Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Hvilken ticker(e) bruker dersom som følger med på US futures i Tradingview?

1 Like

Prøv SP1! (det er flere)

2 Likes

Takker! :smiley:

Brukte først SP1!
Har gått over til SPX500USD

2 Likes

Jeg tar litt gevinster hver dag nå fremover, så blir nok snittet greit :slight_smile:

2 Likes

Kommer en del tall fra Us i dag 13.30, blant annet jobless claims

3 Likes

Denne er litt morsom.

Interessant. Ved å følge Tritch sin modell i Sp500 outperformer man indeks ganske bra.

5 Likes

Grei treff på den… bommet bare med noen mnd på panikk tilknyttet C-19

2 Likes

???

Kilde tror jeg

"– Med andre ord, vi har hatt en svekkelse i kroneverdien på om lag 25 prosent, sier Slyngstad.

Det har ført til at sammensetningen i fondet har endret seg, og at fondet nå må tilbakevekte seg.

– Det betyr at vi i fremtiden vil begynne å kjøpe aksjer, sier Slyngstad.

2 Likes

Nicolai Tangen blir ny oljefondssjef

1 Like

Da skal vel oljefondet inn i den kunstsiloen i Kristiansand da :see_no_evil:

2 Likes

Nå styrker kroneverdien seg i forhold til dollar og euro. Hvis jeg har forstått det rett her fallet av kroneverdien vært en av teoriene for at Obx ikke har tapt seg ytterligere i verdi. Hvis dette stemmer så bør dette være en indikator på at børsen skal falle ytterligere i nær framtid ??

2 Likes

En milliardær med haugevis av tilkoblinger i næringslivet skal nå forvalte 10 billioner kroner.
Det er da ikke 1.april i dag?
Hvordan er dette mulig?

1 Like

Hvilken bakgrunn burde en slik ansatt ha mener du?

De dyktigste menneskene vil alltids ha drøssevis av kontakter i nøringslivet.

2 Likes

Han er vel en lettere genierklært forvalter.
Ser ikke hvordan en person uten koblinger til næringslivet skal kunne være en bra kandidat.

Du trenger ikke være et geni for å tjene penger på en børs hvis oppgang er garantert av staten så lenge gjeldsboblen ikke sprekker.
Ansett heller en professor i økonomi som sprer pengene i store etisk, miljovennlige selskaper som setter bærekraft i spissen. Det er ikke noe hokkuspokkus.

Hvor mange professorer i økonomi har tidligere forvaltet flere milliarder? Dersom det ikke hadde vært noe hokus pokus, hadde vel alle tjent penger på sine investeringer. Sånn er det ikke.

2 Likes

Så du vil ikke at vi skal ha pensjon i framtiden?

Det er liksom fullstendig idioti å brenne opp pengene våre bare fordi du vil ha god samvittighet for miljøet.

4 Likes

:joy::joy: Oljefondet skal ikke styres av fjern politikk. Det skal tjene penger.

2 Likes

@Kaisovski
Kanskje dere burde lese de etiske retningslinjene til oljefondet før dere sier noe mer. Det er ikke mine personlige meninger jeg henviser til.

2 Likes