Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Jag skjønner han delvis. Dow går ikke -6% på ingenting, och XIV likvideres ikke ut av det blå. En naturlig rekyl utarter seg ikke slik som idag. Idag var en klassisk flash crash.

Jag synes det er varnings tegn før en volatil børs fremover, men synes samtidigt att flere selskaper kommer in sterkt, og børsene fyrer løs på alla sylindrer.

Tror det till slutt kmr åpne opp for en fin kjøp mulighet, men om den kmr ved -10, 15 eller 20% vet jag ikke.

Samtidigt, black Swan i en sånn produkt? Meeeh, om noe viser det att volatilitet beveger seg eksponentielt, uansett hva matematiker og akademiker sier.

Eier man en sånn produkt får man skylle seg selv.

1 Like

Sjekk hvordan 50 dagers snittet kurver seg opp på slutten der, er jo helt åndsvakt.

Den eneste grunnen till dagens fall som jag kan tenke meg er att rentene har brutit opp.

1 Like

Markedet var vel klar til å bryte ned på første klare beartegn, og da er vel rentene det som skulle til.

Slik så det ut forrige gang det var volatilitet:

2 Likes

Shorter du gjennom Nordnet? Hvilke bear sertifikat bruker du og indekser shorter du?

Denne ser ut til å stemme veldig bra. De jeg følger her har en lite pen ordrebok nå i morgentimene.
Burde man prøve å komme seg ut ved åpning?

Var det bare et skikkelig utpust?

1 Like

image

1 Like

Vi kommer til å få en skikkelig rebound gutter!

Litt tidlig ute med den spådommen.

S&P - 0,18 %
NASDAQ +0,13 %
DOW - 1,04 %

Edit: Scratch that. Pretrade like a bunny.

Njaa ikke rebound helt ennå.

Detta GAP i indeks låg på 4,2 sigma event. Vi kan sammenligne med Trump dagen som hadde sigma event på 4,17 regnet over 20 dager, 9.71 vs 9.44, regnet på 100 dager.

Og allt dette helt uten news, er det noen som skjønner hvilken galen rørelse det er?

12

1 Like

Er ikke dette fallet litt tullete? Typ: «Gutta! Vi har steget lenge nå så nå må vi korrigere?»

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke forstår mye av dette :stuck_out_tongue: Kan du forklare eller henvise til en plass som kan forklare dette?

Edit: Fant denne. Interessant lesning.
https://sixfigureinvesting.com/2016/07/understanding-interpreting-high-sigma-events-black-swans/

Mon tro hvor mange shortposisjoner George Soros sitter med nå?

image

US Futures ligger jevnt over i rødt territorie og VIX har steget med 35% siden i går.23

Ser da ganske flatt ut?

image

edit:

to minutter senere:
image

Har nok ikke rast seg helt ferdig enda nei :stuck_out_tongue:

svært volatilt, svinger med halvannen prosent

1 Like

Jeg er ute med ca 75% av mine aksjer. Tror dette kan svinge veldig de neste dagene.