Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Reflektert og fin markedskommentar.
Hopp til 6.20min for teknisk

Bull Olje er den nye vinen:

image

2 Likes

Asia fortsetter å falle.

image

Oljeprisen stiger. 0,5% fra osebx close fredag kl 16:00

1 Like

USA er godt kjent for å drive med politisk spill for å få viljen sin og tildels også mye “white flag operations”

Dette tar kaken og framstår nærmest som en parodi.
Velkommen til Verdens Teateret…

image

image

Markedene i US reagerer med lettelses “rally”
Tegner godt for OSEBX i morgen om US closer rundt disse nivåer og Brent med skikkelig vind seilene!

09

25

1 Like

Markedet er lettet, Trump kom med utspillet bare som et ledd i Nafta-forhandlinger. Nevermind at han ryster alle verdens børser. Stabil fyr å ha på toppen i verdens største økonomi! :stuck_out_tongue:

1 Like

30

2 Likes

Enda bedre stemning i Asia.

3 Likes

Smule heebie jeebies av dette indekschartet dog.

image

Lettelses rally i US
Nasdaq ny ATH

46

3 Likes

WTF! :smiley:

Det snudde fort gitt?

1 Like

pluss oljerally

1 Like

= god start på en ny børsuke her på berget.

1 Like
1 Like

Noen med peiling på valuta / utsiktene iforhold til kroner.
Skal kjøpe Nokia aksjen på 2-5 års sikt, har valg mellom euro og sek. Personlig heller jeg mot euro.

Tror Norsk økonomi vil styrke seg greit og vi vil se en raskere rente økning i Norge enn Sverige = kr styrke seg mot sek.

Euro er i en styrkende trend og økonomien skyter fart, men har noen råttne epler (Brexit/ Grexit / hellas osv )

Noen meninger/anbefaling ?

Så svak som NOK er nå, så hadde jeg foretrukket å valutasikre investeringen :stuck_out_tongue:

… jeg hadde valgt den børsen som hadde høyest omsetning.

Så du mener NOK er i “All time low” og bare kan styrke seg?

Nei, jeg mener at risk/reward for å valutasikre investeringer i SEK/EUR er positiv :slight_smile:

Ser ut som Nordnet ikke tilbyr valutasikring. Men går for Helsinkibørsen, så det var MYE mer omsetning . Svenskene bare speiler kursen sikkert med 3-5 % av volumet til Finskene :stuck_out_tongue:

Så satser vi bare på at Euro fortsetter å styrke seg mot NOK. Viss ikke, jaja så har jeg billigere ferie i EU som hedge. :wink:

2 Likes

Nå begynner det for alvor å dra seg til i finansmarkedene.
OSEBX er pt. under et prosent poeng fra å utløse “alle salgsignalers mor” som finansmedia skrev for 3 uker siden. Ingen ting er endret til det bedre fra da.

Kan være fornuftig å vurdere risiko og trimme SL man måtte ha inne.

02.03.2018

22.03.18:
04

2 Likes