Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MEI Pharma

Har kjøpt meg litt opp i denne igjen. Rasjonalet for dette er følgende;

Det pivotale fase 2 studiet (TIDAL) ble ferdig rekruttert i april i år, og data fra dette studiet ventes ila dette kvartalet (min gjetning er ila november)

Min plan er i utgangspunktet å sitte over dette dataslippet på følgende grunnlag;

Data i deres fase 1 studie i 3.FL viser en ORR på 78% og CR på 27% (37 pasienter)

Jeg håper og tror derfor at TIDAL studien viser en ORR tett på 70% og en CR på rundt 20%. Dette bør isåfall være mer enn godt nok for en godkjenning.

I tillegg er deres discontinuation rate på 8%, sammenlignet med andre pi3k som ligger på 15-30%.

I tillegg har selskapet penger i flust (150mill$ På bok) og har derfor rikelig med ressurser til å brede ut pipelinen noe de også er godt i gang med.

1 Like

Blir spennende i morgen.

1 Like

What? Ikke noe top line før? Skal de skuffe stort?

XENE gjorde nøyaktig det samme og hadde homerun data, så ikke sikkert at dette betyr dårlig data. Vanligvis lurer de jo bare ut dårlig data ut i pressemeldinger. De melder som regel ikke inn til pressekonferanse på dårlig data, så fremst de ikke skal spinnes.

1 Like

The webcast will also review the zandelisib program and provide a corporate update.

Denne setningen som skremte meg, men det trenger jo ikke være negativt…

Dette kan gå begge veier! Jeg klarer ikke å si noe om hva denne pmen betyr…

8 am er 1500 eller?

1 Like

Dette kan gå begge veier. Sannsynligvis skuff ettersom jeg økte beholdningen her om dagen

Samesame. Spennende for nano også hvordan dette slår ut.

Samtidig rart med dårlige resultater gitt fase1 resultater.

  • – Zandelisib Demonstrated 70.3% Objective Response Rate; 35.2% Achieved Complete Response –
  • – 9.9% of Patients Discontinued Therapy Due to a Drug Related Adverse Event –

Tanker @Boykie , @n1elg

Edit; MÅ jo være godt nok til godkjennelse?

1 Like

Tuller du?

Det er jo kjempedata!

Jeg er enig, ser enormt sterkt ut. Håper @Boykie er enig :slight_smile:

Håper markedet er enig!:wink:

1 Like

Tyder på det, opp 20% pre.

20% er ingentig her. Utrolig å kunne få såpass til inngang etter dataslippet.

Var det ikke til dels priset inn i forkant at det kom til å gå bra?

Nei, det vil jeg overhodet ikke si. Se prising over siste to-tre åra.

Ser bra ut. Konkuransedyktige data sammenlignet med andre MOAs. I tillegg best in class Pi3k ved første øyekast. Parsaclisib er nærmeste konkurrent. De har bittelitt høyere ORR (75%), men lavere CR%. I tillegg er det daily dosing med mer bivirkninger og høyere andel dropouts pga. bivirkninger.

3 Likes

Blir spennende med presentasjonen i dag. Forhåpentligvis får vi mer data på bivirkninger osv.

Foreløpig ser bivirkningsprofilen bedre ut enn andre Pi3K-hemmere. Det man må være obs på er at Pi3K-studiene man evt. sammenligner med ofte har mer modne data med lengre follow-up slik at de kan ha høyere discontinuation rates delvis fordi de har fulgt pasientene over lengre tid.

1 Like

Noen som hørte callen? Key takeaways?