Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ser ut som OSEBX er i ferd med Ă„ hente seg inn:


Er pÄ 789 nÄ, sÄvidt over 787 som du mente ville vÊre teknisk negativt.

1 Like

Vi fÄr se nÄr folk vÄkner fra bakrusen i USA
 :wink:

2 Likes

Ja, roet seg ned over hele linjen ser jeg.
57

1 Like

Snart 794 igjen


Fascinerende, makro uro og svake tekniske signaler preller av som vannet pÄ gÄsen.
Lukter av suckers rally, spennende er det hvertfall :slight_smile:

1 Like

Suckers rally?

Der var vi i null pÄ OSEBX.

Volumet er ikke spesielt hÞyt og det har vÊrt endel nedgang i forkant og i dag er siste dagen fÞr pÄske for mange. Kanskje folk rett og slett ikke trader sÄ hardt i dag?

2 Likes

En HS-formasjon har vel ingen betydning fĂžr halslinjen faktisk er brutt og fundamentalt kan vel markedet ha konkludert med at med det nok en gang bare var storm i et vannglass?

Nei, det er riktig. Etablert brudd pÄ Þkende volum.
Den var igjennom halslinjen i dag. SÄ fÄr vi se ann videre.
Brent hjelper godt pÄ, det ser man pÄ kursen vs DAX

A temporary rise in a specific stock or the market as a whole. A sucker rally occurs with little fundamental information to back the movement in price. This rally may continue just long enough for the “suckers” to get on board, after which the market or specific stock falls.


USA Äpner ogsÄ opp, spes oljen som vel er viktig for osebx.

Jeg hadde ikke forventet Ä ende dagen 0,8% i pluss pÄ portefÞljen (som den er nÄ, 25 min fÞr close).

1 Like

Da var vi faktisk over 800 igjen


Nei, forbausende.
Tok en avgjÞrelse pÄ Ä fÞlge pÄ her. SL av det tighte slaget.

FÄr hÄpe de ikke vrenger kontoen og tar pÄskeferie i closen :sweat_smile:

1 Like

Men, jeg har lÊrt noe her, mÄ slutte Ä vÊre all-in 90% av tida. All-in skal man vÊre 10% av tida. Kan godt vÊre 90% i aksjer mye av tida, men ikke 100%.

3 Likes

Jeg har ogsÄ lÊrt en dyr lÊrepenge om Ä differensiere mer og ikke ha mer enn 20-30% i biotech
 :sweat_smile:

2 Likes

Samme her. Jeg leser pt “trade like a stock market wizard” og det er het tydelig at jeg har tradet mye pĂ„ feile premisser, solgt for seint pĂ„ bĂ„de opp og nedgang.

3 Likes

Ja, jeg forstÄr at lÊringskurven er bratt, men har klasket meg i hodet minst 3 ganger etter nyttÄr nÄr jeg har prestert Ä handle klink pÄ toppen av en trend som virket Ä vÊre langvarig. You live, you learn.

1 Like

Sjekk ichimoku trÄden for hvordan du kan identifisere starten pÄ en trend. Er jo greit Ä vÊre med fra starten.

PÄ forum som dette, sÄ har folk gjerne vÊrt i en aksje lenge og gir f
 i om de blir med ned 10% etter 100% oppgang. Det som er hot her er ikke nÞdvendigvis aksjer hvor inngang nÄ er hot.

1 Like

Jeg har tradet i over 10Är. Skulle Þnske jeg hadde blitt introdusert for overnevnte bok nÄr jeg begynte. Men nÄ er vi i gang. Klarer jeg ikke Ä mange, mange doble pengene med denne strategien sÄ klarer jeg det antakelig aldri. La det vÊre nevnt;
Jeg skal mangedoble og det med lav R/R :blush:

3 Likes

Fant den som .pdf - skal lese litt og se om det er bra greier - hÄper ikke alle pÄ bÞrsen leser den, da er vi vel back to square one. :wink:

1 Like