Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 1

Synes det var et betimelig spørsmål fra Adresseavisens kommentator (saken dessverre bak betalingsmur, men gjengir spørsmålet her) angående akkurat den strategien (som nettopp nok er en strategi for å på en kalkulert måte “eie” narrativet) :

Jeg ser noen roser Northug for å ha «lagt seg flat» etter skandalen. Det er fint om det innebærer full ærlighet overfor ham selv. For hva er det egentlig han beklager?

  1. At han har tatt en rekke feilvalg som førte til at han oppbevarte kokain i hjemmet sitt og villmannskjørte på vei hjem fra en skiskole med barn?

Eller:

  1. At han ble stoppet av politiet akkurat denne kvelden.

Er vel ett eneste råd som gjelder for Northug nå: “Kill the boy. Become the man.”

Poenget er ikke at han har “gjort noe moralsk riktig” ved å legge seg flat. Poenget er at pressen jager i flokk, og de ville naturlig nok jaget han for å få fram en “innrømmelse” og en “beklagelse” og skrevet hundrevis av artikler om hvor ille dette var - hvis han ikke umiddelbart la ut dette, serverte nyheten selv, og la seg flat.

Ser for meg intervjuer med foreldre fra barn på skiskole “og hva syntes du om dette da?” Og annen idioti.

Smart gjort, og bra gjort. Støyen fra en anklagende presse klarer vi oss fint uten, selv om de sikkert føler seg snurt fordi de mister første del av historiefortellingen.

Hvis noen tror at rusmisbrukere endrer livet sitt over natta fordi de blir tatt så er man kanskje litt vel optimistiske :slight_smile: Det er nok en langvarig prosess for de fleste.

2 Likes

…folkens…mer MEME …mindre Snakk :zipper_mouth_face:

7 Likes

Er det denne varianten Nordthug har gått for?
image

2 Likes

images (1)

Det er ikke en meme, men vel verdt å se!

1 Like

image

1 Like

Når vi er inne på artige nyhetssaker kom jeg på denne :sweat_smile:

8 Likes

AAPL kursen er en MEME i seg selv…

:astonished:

1 Like

Hadde komma vært flyttet ett hakk,.der selskapet hadde betalt over 8 dollar i utbytte pr. kvartal,så hadde jeg kanskje forstått aksjekursen…

:face_with_monocle:

received_731580400721012

4 Likes

Sånn fiksa.

@Hakon

image

3 Likes

Stakkars Hakon :rofl:

2 Likes

prøv og gjett hvem som er føkkt :laughing:

ull

1 Like

4 Likes

118247031_180437853485577_4400147329093545255_n

12 Likes

Ikke memes men …

2 Likes

3 Likes