Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MEI Pharma

For en stund tilbake postet @Boykie en informativ bolk om MEI Pharma som fanget min interesse. Takk til deg!

Samlingen av bokstaver og bilder nedenfor har tittelen ‘‘En lekmanns betraktninger’’. Jeg er en random person på internett: gjør din egen research. Ta hvert eneste ord jeg skriver med en god klype salt. Ikke kjøp så mye som en liter melk på bakgrunn av ordene du leser nedenfor… Korriger meg gjerne på grammatikk, men spar mesteparten av kruttet til du finner faktuelle feil.

Selskapet har en relativt bred pipeline innenfor kreftfeltet, er listet på NASDAQ og står per nå i 4.2ish dollar og er som bioteks flest fryktelig volatil… Følgende markedsutvikling så langt tilbake investing.com ville ta oss:

image

Deres pipeline er firedelt med god spredning innen forskjellige felt. Undertegnedes formelle kunnskap om biotek er begrenset, så dere må gjerne supplere og korrigere meg underveis i tråden.

PRACINOSTAT

image

Pracinostat har blitt testet i flere tradisjonelle fase I og II-studier og har ifølge selskapet potensiale til å bli best-in-class om man sammenligner med andre HDAC-inhibitorer. Produktet fikk i august 2016 breakthrough therapy designation for Pracinostat i kombinasjon med azacitidine hos pasienter med akutt myeloid leukemi(AML). EMA ga Pracinostat orphan drug designation i januar 2018.

Siste data fra dette studiet ble presentert under ASH 2017:

image
image

I august 2016 inngikk selskapet en avtale som gir sveitsiske Helsinn lisens på videre utvikling og kommersialisering av Pracinostat i AML og andre potensielle indikasjoner. Som kompenasjon for disse rettighetene mottok MEI Pharma 15 millioner dollar i august 2016, og ytterligere 5 millioner dollar i mars 2017. Avtalen har et absolutt tak på 444 millioner dollar avhengig av videre regulatorisk fremgang, salgsbaserte milepæler og royaltyinntekter. Jeg har ikke klart å finne mer detaljer om denne avtalen som gir nok kjøtt på beinet for å regne på potensielle inntekter.

I juli 2017 ble første pasient behandlet i et pivotalt fase III-studie hvor man ser på Pracinostat i kombinasjon med azacitidine hos pasienter med nylig diagnostisert AML, og som ikke er skikket for cellegiftbehandling. Studien er randomisert og placebokontrollert og vil innrullere 500 pasienter fordelt på 86 sentere(iflg. Clinicaltrials.gov). Primærendepunkt: overall survival(OS). Sekundærendepunkt: complete response rate, event free survival, og duration of complete response.

Siden Helsinn Group har lisens for videre utvikling er det også de som er listet opp som sponsor for studiet(sleit litt med å krongle meg fram til den):

ME-401

Dette produktet dør etter et nytt navn, og om man serlitt på dataene nedenfor syns jeg kanskje at Awesomelisib eller gleiniagra er gode kandidater.

image

For oss som kjenner Betalutin og Nordic Nanovector er dette relativt kjent materie. Her er noen slides som tar for seg effekt:

image
image

Populasjonen de sikter seg inn mot er ikke ulik den mange av oss vil kjenne igjen fra NANOs LYMRIT 37-01. Det er eldre pasienter med flere behandlinger bak seg(3L):

image

Oppsummert ser dette veldig lovende ut. Her er oppsummeringen fra deres ASCO-poster fra juni hvor alle slidene er hentet fra:

image

Dataene fra studien viser en 90% ORR og safety innenfor marginene man hadde sett for seg. Produktet ble testet i en fase Ib-studie med doseeskalering – 12 pasienter 60 mg, 12 pasienter 120 mg og 6 pasienter 180 mg.

Resultatene viste at ingen videre doseeskalering er nødvendig. De foreløpige dataene ga også grunnlag for å starte opp en ekspansjonsarm bestående av opp mot 30 pasienter med FL, CLL og SLL. Denne armen skal også se på sikkerhet og effekt, men da kun knyttet til bruk av dosen 60 mg. Av dette leser jeg at de har gode indikasjoner på at dosering med 60 mg gir den beste bundle of benefits. Ytterligere 15 pasienter innrulleres for å se på en kombinasjon av 60-mg-dosen kombinert med Rituximab.

Clinicaltrials gir noe annen informasjon: de melder at man totalt i studien vil innrullere opp til 61 pasienter for å se på ME-401 som monoterapi, og opp til 72 pasienter for å se på kombinasjonen av ME-401 og Rituximab:

Selskapet forventer å starte opp et registreringsstudie for behandling av R/R FL-pasienter mot slutten av 2018.

