Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Og der er SP og DAX i pluss. Herregud.

2 Likes

Dette er helt koko. Gir ingen mening :sweat_smile:

Eneste forklaringen jeg kan fÄ til her er at vi setter opp et nytt bearflag / bulltrap:

https://www.tradingview.com/x/DOjZBiwB/

2 Likes

Kan det vÊre at bull-trappen ikke er complete. AltsÄ at det er for mange som er bear fortsatt :thinking:

7 Likes

Bare jeg som tok en Bear posisjon pÄ OBX. Ikke sÄ merkelig at den begynner Ä stige igjen da :slight_smile:

4 Likes

As I said: Vi er i kaos-perioden av bÞrs-krakket. NÄ gir alt lite mening og noen bedrifter vil gÄ mye opp basert pÄ luft og andre vil synke mye basert pÄ luft, som vil rette seg inn nÄr krisen er over. Dette vil vare til vi ser bedring i markedene, mest sannsynlig nÄr vi har en forventet lÞsning pÄ Corona.

1 Like

Kan du vÊr sÄ snill Ä selge slik at vi andre kan fortsette Ä tjene penger? :sweat_smile:

SpÞk til revolver, @arcone - er en OK teori, men sÄ lenge det ikke er noe positivt Ä spore sÄ skjÞnner jeg ikke hvorfor man skal vÊre bull. NÄr oljeprisen faller 11% sÄ SKAL ikke bÞrsen bare falle 1-2% (!)

Jeg mistenker det handler mer om at folk tenker oljen er oversolgt og at det kommer en rekyl her.
Mulig det gjÞr det. Synes dette droppet i olje er litt for heftig til at det kan vedvare uten korreksjoner opp. Den gappet vel ned i natt nÄr de Äpnet.

1 Like

Kan komme en liten korreksjon som du sier, men personlig tror jeg ikke det kommer noe sĂŠrlig med mindre USA/Russland/SA starter noe samtale ang. utvinningen dems.

For mye olje pÄ markedet samtidig som nesten hele verden stÄr i ro og venter til hverdagen skal komme tilbake.

2 Likes

Kan vÊre at det er en slik dag som dette bear-folket trenger for Ä bli litt shaky :scream:, fÞr vi gÄr videre ned.

4 Likes

Mine bjÞrner stÄr stÞtt som fjell! :sunglasses:

1 Like

Mine ogsÄ, men jeg likte ikke at hele oppgangen i dag ble hvisket ut pÄ sÄ kort tid.
Regner med det skal korrigere nedover igjen nÄ, men fÞlger ikke med pÄ Futtene
 :thinking:

1 Like

Noen som har sett nÊrmere pÄ OBX Bear x 2 i DNB, denne rebalanseringen som var tema i helgen ?

Beklager, feil trÄd.

Vet ikke om jeg er helt enig, men det skjer mye rart i markedet nÄ 

3 Likes

Aksjekursene har gÄtt markant ned, og folketrygdfondet Þker i flere aksjer, bl.a. Kitron og SSO. Dette er en rebalansering som gjÞr at aksjemarkedet i Norge blir holdt oppe.
image

7 Likes

Statlig stÞttekjÞp holder bÞrsen oppe tipper jeg. Er absolutt merkelig det som skjer. Men vil vel bare fÞre til stÞrre fall pÄ sikt


1 Like

Det er ikke stÞttekjÞp egentlig, men fordelingen mellom renter/aksjer som opprettholdes. Jeg ser dog ikke hvorfor dette fÞrer til stÞrre fall pÄ sikt. Det er vel heller motsatt.

2 Likes

Noe er det som skjer i alle fall, nÄr Equinor gÄr opp nÄr oljen er ned 10% er helt bak mÄl.

4 Likes

Det er vel ikke ett blivende sted og det meste har falt mye. Olja blir jo ikke pÄ disse nivÄene?!

Kan det vÊre sÄ enkelt? Gjelder det kun investeringer eller tap ogsÄ?

Derav prisen under breakeven pÄ 25$ har liten betydning, sÄ de store langsiktige som trenger volum Þker.

“Den norske modellen, hvor staten tar 78 prosent av bĂ„de inntektene og kostnadene, og samtidig gir fradrag for 82 prosent av investeringene, kan vĂŠre avgjĂžrende for at oljeselskapene stĂ„r imot det kraftige oljeprisfallet.”

1 Like

Det meste har falt mye, men det er ingen grunn til at Equinor er pÄ dette nivÄet med prisene vi har hatt pÄ olje den siste tiden. EtterspÞrselen for olje vil heller ikke med det fÞrste :slight_smile:

1 Like

Jeg mener det bÞr fÞre til stÞrre fall pÄ sikt fordi de Þkonomiske konsekvensene av viruset absolutt ikke er bakt inn pÄ dagens priser. Hvis man tror pÄ en kjapp snuoperasjon her sÄ kan man kanskje kjÞpe nÄ med en 3 Ärs horisont. Personlig tror jeg vi skal lengre ned fordi Q2 og Q3 tallene kommer til Ä bli elendige for de fleste bedrifter. Jeg har heller ikke tro pÄ at oljeprisen kommer seg opp pÄ 50-60 tallet igjen med det fÞrste; oljeetterspÞrselen er rekordlav og produksjonen er rekordhÞy. Ergo, at FTF kjÞper seg opp i markedet nÄ vil bare fÞre til at fallhÞyden blir stÞrre nÄr realiteten innhenter folk.

SÄ tror jeg det er mye i det @arcone sier ogsÄ, det er litt for bearish sentiment nÄ, sÄ vi trenger flere som tror bunnen er nÄdd for at vi skal komme oss lenger ned.

6 Likes