Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ny test av 2 715 som ikke lykkes ser bear ut i mine Þyne, ellers kan dette tolkes som bÄde starten pÄ ny nedtur og som pullback for Ä teste bruddet. Det blir interessant Ä se utviklingen, personlig er jeg Äpen for begge scenarioer.

OSEBX ser nesten ut som om den har lyst til Ä teste oppover mot 783 eller 820 omrÄdet fra nedsiden. Det virker fundamentalt merkelig for meg, men jeg ser ikke akkurat noen stor motstand oppover. PÄ ingen mÄte noen bullprofeti dette, men jeg kan fint se indeks teste vesentlig oppover uken etter pÄske fÞr den skal ned og finne stÞtte etter all gevinstsikringen som vil utlÞses pÄ ett tidspunkt.

Det betyr ikke at OSEBX trenger Ä gÄ lenger opp, spesielt ikke siden USA fint kan vende nedover nÄ. Men, isolert sett, sÄ ser det merkelig bull ut. Kanskje verdig en advarsel i seg selv - slike automatiske rekyler kan vÊre kraftige men stopper ogsÄ brÄtt opp nÄr de ikke har mer fart i seg.

7 Likes

Ser pÄ talen Trump holder nÄ;

  • Sender symtapi til det afro-amerikanske folk som sliter mer enn andre i disse tider

  • Navngir alle store banksjefer og takker dem

  • Skylder krisen pĂ„ WHO og sier han kommer til Ă„ holde tilbake penger


Alle tre fair points.

Bra analyse, hele situasjonen er :crazy_face:

En liten HS pÄ gang der?

4 Likes


Kommer til Ä pÄvirke osebx hvis det blir betraktelig mindre fiskeeksport.

3 Likes
2 Likes

Det biter ikke pÄ, nÄ er det bare Ä pumpe opp virker det som


1 Like

Tolmodighet min venn :grinning::+1:

Hva er det?

2 Likes

Krakk kommer nÄr man minst venter det. Og det er tydligvis ikke nÄ!

1 Like

Det kommer nok nÄr hvermannsen tror alles ist gut

1 Like

Mange har sagt at nÄr dÞdstallene peaker sÄ kan man kjÞpe i markedet.

Jeg begynner Ă„ tro at det blir en fin salgsanledning.

5 Likes

Interessant, hvorfor tror du det?

1 Like

Buy the hype, sell the news. Markedet ser framover. En lÞs teori om at nÄr dÞdstallene har peaket sÄ mÄ man begynne Ä se framover mot at samfunnet skal Äpne opp etter hvert og hvordan Þkonomien vil se ut pÄ det tidspunktet. Og det er ikke pent.

Enn sÄ lenge kan man trade pandemien som en pÄgÄende naturkatastrofe.

5 Likes

Interessant. Vanskelig Ä vite hva som driver markedet nÄ. Jeg ser det hvertfall ikke. Nye tall for jobless claims imorgen vel?

1 Like

FOMO og penge trykking fra alle land, samt at mange tror at nÄr corona er over sÄ gÄr alt tilbake som det var og veksten kommer til Ä skyte fart


2 Likes

En antagelse om at markedene i desember 2020 vil vÊre hÞyere fordi forward P/E ved Ärsskiftet vil forsvare det. Jeg er noe skeptisk men jeg tror det er investeringscasen nÄ.

3 Likes

Jamen. Okei. Hva er best case for vaksine? 12mnd? 18mnd? Frem til vaksine vil man jo bare fÄ «bÞlge pÄ bÞlge» med viruset. Og viruset fÞrer til helt eller delvis lockdown? Og man er allerede pÄ omtrent 0 rente sÄ det eneste tiltaket man har er Ä trykke penger? Nei, jeg heller nok mot smÄlig bear jeg ogsÄ.

2 Likes

Trykker man penger, sÄ er det jo bedre Ä ha den i en bedrift en Ä bare se den miste verdi? SpÞrsmÄlet blir jo da hvor hÞy inflasjon man forventer?

Stagflation is defined as an economic phenomenon where there is high inflation along with rising unemployment and relatively slow economic growth or recession. In this condition, there is a slowdown in the gross domestic product (GDP) and increase in prices of necessary commodities. In other words, it is the economic scenario where there is co-existence of recession and inflation side by side.

3 Likes

Slik jeg har forstÄtt det sÄ er det de store som kjÞper med nye trykkede lÄnte penger :dollar:.

I en av videoene til Robert Kiyosaki sÄ nevner han at han mottok penger fra FED for Ä kjÞpe boliger i finanskrisen i 2008. Ser for meg at det er noe likt som skjer nÄ i statene og sikkert resten av verden ogsÄ.

2 Likes