VORUCICLIB

Det skorter litt på dybdekunnskapene på de to siste kandidatene, men selskapet har skaffet seg rettighetene til legemiddelet Voruciclib, og de planlegger å starte et fase 1/2-studie med Voruciclib både som mono-terapi og kombinasjonsterapi i refraktær CLL.

image

Abstrakt fra 2016:

ME-344

image

Poster fra ASCO 2018:

ØKONOMI

Hva gjelder finansene så ser det bra ut. Du har funnet årets verste kandidat til peer review, @Boykie, men jeg kan også gå god for dette sitatet:

Oppsummert så syns jeg man får mye bang for the buck i MEI Pharma:

  • Løpende inntekter, om enn noe usikkert
  • Track record for å få ting til
  • Pågående pivotalstudie på andre året
  • Stabil økonomisk situasjon
  • Fremragende resultater for ME-401
  • Planlagt pivotalstudieoppstart mot slutten av 2018

En firmapresentasjon fra mars 2018:

Hva syns dere?

12 Likes

Fikk med mer markedsdata fra investing jeg. ATH på 800 dollar og nå nede i 4 :flushed:

3 Likes

Etter videre undersøkelser finner jeg informasjon som tilsier at 14 pasienter allerede er behandlet med 60mg-dosen kombinert med Rituximab. Disse dataene, sammen med oppdaterte data fra resten av ME-401, forventes presentert på ASH2018.

Utfordringen med informasjonen er at den ikke kommer fra offisielt hold, men mulig fra noen som er flinkere enn meg til å lete:

Noe å følge med på for de av oss som også sitter i NANO.

3 Likes

Har fått mye deng etter en enorm oppgang før, under og etter ASCO og handles nå på 3.70-tallet Jeg tror ikke vi er der riktig enda, men våger å påstå at vi nærmer oss “kjerringas-Opel-Ampera”-territorium.

Marketcap på under 2,2 milliarder NOK for et selskap som snart kan få sitt andre registreringsstudie? Whats the catch?

Jobber med å finne ut av det. Jeg har enda ikke funnet åpenbare flaws.

Dog, de hentet institusjonelle penger nylig, noe institusjonene betalte langt under markedspris for. Noen spekulerer i at det er disse billige aksjene som nå dumpes. Jeg aner ikke. :blush:

Tror jeg avventer med å banke storsalamien i bordet. Vet ikke når vi bunner, men tror vi får utslag på hypemeteret fra september og frem mot ASH. Spesielt avventes avlesning på vel et dusin pasienter som har fått ME-401 og Rituximab.

Faller uansett en kvart dollar om dagen. Ekstremt opplegg, og virker noe uten fundament også. Kanskje kan man stille spørsmålstegn ved prissettingen av norsk pharma også. Kanskje alt ikke er så mye bedre i unaiten lell.

2 Likes

Hva syns du om responsen? 13/18 har respons >6mnd. Det sier meg at det er for tidlig å si noe særlig om behandlingen. NANO var jo også der nede før DOR kom seg og antallet pasienter økte.

Synes dette virker som et merkelig opplegg.

Gitt at jeg tolker dette riktig så skal det selges 49.504.941 aksjer til max $3,31.
33.003.296 av disse aksjene er resalg og 16.501.645 er aksjer fra innløsning av warrants. Kun innløsning av warrants vil gi penger i kassen til MEI Pharma (innløsningskurs på $2.54 som utgjør ca 42 millioner USD).

Altså er det ikke veldig unaturlig at prisen presses ned mot $3,31?

Link:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1262104/000119312518185737/d574160ds3.htm

Edit: Ser ut som at $3.31 er foreslått maxpris, men at aksjonærene står fritt til å bestemme pris og antall selv:

Enda en edit:
Usikker på hvordan dette fungerer i USA, så ta alt med mange klyper salt. Når jeg ser i tidligere skriv så ser det ut som at MEI Pharma skal ha utstedt ca 33 millioner aksjer i mai, så da har de nok fått inn cash ganske nylig for dette likevel…


http://investor.meipharma.com/2018-05-14-MEI-Pharma-Announces-75-Million-Private-Placement

Men konklusjonen blir vel strengt tatt den samme. Med så mange nye aksjer på markedet så er det ikke unormalt at prisen presses ned…

2 Likes

Ja, veldig spesielt. Og om jeg ikke tar feil (har ikke sjekka nøye😀) så ble denne dealen gjort bare dager/uker før de la frem kanondata i ASCO-abstractet sitt. Hvorfor man ikke boosta kursen og deretter henta inn penger fremstår for meg som en stor gåte. Tidsdifferansen er minimal.

Leste et sted at “institutional ownership” var rundt 70%, så det er vel disse gutta som trekker i trådene. Ikke et spesilt vennlig miljø for småfisk.

Edit: hva legges i “resalg” og “warrants”? Jeg forstår ikke denne formen for kapitalhenting.

Tolker det som at 33.003.296 aksjer som i dag tilhører eksisterende aksjonærer reselges. Altså at det her ikke utstedes nye aksjer og derfor ikke kommer ekstra cash i kassen til MEI Pharma.

