Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

4 Likes

image
Etter krisemÄned eller mÄneder er over

Ser pÄ tall ,nedgang og at krisen er over i mai, sÄ ser det ut som sammenlingsbart med 2008.Muligens noe hardere for bedrifter, men staten spytter inn mer.
Interessant Ä se nÄr likviditeten minker


1 Like

Takk jeg har handlet tegningretter fÞr og det er jo en opsjon og trodde jeg hadde forstÄtt prinsippet men sÄ kom jeg over denne nettsiden som snakket om ubegrenset risiko og da ble jeg usikker. Flott forklart.takk igjen.

1 Like

Det blir ingen nyheter med oversikt over hvem som mottar penger fra FED i USA. Senatet har omgĂ„tt “the sunshine law” som skal skape Ă„penhet om myndighetenes virksomheter inntil Trump erklĂŠrer krisen som over.

De Þverste lederne av samfunnet i USA sitter nÄ i hemmelige mÞter hvor de bestemmer hvilke selskap og banker som skal fÄ svÊre redningspakker og hvem som mÄ bite i gresset.
Alle som sitter pÄ mÞtet er selvfÞlgelig 100% habile og har ingen uÊrlige motiver som kan pÄvirke valgene deres.

Minner om hvordan sentralbanken ble opprettet i USA dette. I 1907 ble det satt sammen en kommisjon som skulle granske bankene pga mistanker om tillagte krasj pÄ bÞrsene hvor bankene kjÞpte opp billige aksjer. Senator Aldrich reiste rundt og konsulterte med banker i europa for Ä finne gode reformer. NÄr han returnerte til USA inviterte han bankmennene han skulle granske med seg pÄ ferie som fÞrte til dannelsen av the FED noen Är senere.

2 Likes

https://www.cnbc.com/2020/03/31/trump-says-the-coronavirus-surge-is-coming-its-going-to-be-a-very-very-painful-two-weeks.html

1 Like

Hvor mye gÄr bÞrsene opp i morgen?

In other words, the government, the banks, the Fed and everyone else involved is racing against the clock. Both the Treasury, the banks, the various state agencies that administer the welfare and unemployment insurance programs that have just been given a shot of “steroids”, as Chuck Schumer put it - basically everybody involved in making sure this money gets to where it was intended to go - is now scrambling to compete in a sack race that will test the capacity of their systems to work together and also process the sheer volume of payments and disbursements necessary for this program to work.


Ikke bare bare Ă„ gi bort penger heller :slight_smile:

3 Likes

Hvis olja fortsetter nedover sÄ blir d vel 3-4% opp da :crazy_face::sweat_smile:

2 Likes

Ta det helt med ro. Bare husk Ă„ ikke legg bjĂžrnene dine i hi for kjapt

1 Like

Den blir liggende den, ingen hast med Ă„ selge :slight_smile:

Regner med du sitter med bear ogsÄ?

Dette er ikke trÄden for trades men, ja har vÊrt short fra 2575 @sp500 men doblet denne i dag pÄ 2630 (dobbel topp og mye bad news incoming)

Se pÄ denne og spÞr deg selv om dette er potensielt vÊrre enn 2008. Jeg tror vi skal mye lenger ned i Är

6 Likes

Jeg mener det er verre enn i 2008, dette bremser jo opp alle sektorer og nÊringer. SpÞrsmÄlet er bare hvor lenge det varer


3 Likes
3 Likes

Noen som vet om ETF som er long NOK short EUR?

1 Like

Men i 2008, sĂ„ var FED mye senere pĂ„ “banen” med stimuleringer. Og markedet ser, jo at det i Kina har vĂŠrt “hĂ„nterbart” i lĂžpet av et par mnd. SĂ„ er jo spĂžrsmĂ„let om dette er overfĂžr/gjennomfĂžrbart i Vesten pĂ„ samme mĂ„te. Jeg kler meg uansett etter vĂŠr og vind, og mener selv, at for tidlig og for mye stimuli ikke er bra for markedet over tid. Markedet bĂžr fĂ„ tid pĂ„ seg til Ă„ regulere seg litt pĂ„ egenhĂ„nd. Trur det er sunt (men det er min mening). Men uttrykket, som dukket opp i 2009 “don`t fight the FED” kom ikke uten grunn :wink: Men hĂ„per pĂ„ et nytt nedsving og gode innganger. Men mest hĂ„per jeg pĂ„, at dette virus helvete forsvinner, sĂ„ det blir slutt pĂ„ hjemmeskole :rofl: :rofl: :rofl:

1 Like

Et 30% fall ser mye mindre dramatisk ut jo hÞyere du kommer nÄr du bruker et log chart

1 Like

Ser ut som DAX foldet ut annerledes enn fÞrst antatt. To (tre) topper og vi kommer muligens til Ä teste bunnen pÄ nytt. Jeg gikk ut av bull og hadlet bear i gÄr.

6 Likes

En ting jeg har grublet pĂ„ i det siste er hvor pengene blir av nĂ„r Ăžkonomien stopper opp. Folk mister jobbene sine og bedrifter gĂ„r konkurs. Men penger “forsvinner” jo ikke. SĂ„ hvor “blir de av”?

Noen som har noen innspill?

2 Likes

Pengene fantes vel egentlig aldri nÄr de var pÄ topp? I den forstand at veldig mye bare var papirfortjenester osv
?

3 Likes

Tenker Pluss500 har de produkter. :wink: