Hvilken ticker(e) bruker dersom som følger med på US futures i Tradingview?
Prøv SP1! (det er flere)
Takker!
Brukte først SP1!
Har gått over til SPX500USD
Jeg tar litt gevinster hver dag nå fremover, så blir nok snittet greit
Kommer en del tall fra Us i dag 13.30, blant annet jobless claims
Denne er litt morsom.
Interessant. Ved å følge Tritch sin modell i Sp500 outperformer man indeks ganske bra.
Grei treff på den… bommet bare med noen mnd på panikk tilknyttet C-19
???
Kilde tror jeg
"– Med andre ord, vi har hatt en svekkelse i kroneverdien på om lag 25 prosent, sier Slyngstad.
Det har ført til at sammensetningen i fondet har endret seg, og at fondet nå må tilbakevekte seg.
– Det betyr at vi i fremtiden vil begynne å kjøpe aksjer, sier Slyngstad.
Nicolai Tangen blir ny oljefondssjef
Da skal vel oljefondet inn i den kunstsiloen i Kristiansand da
Nå styrker kroneverdien seg i forhold til dollar og euro. Hvis jeg har forstått det rett her fallet av kroneverdien vært en av teoriene for at Obx ikke har tapt seg ytterligere i verdi. Hvis dette stemmer så bør dette være en indikator på at børsen skal falle ytterligere i nær framtid ??
En milliardær med haugevis av tilkoblinger i næringslivet skal nå forvalte 10 billioner kroner.
Det er da ikke 1.april i dag?
Hvordan er dette mulig?
Hvilken bakgrunn burde en slik ansatt ha mener du?
De dyktigste menneskene vil alltids ha drøssevis av kontakter i nøringslivet.
Han er vel en lettere genierklært forvalter.
Ser ikke hvordan en person uten koblinger til næringslivet skal kunne være en bra kandidat.
Du trenger ikke være et geni for å tjene penger på en børs hvis oppgang er garantert av staten så lenge gjeldsboblen ikke sprekker.
Ansett heller en professor i økonomi som sprer pengene i store etisk, miljovennlige selskaper som setter bærekraft i spissen. Det er ikke noe hokkuspokkus.
Hvor mange professorer i økonomi har tidligere forvaltet flere milliarder? Dersom det ikke hadde vært noe hokus pokus, hadde vel alle tjent penger på sine investeringer. Sånn er det ikke.
Så du vil ikke at vi skal ha pensjon i framtiden?
Det er liksom fullstendig idioti å brenne opp pengene våre bare fordi du vil ha god samvittighet for miljøet.
Oljefondet skal ikke styres av fjern politikk. Det skal tjene penger.
@Kaisovski
Kanskje dere burde lese de etiske retningslinjene til oljefondet før dere sier noe mer. Det er ikke mine personlige meninger jeg henviser til.