Her er selgere jf linken jeg postet over:


Ser ut som de fleste som er nevnt over tar utgangspunkt i å selge seg helt ut…

Warrants er litt forenklet noe de her innløser og får aksjer tilbake for. De har en avtale som gjør at de kan få aksjen for $2.54 (som tilfaller MEI Pharma), mens overskytende tilfaller selger (differansen mellom salgspris som forventes bli $3.31 og innløsningskurs på $2.54).

1 Like

Ja, mange selger det de makter. Men hva har det med warrants og kapitalinnhenting å gjøre? Hvorfor nevnes det i det hele tatt at de skal selge?

Og DER ble jeg litt klokere på hva du prøver å fortelle. Takk for god info! :ok_hand:

Ekstremt ryddig svar. Vakkert. :blush:

Ja, dette fase III-studiet strekker nok ut i tid. Heldigvis for MEI så betales det av partneren, slik at den finansielle byrden ikke er der.

Men blir litt betenkt av kursutvikling og MCAP her. Kjedelig.

Edit: @Nocturne, dersom du gidder og syns selskapet ser spennende ut, kunne du kjørt en analyse her om du får tid?

1 Like

Det spørs om tiden for å selge Amperaen allerede er forbi, men fremtiden vet vi ikke noget om.

Flere analytikere er ganske bull, fersk analyse her:

2 Likes

Interessant lesning. Har du kjøpt en post her enda?

Ja. Har kjøpt to poster. En litt større før alt rakna siste ukene, og en litt mindre en nede i bølgedalen.

Syns mcap ser lav ut, og de har en spennende pipeline. De jobber innenfor samme felt som NANO, slik at det er et felt flere av oss her inne burde ha gode forutsetninger for å sette oss inn i.

Vurderes? Har ikke sett på teknisk!

Ja er en spennende aksje som vurderes vertfall nå etter at den har falt såpass! Skal se litt mer over den nå i helgen. Tar gjerne også imot en teknisk vurdering fra @babyrage @Christian @Bullishproof for nedre target

1 Like

Satser på at gutta krutt gir oss litt teknisk juice her ja.

Skriv gjerne en oppdatering rundt hva du syns etter dybdegjennomgangen.

1 Like

Har sjekket litt opp i SEC-fillings
De som står oppført som “Selling stockholders” her til en pris av 2,54$ pr unit er nok de samme som et par uker tidligere kjøpte den samme uniten til en pris av 2,2725$ fra selskapet:

On May 11, 2018 MEI Pharma, Inc. (the “Company”) entered into a definitive securities purchase agreement (the “Purchase Agreement”) with
certain purchasers identified on the signature pages thereto (the “Purchasers”) pursuant to which the Company agreed to sell an aggregate of 33,003,296
immediately separable units (the “Units”), comprised of an aggregate of 33,003,296 shares (the “Shares”) of the Company’s common stock, par value
$0.00000002 per share (the “Common Stock”), and warrants (the “Warrants”) to purchase up to a maximum of 16,501,645 additional shares of Common
Stock (the “Warrant Shares”), for an aggregate purchase price of approximately $75
million (the “Private Placement”). The per Unit purchase price for a share
of Common Stock and a Warrant to purchase 0.5 of a share of Common Stock was $2.2725. On May 16, 2018 (the “Closing Date”), the Company completed
the sale of the Units and separately issued to the Purchasers the Shares and the Warrants

http://app.quotemedia.com/data/downloadFiling?webmasterId=101533&ref=12261521&type=PDF&symbol=MEIP&companyName=MEI+Pharma+Inc.&formType=8-K&dateFiled=2018-05-16

Warranten er en rett men ikke en plikt til å kjøpe aksjen til 2,54$. Har ikke klart å finne ut hvor lenge warranten gjelder. Men på generell basis kan man si at jo lengre løpetid på warranten jo mer er den verdt.

Edit
Gikk litt fort med det avsnittet
Så reelt sett har de betalt 2,54$ for 1 aksje, og retten til å kjøpe en halv aksje til 2,54/2. Ikke så rart at noen velger å ta en kjapp gevinst

2 Likes

Hei igjen Zappa,

Hvem er disse folka som sitter på såpass gode avtaler om aksjekjøp, og hva er insentivet for en sånn variant? Hvorfor ikke hente pengene gjennom en åpen emisjon på noen knepp under markedspris, istedet for spesielt inviterte gjester som betaler skrotpris og selger unna rett etterpå?

Emisjonen ble meldt 14. mai og kursen skjøt fart først dagen etterpå. De fikk da ikke rabatt utover det som er vanlig for 33.003.296 aksjer som ble tegnet til $2.273 pr stk. De fikk i tillegg en warrants pr aksje som ble kjøpt som ga mulighet til å kjøpe nye 0,5 aksjer for $2.54/2 ($2.54 pr aksje).

1 Like