Kan det drÞye litt til? PÄ forhÄnd takk.
EDIT: ser ikke sÄnn ut:
Kan noen av dere tekniske gi meg en oppdatering pÄ 100/200 dagers gjennomsnitt ? Snp 500 og Oslo bÞrs. Takk
Jeg trodde alle krakkene kom i oktober jeg. Jeg synes det kan drÞye til midten av mai fÞr det bryter lÞs, sÄnn at vi kan fÄ med oss en fornuftig funcom-launch
OB ligger pÄ 736 i skrivende stund
MA100: 741 (Opp 0,8%)
MA200: 706 (Ned 4%)
SPX ligger pÄ 2671 i skrivende stund
MA100:2691 (Opp 0,84%)
MA200:2584 (Ned 3,39%)
HĂ„per dette er det du sikter til
Mange av korreksjonene har kommet pÄ hÞsten, men langt fra alle.
Her kan man se mer nĂžyaktig: https://www.yardeni.com/pub/sp500corrbear.pdf
Nei, det gjĂžr ikke det akkurat.
Indexene ligger pÄ et kritisk og meget interessant omrÄde nÄ. Er en del stÞtte her, men dow har brutt litt igjennom. HS i S&P500
Blir vel ferdigtegnet i dag?
Trolig fÄr vi brudd pÄ halslinje i dag ja, her er hva investtech skriver:
âHovedindeksen har brutt den stigende trendkanalen pĂ„ mellomlang sikt, noe som i fĂžrste omgang indikerer svakere stigningstakt. Indeksen har en mulig hode-og-skuldre-formasjon under utvikling. Etablert brudd under stĂžtten ved 787 poeng, helst pĂ„ Ăžkende volum, vil signalisere videre nedgang.â
Close OSEBX var 795.08 i gÄr.
US futures handles ogsÄ lavere enn ved close i gÄr og VIX er pÄ 23% opp 8% fra close.
SĂ„ har man reaksjonen i Asia, den taler for seg:
788 i Ă„pningen.
Ă pnet nesten ikke ned jo
Nei, det var langt over forventet mtp over 4% fall i Asia.
En gavepakke for meg. Ser ikke for meg at den klarer Ă„ holde av her.
Det er motstand rundt 787 og nÄ hjelper Brent til.
Trodde du var ute og forberedt pÄ dette?
Om du kjÞper aksjen notert i euro eller sek vil det gi den samme avkastningen mÄlt i norske kroner (om vekslingsgebyr osv er likt)
Ikke med alt, alt av risiko og trade relatert.
Om Nok styrker seg mot euro ell Sek sÄ er avkastningen den samme?
Nokia aksjen i sek eller eur vil jo korrigere seg dersom sek/eur kursen endres. SÄ Nokia aksjen mÄlt i norske kroner via sek eller eur spiller ingen rolle. Det som kan spille en rolle for deg er utviklingen av den norske kronen.
Tok meg litt tid Ä forstÄ hva du mente, men ja, du har helt rett. SpÞrsmÄlet er mao rett og slett om man skal hedge eller ikke.
Da var i hvert fall rÄdet mitt om Ä kjÞpe der aksjen ble tradet mest riktig.
Ja gÄr for euro da finskene handlet ekstremt mye mer + har trua pÄ euro skal styrke seg mot nok
Takk for svar!
Futures fortsetter ned, VIX stiger ytterligere.
Denne kan vÊre verd en gjennomlesing for de som liker Ä fÞlge med pÄ de store linjene: