Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

:grimacing:

2 Likes

LOL for en type!

3 Likes

« imagine mistaking this rage-tweeting buffoon for a president» :joy:

3 Likes
1 Like

Du vet med sikkerhet at ting er ute av kontroll med den tweeten.

  • embrace for impact -

Hvor er vi i syklusen, svar med passende emoji:

7 Likes

3 Likes

Har du linken?

Ser man pĂ„ US index i dag er det for min del rimelig tydelig at markedet er i “Denial” Trump`s reversering av dette til pĂ„ske
 I don’t think so.

HÞrte pÄ Joe Rogan podkast i dag, shit just got real.
Las vegas er stengt ned til 16 mai for Ă„ nevne et eksempel.

6 Likes

I flere stater er skoleÄret 2019/2020 avsluttet. Blir ingen skole fÄr tidligst til hÞsten er meldingene som gis ut

1 Like

Oi! HÄper vi kan Äpne skoler etter pÄske


1 Like

I mellomtiden jazzer Trump opp markedet.

Ryktet skal vel ha det til at orkesteret spilt mens Titanic var pÄ vei ned. Usikker pÄ om det var Jazz eller contry. Garantert ikke noe summer deep house mix med Kygo :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tror nok Norge kommer til Ä Äpne ganske kjapt, kanskje ikke rett etter pÄske, men i lÞpet av april mener jeg vi bÞr vÊre oppe og gÄ. Det har rett og slett med at vi ikke har like stor spredning her som andre land, tiltakene ser ut til Ä virke, og smittetoppen er spÄdd allerede i april fremfor august.

1 Like

Denne var fin for Ă„ tracke smitten og time markedet, ingen vet ringvirkningene av dette enda, men en bounce i markedet er ganske sansynlig den dagen tallene i US dropper.

US pÄ vei through the roof:

Compliments of @Snoeffelen

6 Likes

https://www.cnbc.com/2020/03/27/trump-orders-general-motors-to-make-ventilators-under-defense-production-act.html

Wikipedia:

2 Likes

Makro sa du?

3 Likes

Jeg begynner Ă„ bli litt mer negativ igjen nĂ„ sikker litt fordi jeg har solgt over halvparten av bull posisjonen, men ogsĂ„ fordi det virker som at folk er alt for optimistiske til at det gĂ„r Ă„ utrydde viruset og gĂ„ tilbake til business as usual igjen. NĂ„r statsministeren sier at vi mĂ„ minst lukke ned landet i minst 2 uker til, og man vet at planen til Norge er Ă„ utrydde viruset helt er kontakten med virkeligheten sĂ„ langt bort at jeg har vanskelig for Ă„ finne ord. Skal man hĂžre “minst to uker til” 39 ganger?

Jeg har pÄ fÞlelsen at dette ikke bare er norsk tankegang, men at det er flere land som tror pÄ dette, blant annet USA.

20 Likes

Korrekt. Det virker som om folk tror man kan tro og hÄpe seg vekk fra virkeligheten.

7 Likes

Ble ogsĂ„ litt negativ idag. Lite folk pĂ„ bussen (5–10 pers), men nĂ„r jeg kjĂžrte forbi et kjĂžpesenter i Bymarka Trondheim var det fult kjĂžr,trafikk, sola skinte og snĂžen smeltet.
NÄ var det plutselig helg og alle skulle handle pÄ butikken samtidig/ rekke vinmonopolet.

6 Likes

Jeg er nok pÄ den andre siden av skalaen. Jeg ser depresjons potensiale. Fortsetter dagens nedstengning i Europa og US et par mnd til.
Det hjelper lite at Kina snart er pÄ beina igjen. Hvem skal kjÞpe varer av dem?

Skjermbilde 2020-03-27 kl. 21.37.47

Skjermbilde 2020-03-27 kl. 21.43.41

4 Likes