For 2017 var det 666 milliarder dollar.
Trillion betyr noe annet på norsk enn du tror. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trillion
Ordet du leter etter er billion på norsk. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tall
For 2017 var det 666 milliarder dollar.
Trillion betyr noe annet på norsk enn du tror. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trillion
Ordet du leter etter er billion på norsk. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tall
Lol enn jeg tror? Jeg vet det er annerledes, men tenker amerikansk når er snakk om en trillion $, ellers ville jeg konvertert til NOK. Men beklager om det var utydelig, er vant til å skrive mye på engelsk.
Regner med ingen her trodde jeg snakket om norsk trillion uansett, det er jo langt uten for virkelighetens rekkevidde. Så å poengtere det er vel mer ment som et angrep enn noe hjelpsomt. Trenger du å rakke ned på meg for å minske min kredibilitet? Er det så sårt at jeg spår at aksjene dine/deres skal krakke at følelsene blir såret?
Jeg prøver egentlig bare å hjelpe, ingen blir skadet ved at jeg formidler denne informasjonen. Fint om du fokuserer på innholdet slik vi får en skikkelig debatt. Som kanskje kan hjelpe folk å ta sine valg. Om du er redd noen skal kanskje selge aksjene å gå glipp av et års avkastning eller vente litt som følge av mine advarsler, så er det best å holde seg saklig.
Håndplukke småting fra en lengre tekst er ikke akkurat en god fremgangsmåte. Hva er egentlig målet?
Nå over til de mer konkrete du kom med.
666 mrd var 2017, nå er Trump president og nye tax cuts er på plass, muligens infrastruktur pakke, enda større budsjett avtale med mer militærutgifter ++ osv… Så derfor snakkes det om nærmere en trillion nå.
Edit:
Det er ikke lenger så enkelt som rente opp =sterkere valuta heller.
Sjekk denne. Fed har satt opp renten flere ganger, likevel har dollar index gått ned.
Nye uroligheter på gang?
"Bakgrunnen for den norske renteoppgangen er nettopp utviklingen i amerikanske renter, har rente- og valutastrateg Nils Kristian Knudsen i Handelsbanken forklart.
Det er nemlig ikke et eget norsk pengemarked. Kort fortalt blir den norske renten satt gjennom to ledd: Først lånes det penger i dollar, deretter veksles dollar om til kroner i valutamarkedet.
Den amerikanske pengemarkedsrenten og prisen på å veksle om til kroner får dermed innvirkning på hva den norske renten blir. Jo dyrere det blir å låne i dollar, jo dyrere kan det bli å låne i kroner."
Dermed blir boligmarkedet også direkte påvirket av USA.
Ligger ann til vende ned i USA
VIX opp og indexer ned. Enn så lenge er ikke volumet faretruende.
Samme med Brent oljen.
Som å fyre i peisen på sommeren, for så å komme overrasket til et tomt vedskjul når gradestokken har passert nullpuktet på nedsiden…
Skal bli spennende å se hvor langt de klarer å strekke strikken før den ryker.
"og de har aldri villet øke lønningene raskere enn nå, fortsatte han."
Hvorfor øker ikke lønnene mye da ?
Ellers har han selvsagt rett i at de forsøker stimulere enn økonomi som allerede er ferdig oppblåst i form av stimulier. Men jeg er ikke enig i at det går “bra” med bedriftene/økonomien. Selv om arbeidsledighetstallene er lave er det ikke egentlig lav arbeidsledighet/mange i arbeid
"De har hatt tilgang til aksjer, kreditt - og gjelden i bedriftene har steget mye, kontret Andreassen.
Volumet er vel feil for en HS? Det skal være synkende mot høyre skulder?
Er i nedre halvdel av den lineære trenden:
Jeg tror dette er vendingsformasjonen i OSEBX og dermed slutt på den lange positive trenden.
Synes indeks er i en vanskelig situasjon nå. Tolker OMXS30 sånn her akkurat nå. Får se om jag styr opp en OBX litt senere.
Klarer ikke bestemme meg om vi er i en distribusjons fas eller en re-ackumulasjon.
Tolker det sånn akkurat nå: Da vi hadde en 27-30% rekyl ned till 2016 lows med en fin accumulasjon i nesten ett år, så regner jag med att 38% eller 50% retracement på 1400-1480 er en avsluttet 2’a i den kommende vågen opp mot en avsluttende 5’a.
Kan bli en dårlig dag i morgen…
Ja, det ser ikke veldig lovende ut.
Kjøper investech analyser fra Tekinvestor med en dags forsinkelse?
Den skjønte jeg lite av.
Analysen ble sendt ut kl:0425 i natt, 2.mars
Vanlig news subscription.
Holder du noen bear ose produkter om dagen @babyrage ?
Asia likte dårlig Trump sin straffe skatt.
Nei ingen bear nå. Er all inn aksjer. Så lenge de ligger i opptrend er jag inne. Tror vi skal ha ett nytt forsøk på bunn i index, vi jobber i en relativt tight range nå. Om vi tar ut tidligere bunn / 2009 kanalen, da vil man nok ikke eie aksjer.