…og ikke glem cashless society,-alle skal bruke Apper fra nå av
sedler og kronestykke er smittefarligt
…og ikke glem cashless society,-alle skal bruke Apper fra nå av
sedler og kronestykke er smittefarligt
Spør du Spetalen får du klart NEI.
12:30 inn i sendingen
jo,jeg husker godt den podcast`n der,-“hjernedød”
men,-vi vet nå at asiatiske land har drevet skip med søppel i retur…blir dette en større trend,tror jeg EU kanskje må ta affære i å finne på en “innovativ” måte å håndtere plasten,-Det er her Quantafuel kommer inn i bildet som en potensiell “Megatrend”(ref. tråden her)
alt har en begynnelse,og jeg kan kanskje se en viss odds for der vi kan se tilfellet av en etterspørsel til Quantafuels “ekspertise”,om man får kalle dem det.
Dessuten,så kan vi si at bare fordi at Spetalen har gjordt sin milliard suksess,så trenger det ikke være at hans kritiske syn på Quantafuel stemmer,-hvertfall ikke på lang sikt,-for han nevnte da hvor mange tonn pr. dag de trengte i plast søppel…vel,det er akkurat det EU(verden rundt) tydeligvis sliter med å håndtere på en forsvarlig og miljøvennlig måte.
jeg selv setter ikke ei krone i Quantafuel,-men og` så har de nå inngått nylig en “test”-form i en Joint Venture med Equinor nylig,noe som KAN muligens være en start på noe større
Jeg mistenker at “Spettet” gjør seg dummere enn han er der. Selv er jeg svært skeptisk til det meste som kommer med den grønne bølgen. Men å kunne bli kvitt plastavfall på en effektiv måte, ved å forbruke det og til og med få et nyttig høyverdi produkt ut av det sier seg selv at har et kjempe potensiale. Hvor nære Quantafuel er å få til dette vet jeg ikke, men å avskrive dem slik med en fordummende analogi om at de skal erstatte oljeutvinning og rafinerring virker bare surmaget.
Hadde veldig respekt for han før, men synes bare han høres mer og mer surmaget ut de senere årene…
“Ikke storme inn i stua før du har tatt” hånddesinfeksjon på hendene? Eg undres om det kan defineres som en liten megatrend etterhvert. Noen tanker?
Går plant based under megatrender? Uansett så kommer Beyond Meat oppfølgeren på børs ganske snart (Ref. vedlegg).
kom på denne da jeg leste artikkelen under…
“Choosing individual stocks without any idea of what you are looking for,is like running through a Dynamite factory with a burning match.You may live,but you are still an idiot!”
Kan Norske skog bli det neste store?
Deres siste sats blir å produsere papp og papir innen"alt" i post og annen forsendelse,-og gjerne embalasje for innpakket mat, eller andre vareprodukter en kan finne i butikkhyllene?
Plutselig så innser man et potensiale hos selskapet,enn hva det engang var…
viktig å ikke å sove i timen nå…dere har frem til mars neste år
“det er en lovendring på gang der forvaltere blir bedømt etter hvor mye vektingen fondet har mot bærekraft…”…" Lovendringen er vedtatt og trer i kraft i mars neste år".
kan Norske skog endelig utvikle seg til å bli en vinner?
" Norske Skog will take a major step in its continued transformation towards a growing and high-margin business by converting two newsprint paper machines into renewable containerboard production. The conversions at Golbey and Bruck will introduce 765,000 tonnes of competitive containerboard capacity to meet the growing demand for renewable packaging. Following the conversions, both mills will have access to green energy and have reduced their carbon footprints to become among the best performers in the industry. Norske Skog will continue to be a reliable supplier of all publication paper grades after the planned conversions. Newsprint capacity will be reduced with 360,000 tonnes, balancing the market for the Norske Skog’s remaining European publication paper capacity.
Har hatt Norske skog på radaren en stund, men liker ikke den tekniske utvikling i aksjen i det siste.
Hvorfor kjøpe et selskap som har kvittet seg med, konket og så skal kjøpe seg inn i igjen i dette markedet?
Bedre å gå for en veldrevet kartongprodusent?
Mayr Melnhof Karton (MYM) på frankfurt børsen
tror kanskje jeg har funnet en ny “Megatrend”,-Aker Biomarine
Så nettopp på selskapspresentasjonen(prøvde å skaffe link uten hell),og der nevnte de at de vil jobbe med å ha en EBITA på 200 millioner Dollar iløpet av 2024,og med tanke på at de har idag kun 87 586 086 utestående aksjer,så kan dette bli en god pengemaskin
Like god pengemaskin som sist?
jeg var ute av aksjemarkedet pga sykdom sist Aker Biomarine var på børs…
føl fri for å oppfriske minnet mitt
De ble tatt av børs fordi, tja ingen tar et vellykket selskap av børs
jøss,-det øyeblikket en gidder å Google litt…
Orkla ser jo det samme med Møllers, helse og vitamin D /gode fettsyrer er nok en megatrend. Trandamperiene i Lofoten printer penger
Adventia er snakkisen nå…dobbling?