Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Veldig mange om ikke alle pdf som jeg har sett er bare deler av boken :wink:
Men du fÄr en smakebit.

Neida, det er det som er sÄ fint med bÞrsen, om du trer dette ned ned over hodet pÄ folk sÄ gjÞr de sin egen greie uansett. Og jo flere som fÞlger dette jo bedre brudd opp fÄr man. Vinn vinn.

2 Likes

US stadig lavere
 og VIX igjen pÄ vei opp.

57

Det er vel bare Ä ta pÄskeferie, sÄ fÄr bÞrs vÊre bÞrs, og makro vÊre makro. Det blir sikkert volatilt fremover. Gode muligheter for de som trader.

SkjĂžnner. Det handler jo om Ă„ gĂ„ en inngang som fĂžlges av oppgang slik at du har et “pusterom” Ă„ jobbe med fĂžr ting gĂ„r i rĂždt. Jeg har lĂŠrt mye pĂ„ de siste mĂ„nedene - sĂ„ fĂ„r vi hĂ„pe det blir brukt fornuftig og gir avkastning.

1 Like

Har lukket laptopen et par ganger i kveld, men det er for spennende Ă„ fĂžlge med :sweat_smile:
US indexer er nÄ, slik jeg ser det, pÄ et svÊrt viktig nivÄ.

Tror de kan finne stÞtte i dette omrÄdet med en liten rekyl fÞr close.
Alternativet er ikke sÄ pent.

2 Likes

Minimal rekyl. Vi fÄr hÄpe pÄ politisk bedring av klimaet der borte sÄ ikke OB dilter etter.

Fiser Trumpefar i helga sÄ gÄr det sudÄt.

2 Likes

Usa closet blodrĂždt! -2% ish.

Ja, det dro seg til. Var en stund en del verre enn close, sÄ det var et lyspunkt oppi elendigheten.

MÄ innrÞmme at jeg ikke er sÄ bekymret nÄ, etter Ä ha sett hvordan OSEBX tok seg inn i fra -1,4% til +0,66% pÄ fredag. God hjulpet av av Brent som fortsetter opp.
Det var fenomenalt Ä se pÄ, derav tok jeg en posisjon seint fredag.

:muscle::muscle:
42

2 Likes

Kjenner at det hadde fÞltes bedre Ä vÊre litt mindre sÞkklasta med aksjer enn det jeg er nÄ bÞrsklimaet rundt om i verden tatt i betraktning. TÞr ikke kjÞpe mer nÄr sjansen byr seg, slik som f.eks. fredag morgen.

1 Like

Skulle virkelig Þnske at detta Donald hysteriet snart gir seg 
 det er jo snart ingen mening lenger Ä lese seg opp fundamentalt pÄ ett selskap , se hva de presterer eller noe 
 alt styres ut fra om USA raser eller Þker !!

#mþkklei 
 :roll_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

30% korreksjon hadde vert sweet.

1 Like

Da er vi to :slight_smile:

2 Likes

Noen lyspunkter:
Tradere i CMC Markets benyttet fredagens nyheter til Ä posisjonere seg strategisk i indekser, og majoriteten av traderne tror pÄ oppgang bÄde i S&P 500, Nikkei og DAX.

Ellers er det lite bedring pÄ det tekniske i osebx:


2 Likes

Dow opp 1.8% sÄ langt i dag. :slight_smile:

2 Likes

Dow er opp 526 pkt. (2,2%) Om det holder en god time til lover det godt for morgendagen.

3 Likes

Vix er forsÄvidt hÞy enda .

1 Like

2 Likes

image

1 Like

Opp og ned er like langt? Tipper det blir en laber dag i morgen.