Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MEI Pharma

Men burde ikke selskapet ha sånn høvelig grei kontroll? Jeg har ikke tidslinja her, men det ser slik ut.

  1. Hente penger hos institusjonelle investorer
  2. Slippe nyheter som gir kurseksplosjon

Rubber meg the wrong vei.

1 Like

Ikke uenig. Nå kjenner jeg ikke historikken godt nok, men ser ut til at nyheten om at de skulle presentere kliniske data på ASCO kom to dager senere.

http://investor.meipharma.com/2018-05-16-MEI-Pharma-to-Present-Clinical-Data-at-the-2018-American-Society-of-Clinical-Oncology-ASCO-Annual-Meeting

1 Like

Litt rart at emisjonen ble satt før slipp av gode data. Ser ut som selskapet hadde greit med penger da, slik at de kunne ventet litt og fått inn mer peng. Men kjenner hverken selskapet eller finansmarkedet i US godt nok til å vite om det var en god eller dårlig deal.
Men biotech uten inntekter må vel ofte kjøre på å ta inn penger når de har muligheten

1 Like

CEO Dan Gold gjester podcasten Tech Nation Radio. Ikke direkte relatert til hva selskapet på med, men mye snakk om generell RnD i pharma og veien fra utvikling til marked. Nyttig å bli kjent med CEO okke som. Fra ca. 45 minutter:

Edit: skal behandle FPD i pivotalstudiet i løpet av året, og sende inn søknad 2 år etter det.

1 Like

Noen av mine begavede teknikkbekjente som kan ta en TA på MEI? @Nocturne @Bullishproof @Christian @Fornybar

Q-presentasjon nå 30/8. Med unntak av news fra oven er neste garanterte trigger ASH abstrakt 1. november.

1 Like

Gjorde dette veldig kjapt :slight_smile:

For meg ser det ut som kursen har brutt ut av en symmetrisk triangel til oppsiden. Ser ut som det er noe motstand her på kort sikt, men positivt at den ikke reagerte tilbake ned i triangelet. Istedet ser det ut som den har funnet støtte på 50-dagers SMA. Har staket ut noen motstands områder mot forrige topp. På nedsiden er det 50-dagers som bør være en litmustest og dersom denne ryker, 20-dagers som vaker like under :slight_smile:

1 Like

Takk! :heartpulse:

MEI kjører presentasjon i kveld klokka 23:00 for de som skulle være nysgjerrig.

http://investor.meipharma.com/2018-08-23-MEI-Pharma-to-Release-2018-Fiscal-Year-End-Financial-Results-and-Provide-Corporate-Update-on-August-30-2018

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @anon21766851 (27 likes)
  1. @Inkognito666 (5 likes)
  1. @Konamixx (3 likes)

Resten av topp 10:

  1. @zappa66 (3 likes)

  2. @Nocturne (2 likes)

  3. @Biotec (1 likes)

Gratulerer!

1 Like

Samtaler med FDA i juli ga selskapet mulighet for AA for ME-401 som monoterapi i pasienter med R/R follikulært lymfom. FDA var positive i sitt tilsvar til selskapets foreslåtte randomiserte fase II-studie.

Selskapet planlegger å starte studien allerede i år for å se på effekt, safety og tolerabiliteten til ME-401. Studiet vil bli et globalt randomisert studie med sentere i USA, Europa og flere som selskapet ikke gikk videre inn på. Ser for meg at Australia ihvertfall er et av disse, muligens også Asia. Pasientene i studiet må ha hatt tilbakefall etter minst to tidligere behandlinger med enten cellegift eller Rituximab. Studien vil se på to forskjellige doseringer av ME-401:

  • ME-401 gitt daglig kontinerlig
  • ME-401 gitt daglig i to sykluser(8 uker), etterfulgt av et regime hvor man tar medikamentet i 7 dager etterfulgt av 21 dager med placebo.

Studiet skal innrullere 150 pasienter og primærendepunktet vil være objective response rate.

