Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Kan det drÞye litt til? PÄ forhÄnd takk. :smile:

EDIT: ser ikke sÄnn ut:

3 Likes

Kan noen av dere tekniske gi meg en oppdatering pÄ 100/200 dagers gjennomsnitt ? Snp 500 og Oslo bÞrs. Takk :slight_smile:

Jeg trodde alle krakkene kom i oktober jeg. Jeg synes det kan drÞye til midten av mai fÞr det bryter lÞs, sÄnn at vi kan fÄ med oss en fornuftig funcom-launch

OB ligger pÄ 736 i skrivende stund
MA100: 741 (Opp 0,8%)
MA200: 706 (Ned 4%)

SPX ligger pÄ 2671 i skrivende stund
MA100:2691 (Opp 0,84%)
MA200:2584 (Ned 3,39%)

HĂ„per dette er det du sikter til :wink:

1 Like

Mange av korreksjonene har kommet pÄ hÞsten, men langt fra alle.
Her kan man se mer nĂžyaktig: https://www.yardeni.com/pub/sp500corrbear.pdf

Nei, det gjĂžr ikke det akkurat.

Indexene ligger pÄ et kritisk og meget interessant omrÄde nÄ. Er en del stÞtte her, men dow har brutt litt igjennom. HS i S&P500

59

2 Likes

For sÄ vidt HS i DOW ogsÄ, noe mer ruglete.

2 Likes

Blir vel ferdigtegnet i dag?

Trolig fÄr vi brudd pÄ halslinje i dag ja, her er hva investtech skriver:

“Hovedindeksen har brutt den stigende trendkanalen pĂ„ mellomlang sikt, noe som i fĂžrste omgang indikerer svakere stigningstakt. Indeksen har en mulig hode-og-skuldre-formasjon under utvikling. Etablert brudd under stĂžtten ved 787 poeng, helst pĂ„ Ăžkende volum, vil signalisere videre nedgang.”

Close OSEBX var 795.08 i gÄr.

US futures handles ogsÄ lavere enn ved close i gÄr og VIX er pÄ 23% opp 8% fra close.

SĂ„ har man reaksjonen i Asia, den taler for seg:
41

1 Like

788 i Ă„pningen.

Åpnet nesten ikke ned jo :stuck_out_tongue:

Nei, det var langt over forventet mtp over 4% fall i Asia.
En gavepakke for meg. Ser ikke for meg at den klarer Ă„ holde av her.

Det er motstand rundt 787 og nÄ hjelper Brent til.
31

1 Like

Trodde du var ute og forberedt pÄ dette?

Om du kjÞper aksjen notert i euro eller sek vil det gi den samme avkastningen mÄlt i norske kroner (om vekslingsgebyr osv er likt)

Ikke med alt, alt av risiko og trade relatert.

1 Like

Om Nok styrker seg mot euro ell Sek sÄ er avkastningen den samme?

1 Like

Nokia aksjen i sek eller eur vil jo korrigere seg dersom sek/eur kursen endres. SÄ Nokia aksjen mÄlt i norske kroner via sek eller eur spiller ingen rolle. Det som kan spille en rolle for deg er utviklingen av den norske kronen.

2 Likes

Tok meg litt tid Ä forstÄ hva du mente, men ja, du har helt rett. SpÞrsmÄlet er mao rett og slett om man skal hedge eller ikke.

Da var i hvert fall rÄdet mitt om Ä kjÞpe der aksjen ble tradet mest riktig. :slight_smile:

2 Likes

Ja gÄr for euro da finskene handlet ekstremt mye mer + har trua pÄ euro skal styrke seg mot nok :slight_smile:

Takk for svar!

Futures fortsetter ned, VIX stiger ytterligere.
23

Denne kan vÊre verd en gjennomlesing for de som liker Ä fÞlge med pÄ de store linjene:

2 Likes