Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 1

7 Likes
1 Like

Håper dette aldri blir en realitet i min levetid :see_no_evil: hvem gidder Kardashians o.l i evigheten

2 Likes

6 Likes

6 Likes

5 Likes

bilde

5 Likes

2 Likes

3 Likes

Leste «first» først, «last» and, og så resten. Men har lest den i «riktig» rekkefølge før :sweat_smile:

bilde

7 Likes
2 Likes

https://vm.tiktok.com/ZMNRs62E2/?k=1

Er vel egentlig ingen meme, og det som er trist er at jeg er enig i alt han sier…

3 Likes

bilde

6 Likes

9 Likes

:mouse2: :eyes: :interrobang:
image

4 Likes

Høres ganske tullete ut! Er selv en av dem som irriterer meg med bare ett unødvendig klikk ekstra, føler ofte webutviklere ikke klarer å gjøre ting effektivt nok. Spesielt nye websider når de ikke funker bedre enn de forrige, føles bare som store pengesluk uten annen hensikt enn at de ser litt finere ut, og ofte er de ikke engang det!

2 Likes

Yup, men selv når de er bedre har man alltid 30% av brukerne som klikker fordi ting er annerledes enn før :stuck_out_tongue: En webutvikler kan aldri vinne, med mindre de jobber i konsulentfirma og kan gå når jobben er gjort. :stuck_out_tongue: 99% av ting som er idiotisk eller irriterende kommer dog av for dårlig spesifikasjon fra kunden + endringer de kommer med underveis som ikke var en del av opprinnelig avtale. Er helt tullete at folk som ikke kan webdesign skal bestille detaljerte løsninger. Ansett noen med kompetanse før man bestiller noe stort er mitt råd.

4 Likes

Normalt dupliserer vi bare underliggende systemer basert på idiotiske regelverk og arbeidsprosesser som gir bortimot null mening, men noen har bestemt at sånn skal det være. Ofte pga lovverk eller “kjekt å ha” tankegang.

Mitt råd er å la brukere spesifisere hva de absolutt krever av informasjon, og så la prosesser i databasen finne ut av alt annet. Tipper de 36 klikkene først og fremst skyldes ett idiotisk regelverk, krav fra jurister, tilpasninger til arbeidsprosesser som gir null mening for 98% av brukerne men noen ønsket, etc.

6 Likes

Min erfaring er at hvis du ikke har med brukerne til å gå igjennom hva de faktisk driver på med, så går det til helvete. En mulighet er jo bare å kaste sammen en fungerende prototype og så tilpasse den tilbakemeldingene man får hos et godt utvalg pilotkunder. Det er sjelden noen god grunn til å gjøre masse endringer i datastrukturen som ligger i bunn.

Det er forresten veldig lett i å gå i fellen å tro at alle vil ha det likt. Jeg lager software som bruker for ordre, lager, faktura osv for et hovedsakelig mobilverksted og prosessene burde jo være 100% likt mellom den svenske og det norske verkstedsavdelingen? Det er det ikke. Alltid noe småpirk som er forskjellig. Dessverre en god del av gangene av gode grunner.

En felles ting som nesten alltid går til helvete er tankengangen om å “kaste ut det gamle og begynne på nytt”. Det man trenger er å gjøre tilpassninger og optimaliseringer av gamle systemer. Det er billigere og mye lettere å få gevinst ut av.

2 Likes