Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Hvorfor akkurat 2790,-? Fib retrace 50%?

1 Like

Da blir det videre oppgang nÄr de nÄ slipper opp taket litt sÄfremt ikke smitten Þker igjen

1 Like

https://www.cnbc.com/2020/04/07/coronavirus-france-says-its-not-at-the-peak-yet-spain-deaths-rise-again.html

1 Like

Tror det blir cash pÄ meg over pÄske, kan se for meg stort sprang like gjerne opp som ned nÄr det Äpner opp igjen.

7 Likes

Gjelder det alt, ogsÄ langsiktige portefÞljen?

Nei aksjene mine fÄr dere ikke :joy:

5 Likes

Det blir et heftig sprang ned, garantert. PĂ„ torsdag kommer nye arbeidsledighets-tall fra USA.
Uke 12: 3,3 mill
Uke 13: 6,6 mill
Uke 14: 12,3 mill ?

Selv om FED printer mye penger sÄ vil ikke fornuften forsvinne.
I april vil corona-effekt virkelig vise seg pÄ arbeidsmarkedet i USA.
I USA er bÞrsen kun stengt pÄ fredag sÄ vidt jeg kan se.

Og Oslo BÞrs er kun ned 200 poeng, fra 940 til 740 til tross for hva vi stÄr oppi.

7 Likes

Omtrent alle i verden som har fulgt med 5 minutter pÄ hva som skjer vet at arbeidsledighetstallene kommer til Ä vÊre hÞye


4 Likes

Nei nei, det kommer til Ă„ bli veldig overraskende!

AltsÄ, spÞrsmÄlet er vel hvor ille det blir vs forventningene. Sist gang var det vesentlig verre enn det ekspertene gjettet pÄ, men det ga markedet faen i.

Jeg tror prisingen nÄ er litt som med biotek det er umulig Ä gjÞre det riktig, sÄ da kan man bare kjÞre pÄ med psykologi. Ralllllly :sunglasses:

3 Likes

Jeg husker ikke helt hvilken nyhet det var men det kom en nyhet (tror det var fra Trump) samme dag som tallene kom pÄ 6,6mill som maskerte denne nyheten. Han vet jo hvordan man blÄser opp markedet. Lurer pÄ hvilken nyhet vi fÄr denne gangen for Ä skjule det negative


5 Likes

Kommer det ikke kvartalsrapporter snart i US?Kan hende sirkuset pÄ bÞrs begynner da?

1 Like

29e april kommer GDP tallene for Q1

1 Like

Q1 tallene blir nok helt greie, det er evt guiding for Q2 som blir jĂŠvelig stygg.

1 Like

Folk er alt for positive, men det ligger i vÄr natur, mener pÄ Goldman Sachs nÄ estimerte ca 5,5 mill nye arbeidsledige.
28. mars var det 21 stater med stay-at-home ordrer, nÄ er det 44 stater.
New york utvider nÄ karantenene ut hele april.

2 Likes
2 Likes

Mange av de stÞrste navnene i USA har jo fÄtt med seg bpde asiabremsen, (over halve kvartalet) og europa+usa, siste tredjedelen.

PopulĂŠre navn som Starbucks, Apple, Coca Cola osv. Tenker jo og Tesla burde fĂžre an nedgangen, men de slapp jo nylig noen helt absurd sterke leveringstall var det vel.

2 Likes

NÄ etter oppgangen som ingen helt forstÄr seg pÄ sÄ mÄ det vel vÊre et rimelig safe bet Ä satse pÄ bear nÄ?


NÄr blir gresk statsgjeld sett pÄ som topp eiendeler som kan stilles som sikkerhet. Hehe

The package of measures aims to “mitigate the tightening of financial conditions across the euro area” and includes the use of loans from small companies as collateral as well as junk-rated Greek sovereign debt.

Om ikke lenge sÄ trenger man ikke stille sikkerhet for Ä fÄ lÄn fra staten/sentralbanken, men dette er jo positivt. Alt ordner seg.

The surge in delayed payments could leave mortgage service companies, which pool home loans and sell them to investors, with a liquidity shortfall of as much as $100 billion over the next nine months, according to the MBA. That is because mortgage servicers still have to advance scheduled payments to investors even if the end borrowers fail to make their payments.

1 Like

https://www.cnbc.com/2020/04/06/many-americans-say-1200-coronavirus-stimulus-checks-wont-be-enough.html


Skrekk og gru sier jeg bare. Hvorfor i alle dager har man etikk-fag pÄ skolen?

Ser pÄ talen Trump holder nÄ;

  • Sender symtapi til det afro-amerikanske folk som sliter mer enn andre i disse tider

  • Navngir alle store banksjefer og takker dem

  • Skylder krisen pĂ„ WHO og sier han kommer til Ă„ holde tilbake penger


Nice :joy:

3 Likes

6 Likes