Selskapet fortsetter å bygge videre på studiet som de presenterte data fra på ASCO i år:

image

Ytterligere 15 pasienter er rekruttert inn i studiet for å se på ME-401(60 mg) i kombinasjonsbehandling med ME-401, i tillegg til at man åpnet for at ytterligere 30 pasienter skulle behandles med monoterapi. Selskapet guider på at vi får se data fra rundt 60 pasienter på konferanse senere i år(ASH med abstrakt 1. novemer)hvorav 15 har mottatt kombinasjonsbehandling. Videre modning av dataene blir også veldig spennende, spesielt med tanke på responsvarighet.

Edit: selskapet virker å gå inn for å ta ME-401 til markedet selv i US, mens man aktivt søker partnere i Europa.

Selskapet virker å kjøre knallhardt. Brenner penger over en lav sko, men kverner ut resultater fra en bred pipeline. Snart to registreringsstudier på gang, hvorav det første betales av partner.

3 Likes

Vært halvfrisk utvikling i MEI siste tida, og det kan se ut som at aksjonærer over dammen faktisk setter pris på litt hype opp mot ASH abstrakt 1/11.

Eller kom de med følgende skjema eller whatnot disse amerikanerne kaller det:

https://fintel.io/doc/sec/1262104/000119312518274146/d610922dpre14a.htm

Jeg forstår dette punktet som at selskapet gis tillatelse til å trykke og selge dette antallet aksjer om, dersom, når, hvisatte behovet for penger skulle dukke opp.

Noen med andre forklaringer?

Handles nå til 4,70 dollar, og ser noen tekniske knallerter på internettet har trua. Hva sier dere@Nocturne eller @Christian?

2 Likes

Har ikke lest den.,men noen synes kanskje den er interessant :
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-meip-earnings-conference-015207667.html

1 Like

Selskapet har kommet med en ny selskapspresentasjon i september(nederst på siden):

De hentet inn bra med penger forleden, men de brenner dem også i samme takt med mange prosjekter i klinikk fase I-III;


PRACINOSTAT

Kjører fremdeles på med registreringsstudie(gitt BTD) innenfor AML betalt av partner, så her kan det rulle inn dollarinhos om man møter milepælene.

ME-401

Her er progresjonen så langt. Øverst ser man data fra de 31 pasientene man fikk se på ASCO i år. Deretter data fra 15 pasienter man får se kombinasjonsresultater fra på ASH i år, mens man fortsetter å innrullere i ekspansjonsarmen for ME-401 som monoterapi(antar vi får noe ASH-data her også:

Mot slutten av året guider de fremdeles på å starte pivotalstudien. De estimerer at innrulleringen skal ta ca. 18 måneder, men klok av skade syns jeg kanskje at det høres i overkant ambisiøst ut:

2 Likes

De er så jævlig frekke som hopper rett fra proof of concept til registreringsstudie :smiley:

1 Like

Ja, jeg blir faktisk litt imponert. De kjører på steroider, men brenner nok bra med penger. 15 pasienter i kombinasjon med Rituxan imponerer litt også.

Ligger også inne en webcast fra konferanse 5/9:

http://investor.meipharma.com/events-webcasts

1 Like

Den kohorten med rituximab var vel ongoing under ASCO i juni mener jeg?
De er vel ikke helt superhuman?

1 Like

Kan stemme det altså.

Ser også at det er en sekkestudie med veldig mange forskjellige NHL.

1 Like

En analyse som kom ut tidligere i år:

Juice:

Fiffig info @Fornybar: når pasienter på ME-401 må avbryte grunnet bivirkninger, avbrytes behandlingen inntil bivirkningene har gitt seg, før pasienten igjen settes inn i det de omtaler som ‘‘intermittent dosing’’. Så langt har denne fremgangsmåten vist at man beholder responsen også i ettertid.

Det er slik registreringsstudien ser ut til å bli bygd opp også.

2 Likes

De har vel ikke sagt noe særlig om duration annet enn over 6mnd?

Ser jo veldig interessant ut, pracinostat har gode resultater så langt.
Under 3 milliarder NOK i mcap for en denne pipeline virker jo neste som “norske priser”.

Hvordan er milestone utbetalingene fra avtalen med Helsin, er alle utbetalingene etter innsendelse av søknad og etter? Altså sånn ca. 2021?

1 Like