Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Meltwater

1 Like

Nok en kjøpsmulighet er om noen dager tenker jeg:-)

Burde kjøpt mer.

Bør ha fortsatt mye mer å gå på …

1 Like

Merkelig de ikke oppgir på nettsiden, men fikk svar fra IR: “The Q2 trading update will be published 14 July.”

Full Q2-rapport kommer 30 august.

Hva tror vi så om Q2 og resten av 2022?

Jeg ser at flere lignende selskaper bunnet i slutten av mai (SEMrush, Sprout Social, Sprinklr) - de ligger alle med en prising P/S i rangen 5-15, alle er i vekstfase (som MWTR) med negativt EBIT.

MWTR på sin side ligger med P/S på 0,9 på 2021 omsetningen og 0,8 på 2022e.

Er det tid for rekyl og reprising snart?

Her er det vel makro som gjelder, hvilket forøyeblikket er i disfavør av vekst. Har dco siden 17. Brytes 10 må jeg heller revurdere min strategi, syntes selskapet var greit priset under 20

burde komme en rekyl her snart

MWTR: ARR PÅ USD 464M I 2.KV 2022
Oslo (Infront TDN Direkt): Meltwaters årlige gjentagende inntekter (ARR) vokste med 13 prosent i andre kvartal 2022 på årsbasis til 464 millioner dollar.

Det fremgår av selskapets kvartalsoppdatering torsdag.

Videre fremgår det av oppdateringen at resultatet i andre kvartal 2022 forventes å bli i den øvre enden av selskapets guiding fra førstekvartalsrapporten, til tross for sterk valutamotvind. Videre opprettholdes guidingen for hele året, både for topplinjen og justert ebitda.

Premium-kunder utgjør nå 51 prosent av ARR, opp fra 47 prosent i samme kvartal i fjor. Satsingen på storkundesegmentet er en viktig del av selskapets vekststrategi, fremheves det.

MWTR: ARR PÅ USD 464M I 2.KV 2022
Oslo (Infront TDN Direkt): Meltwaters årlige gjentagende inntekter (ARR) vokste med 13 prosent i andre kvartal 2022 på årsbasis til 464 millioner dollar.

Det fremgår av selskapets kvartalsoppdatering torsdag.

Videre fremgår det av oppdateringen at resultatet i andre kvartal 2022 forventes å bli i den øvre enden av selskapets guiding fra førstekvartalsrapporten, til tross for sterk valutamotvind. Videre opprettholdes guidingen for hele året, både for topplinjen og justert ebitda.

Premium-kunder utgjør nå 51 prosent av ARR, opp fra 47 prosent i samme kvartal i fjor. Satsingen på storkundesegmentet er en viktig del av selskapets vekststrategi, fremheves det.

1 Like

Dette må vi være fornøyd med :+1:

Ja, men selskapet har over en lang periode oppfylt sine målsetninger. Likevel synker kursen.

Ser ut som de jobber bra, med produktutvikling og markedstilnærming.

Satser på den kommer denne, før eller siden. Putter den i skuffen.

Meltwater Trading Update Q2 2022.pdf (226,3 KB)

[…] ARR from Social products saw 30% YoY growth in Q2. This number is expected
to improve in H2 of this year, driven by both product development and strong
market demand for Social products from existing Meltwater customers and the
market in general.

Our planned ARR growth will be more heavily weighted towards the second half of the
year, driven by new pricing initiatives, growth of our Premium Segment business and
expected improvements in retention rates in H2 2022.

Tenker selv makro styret må roe seg. Jeg fortsetter å kjøpe inntil selskapet ikke innfrir.

1 Like

Vurdering fra PAS

Hvordan er egentlig bunnlinja? Mye snakk om økning av arr og ebita osv…

Det kommer 30. August, når de legger frem Q2 tallene.

Ok, hva med gjeld/gjeldsgrad og cash beholdning og cash flow? Synes det oppgis lite om det i en del saas selskaper . Har meltwater mye gjeld? Og øker eller synker den ila 2022 gitt at de ikke kjøper andre selskaper

Her er PAS’ oppsummering / nøkkeltall når Q1 ble lagt frem 27. mai

Takk, blir spennende tider fremover :slight_smile:

Når verden normaliserer seg kan du denne fly høyt! Om den ikke blir kjøpt opp før den tid pga lav prising !

1 Like

Noen spesiell grunn til videre oppgang i dag?