mye og QE kjøp av statsobligasjoner så blir det mange som skal over til aksjer av de institusjonelle aktørene.

2 Likes

Økonomi =! Finans

En professor i økonomi kan være med på å utforme mandatet til fondet, men er ikke en som burde forvalte fondet.

Har “Caps Lock”-tasten til W. Bloomberg satt seg fast?

1 Like

Han kopierer vel bare direkte fra terminalen.

1 Like

3 mill der altså allerede

Hvordan ser det ut om 1 mnd?. :roll_eyes:

https://www.cnbc.com/2020/03/26/weekly-jobless-claims.html

“The number shatters the Great Recession peak of 665,000 in March 2009 and the all-time mark of 695,000 in October 1982.”

6 Likes
1 Like

Og jeg ser ikke hvordan politikere uten kontakter i næringslivet skal kunne være gode politikere.
Inhabilitet og interessekonflikter, hva er det for noe?

Det finnes en stor studie gjort på fondsforvaltere, dette er seriøst. Konklusjonen: Helt tilfeldig hvem som gjør det bra og dårlig et år. Når man har mange forvaltere, vil det alltid være de som treffer riktig år etter år og motsatt.

1 Like

Futtene stiger. Så tydeligvis allerede priset inn.

1 Like

Dårlige tall øker sjansen for at stimuluspakka i usa bankes gjennom i kveld.

2 Likes

Kan det tenkes at det endrer seg når børsene i USA åpner?

1 Like

Godt mulig. Dette er åpenbart ikke bra. Skulle gjerne hatt flere billige aksjer, synes dette snudde litt for fort.

Hva endres?

Futures er forøvrig ikke opp slik @Stianbu skriver, -de er ned.

Det var ned nærmere 2% - snudde i det tallene kom.

1 Like

Kan være man prøver på en shortsqueez. Ikke vet jeg. De økte med 2% i det meldingen kom ut

Edit: What @Stianbu said

2 Likes

W.Bloomberg bruker Bloomberg terminal?

Nei han bruker en nyhetsportal du må abbonere på. Kommer ikke på navnet i farten. Ska se om jeg finner

Edit ; han bruker blandt annet Reuters Eikon

1 Like

Vet ikke hvor nøyaktig den er men har en del interessante data.

https://usdebtclock.org/

1 Like