Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Megatrender

Ville bare si værsågod til dere som fikk tips i dag tidlig :sunglasses:

Med forbehold om at dette er tematisert tidligere i tråden; hvordan kapitalisere på denne trenden? Tror kloke hoder her inne at dette er noe som kommer til å føre til mye inntjening for visse type selskaper? Ser for meg en blodprøve+en lege+en ernæringsekspert kan (i alle fall påberope seg å) skreddersy dietter som folk vil være villige til å betale en del for, uten å ha de største utgiftene i den forbindelse. For hva jeg vet finnes dette allerede.

Jeg liker å lese om supertrender, men jeg sitter selv bare og ser på Photocure-aksjene mine gå litt opp og mer ned for tiden, så det har ikke blitt noe handling. Men greit å forsøke å skape noen tankerekker hvis jeg skal prøve meg på trend-investering etter hvert :slight_smile:

4 Likes

Enormt med el-bil raketter der ute nå. Noen tekinvestors som har investert i EV aksjer?

1 Like

prisene på hus og leiligheter stiger og stiger…

Utleie-“Båter” blir en ny trend? :thinking:

hva kostnader i form av “vannskatter” er det?, avgifter på å ligge til kai rundt om Oslo etc…

1 Like
1 Like
1 Like

Russisk kaviar produsert i Norge blir liksom ikke helt det samme… leste bare overskriften! Kan jo hende noen kloke markedsføringsfolk kan få nettopp den kombien til å selge enormt. (Kan ingenting om russisk kaviar bare så det er sagt).

Edit: jeg tror vel heller ikke det er en megatrend jeg skal satse på :sweat_smile:

1 Like

Interessant om det funker! Synd småinvestorer ikke har tilgang til å bli med i slike runder.

Mon tro om en folkeinvest-type crowdfunding kunne være en mulig ide for å sammen være en av de store investorne som kan være med i slike runder?

2 Likes

Smeller greit med Cybersecurity, nå ref den siste tidens angrep og hendelser i USA.
Vil nok stige videre ut i 2021
Sjekk ut HACK, CIBR og IHACK ETF’ene, og velg den av de som du tror har best eksponering.
Har selv kjøpt en av disse, samt Fortinet for å få litt eksponering mot den aksjen også. :slight_smile:

4 Likes

Takk for gode og konkrete tips, har tatt alt for mange spekulative bets i det siste, så det hadde kanskje vært fint for porteføljen å få inn noe etf-er :slight_smile:

1 Like

mineralutvinning på havbunnen.
Finnes mange interessante artikler.

Seabird exploration skiller ut selskapet
http://greenminerals.no/ som blir listet på euronext growth i første kvartal 2021.

De blir første noterte selskap som holder på med mineralutvinning på havbunnen.
Hvis man går på investor og ser på presentasjonen virker det veldig spennende.

3 Likes

Kor får man kjøpt seg inn i selskapet?

:nerd_face:

1 Like

Seabird exploration👍
Du får utdelt 1 aksje i green minerals for hver 9. Aksje du har i Seabird exploration 8. Januar.

Så blir green minerals børsnotert på euronext growth i løpet av 1. Kvartal 2021.

1 Like

Greit å huske at første lisenseunde for havbunn mineraler er i 23 eller 24

4 Likes
2 Likes

…kan denne dama få rett flere ganger? :thinking:

4 Likes

Godt nyttår!

Noen tanker / med referanser til ting som beveger seg innen tech i de div fagfelt som Energi, transport, Biotech, autonomi, romfart, vertical dyrking og data.

Nytes best til morrakaffen :relaxed:

Hær er det mye som overlapper og når en sektor når et kritisk nivå, skaper rom for at en ny kan skaleres. eks mye investeringer i energi, billig energi og lagring skaper rom for innendørs vertical farming ( Kalera ) kombinert med ny UV led teck ( Craynano ).

Lykke til med å finne vinnere og tapere de neste 10 årene, mye spennende!

4 Likes

Megatrend - FPGA og smart-NICs. Ett selskap på Oslo børs som er ledende innenfor sektoren.

I og med at dette er et tek-forum regner jeg med dere ordner resten selv. Finner ut hva teknologien dreier seg om og hvilket selskap det er snakk om.

Lykke til!

Interessant psykologisk triks.

Når folk må nedlegge innsats i noe så føler de seg belønnet når de finner ut av det, og føler de er smarte. Da øker nok sjansen for at de gjør mer research på området og blir investert.

Relativt patetisk egentlig.

Selskapet er forøvrig napatech.

3 Likes

Hvorfor er det patetisk?

Anbefale folk å gjøre egen research, for deretter å ta egne vurderinger…