Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Megatrender

Har hatt Norske skog på radaren en stund, men liker ikke den tekniske utvikling i aksjen i det siste.

Hvorfor kjøpe et selskap som har kvittet seg med, konket og så skal kjøpe seg inn i igjen i dette markedet?

Bedre å gå for en veldrevet kartongprodusent?
Mayr Melnhof Karton (MYM) på frankfurt børsen

tror kanskje jeg har funnet en ny “Megatrend”,-Aker Biomarine :shrimp:

Så nettopp på selskapspresentasjonen(prøvde å skaffe link uten hell),og der nevnte de at de vil jobbe med å ha en EBITA på 200 millioner Dollar iløpet av 2024,og med tanke på at de har idag kun 87 586 086 utestående aksjer,så kan dette bli en god pengemaskin :wink:

image

Like god pengemaskin som sist?

1 Like

jeg var ute av aksjemarkedet pga sykdom sist Aker Biomarine var på børs…

føl fri for å oppfriske minnet mitt :eyes: :ear:

De ble tatt av børs fordi, tja ingen tar et vellykket selskap av børs :stuck_out_tongue:

2 Likes

jøss,-det øyeblikket en gidder å Google litt… :sweat_smile:

:face_with_monocle:

1 Like

Orkla ser jo det samme med Møllers, helse og vitamin D /gode fettsyrer er nok en megatrend. Trandamperiene i Lofoten printer penger :stuck_out_tongue:

4 Likes

Adventia er snakkisen nå…dobbling?

2 Likes
3 Likes

Har ikke e24 medlemsskap, men det er vel selskapet Desert Control det snakkes om i artikkelen? Leste om de i Nettavisen her om dagen. https://www.nettavisen.no/okonomi/norsk-selskap-vantnobelpris-i-baerekraft--na-viser-de-hvorfor/3423996668.html
Ser jo imponerende ut.

2 Likes

jo,det stemmer det :smiley:

Og linjalen viser seg nok en gang sannferdig i sin strek

1 Like

Quiz:
finn ut hvilket “Tyrkisk” selskap har funnet gassfeltet i Svartehavet?

2 Likes

Valutaen tryner, og plutselig er det gass i enden av regnbuen. Må sjekke om det går å legge på litt mer på usdtry shorten

Eier av skipet er Türkiye Petrolleri AO (statlig oljeselskap)

1 Like

gjør det rette forarbeidet,så kan dette skje deg :wink:

“50 år med kriger, krakk og kriser.
Og 13.000 % avkastning…”

4 Likes

“Plug Power”?

er du seriøs?

jeg mener det KAN skje…

suksess har mye i det å være på rett tid,… i rett aksje :sweat_smile:

med den formuen jeg selv har klart å forvalte i størrelse,ja,-jeg skal love deg jeg er seriøs :wink:

aka for det meste flaks. Du poster en chart fra starten av money proliferation til idag. Det skal nok forklare det meste. For det andre er det priset i NOK. Anner du hva 1 krone i 1970 har av verdi i dag? Bare trist å se på en chart som illustrerer enda mer wealth transfer fra folket til top 0.1% og globale enterprises, som noe positivt.

1 Like