Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MEI Pharma

Fått hørt gjennom nå.

Dan veldig fornøyd, går i dialog med fda i q1 når data er modne på hele settet.

KK kjører sitt eget løp i Japan som også skal leses ut «most soon». Så det er jo spennende å se om vi får bekrefta det samme der.

Ellers artig å se at markedet våkna, men det er nok bare en tidlig start på hva som kommer. Det går strake veien mot godkjenning, spørsmålet er bare om kk kjøper ut resten eller ikke.

1 Like

Omegalul, emisjon annonsert ved close.

Nå burde NANO-gjengen følge med for å se hvor mye det koster å launche en medisin.

Hvor mye cash har MEI pre-emi? 150mUSD?

Evt kasse for å ha kort i forhandlinger. Tror algeta også fylte på før bayer.

17,5mill aksjer til 3USD per aksje gir de ca 50mUSD

Selskapet kjøper 15% selv? :thinking:

Genererer ikke dealen med KK cash ved denne måloppnåelsen?

Nei, bekreftet på pc i dag at dette ikke var en milepæl.

1 Like

Solid. Du har jo truffet en vinner her bortsett fra kursmessig. Forhåpentligvis tar de PI3K-markedet i FL!

Story of my life. :ok_hand:

1 Like

Altså. Nå er det 6 uker siden Meip slapp potensielt best in class data, hvorpå selskapet annonsert emisjon.

Status per nå er at aksjen subber nedover mot 2,40 dollar/aksjen og selskapet prises til røfflig 320 mill dollar. Her er det viktig å huske på at 200 av disse er cash, monitas, gryn.

Hva er det jeg ikke ser? @Boykie @n1elg
?

Er veldig crowded blodkreftfelt hvor markedet vurderer MEIP til å ha dårlige utsikter til å ta store markedsandeler :man_shrugging:

Joda, bare rart det er så mismatch mellom markedet og x antall analytikere, som alle har target 12-20 dollar/aksjen. Sier ikke den burde prises dertil, men kunne fint forsvart en dobling imo🤷🏻‍♂️

Jeg sliter også med å forstå mekanikken som ligger til grunn her. Alt tilsier at det burde gått hele vegen, men kanskje markedet avventer godkjenning eller oppkjøp.

Men jeg forstår sannelig ikke hvorfor selskapet kvelte kursen samme dag data ble frigitt. Fryktelig unødvendig.

XENE gjorde nøyaktig det samme, etter å ha sluppet homerun data

Forøvrig peiling på ca timeline?

Filing i starten av q2, og forhåpentligvis priority review og 6-8mnd ventetid?

Tar det mer av i tråden her så dauer jeg.

Kursen fortsettes å bankes ned. Nærmer oss 2-tallet, og vi begynner snart å lukte mcap=cashbeholdning.

Det jeg tror markedet venter på, og som ledelsen har gitt lite farge rundt, er tidslinjen rundt søknad om godkjennelse (AA)

Når skal de file? Hvor lang ventetid ender man opp med? Standard 12mnd? PR med 6-8mnd?

Når får man en PDUFA-dato å forholde seg til?

Vi aner ikke.

Det eneste man vet er at selskapet skal i dialog med FDA ila Q1. På hjemmesiden finner man en rykende fersk selskapspresentasjon datert 10. januar, men heller ikke i denne sier de noe om filing under sliden: key upcoming milestones next 12 months.

Blir spennende å se hva som skjer videre her.

Om mei har en pi3k hemmer så vil jeg opplyse om at bayer har en søknad inne for full godkjenning i fl. Det lukker døren for AA for andre pi3k hemmere. Jeg snakket ett kvarter med ansvarlig for copalisib i Europa hos bayer i november.

1 Like

Jeg tar gjerne en kilde på hvorfor full godkjenning for Copanlisib skal lukke døren for Meip, men jeg antar at du ikke har noen :slight_smile:

1 Like

Jeg har ikke noe annet enn den telefon samtalen.
Han var ansvarlig for copanlisib studien i Europa.

Jeg kjenner ikke mei pharma men så dere skrev at det var en pi3k inhibitor.

Så ville bare nevne det. Det er ikke min egen vurdeign. Det er rett og slett for komplisert for meg personlig å svare direkte på ettersom ingen har helt fasiten fra fda.

Jeg sendte deg en melding hallakis.

1 Like