Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

4 Likes

Fasit er breakout og lav støtte.
Det jeg kjøpte på lav støtte her jeg solgt.

Så får vi se om det blir mer lavere eller høyere.
Vanskelig å si, QE vekker mye greed, men hvor lenge varer dette og er det nok.

2 Likes

Postet disse for et par uker siden :slight_smile: The Big Short er så bra ^^

1 Like

Sterke dager SP500 for april:

  • 08 april (sterk dag)
  • 13 april (sterk dag)
  • 14 april (veldig sterk dag)
  • 15 april (veldig sterk dag)
  • 16 april (sterk dag)
  • 30 april

I tillegg verdt å merke seg at 15 april er et Bradley Turning Point, så kan bli en veldig interessant dag.

3 Likes

Det blir veldig spennende å se. Har en følelse av at vår felles fiende Mr. Corona har omtrent samme skjema for New York… :grimacing::grimacing:

1 Like

Lang og god:

https://seekingalpha.com/article/4336125-this-time-is-different-and-beyond-grasp-how-come-not-everybody-thinks?source=marketwatch&mod=mw_quote_news

1 Like
2 Likes

Aldri før har hele verden vært så internasjonal som nå, og aldri før har alle verdens valutaer vært fiat-valuta samtidig. Med en global epidemi på toppen av det hele så blir denne krisen nok den værste man har sett.
I Norge har man heldigvis et litt mer åpent system i motsetning til USA hvor mottakerne av krisepakkene hemligholdes.

Tirsdag morgen er de store partiene på Stortinget enige om hvordan kontantstøtten til bedriftene skal organiseres. Er vilkår som ifølge VGs opplysninger er på plass, er stor grad av åpenhet om hvem som får penger.
Rødt vil blant annet opprette en offentlig og søkbar database. Der vil det stå hvem som har fått støtte, hvor mye de har mottatt og reelle eiere av foretakene. I tillegg vil de heve den administrative sanksjonen som kan ilegges foretak som har fått urettmessig støtte.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mR9zWg/stortinget-enige-om-aapne-kontantstoette-lister-for-bedriftene

Dette må være det eneste jeg har vært enig i med Rødt.

3 Likes
1 Like

OPEC møte ble i forrige uke utsatt til denne uken, skjærtorsdag. Med fare for å bli litt konspiratorisk, kan det være en hensikt med å få flyttet møte til en tid der børsene er stengt i en lengre periode?
Kan det komme viktigere nyheter (utover de vi ser bli priset inn nå) som trenger noen dager med stengt børs for å synke inn?

4 Likes

Er vel bare fredagen alle børsene er stengt?
US holder åpent alle dager utenom fredag.

1 Like

yup, bare oslo børs som stenger i morgen og har stengt helt til tirsdag

1 Like

1 Like

Det er jo bra at børsene går opp, for det er jo ingen mørke skyer lenger…

3 Likes

Også jobless claims og ppi fra usa på torsdag :ok_hand:


Norske tider

2 Likes

Ang åpningstider om noen skulle lure.
image

3 Likes

Men det biter jo ikke på markedet uansett, for alt skal jo åpne snart og alt av bedrifter skal tjene like mye som har gjort… Eller?..

1 Like

Tror jeg tralalalaa

3 Likes

Er ikke umulig at det der skjer :slight_smile:

2 Likes

Jeg er ca 50% investert av pengene jeg har satt av til aksjer nå, går det til helvete så spytter jeg inn resterende + litt til :slight_smile:

3 Likes