populær Livestreaming fra …der ungdommer vandrer rett inn i hus til fremmende…
MEME idag,-en realitet om noen dager/måneder…
Altså, det er vel bedre for samfunnet at man ikke burer tenåringer (selv om de er 18) inne for 10 år i fengsel fordi de er idioter, men - å bare la de holde på og la det eskalere har sine problemer det også.
Finnes mange verre idioter enn han her (alle som er seriøst involvert i voldelig kriminalitet blant annet), men - det er jo helt håpløst at man ikke klarer å få kontroll på drittungen
Søkt eksempel.
Hvis bussjåføren hadde gitt etter, ringt politiet og fått fyren låst inne, så hadde det vært mer som at Ukraina etter å ha forlatt en forhandling med Russland hadde fått vesten med på strenge sanksjoner og utplasseringen av vestlige tropper i Ukraina for å beskytte seg.
Det skal jo sies at jeg har stor forståelse for hvorfor bussjåføren hadde pistol, men hadde vel vært greit å gi etter her og så sett om problemet da løste seg midlertidig.
Feil tråd men: rekkefølgen er viktig når du skal diskutere spesifikke saker.
- Passasjeren ber sjåføren bryte reglene (som kan gi han advarsel / sparken): stopp mellom holdeplasser for å slippe han av.
- Sjåføren sier nei fordi det er i henhold til reglene.
- Passasjeren tar fram pistol for å true sjåføren.
- Sjåføren føler at livet er truet og tar fram egen pistol.
- De skyter på hverandre, begge blir såret - så vidt jeg forstår, passasjeren verst.
- Passasjeren blir forhåpentligvis fengslet.
- Sjåføren får sparken fordi han ikke har lov til å være bevæpnet på jobb.
På hvilket tidspunkt?
Gi seg når han blir bedt om å bryte reglene, og risikere advarsel/jobben, eller når passasjeren trekker en pistol og truer med å drepe han?
Hvorfor ha forståelse for at han er bevæpnet, men ikke for at han bruker pistolen når passasjeren tar fram en pistol og truer med å drepe han ?
Det logiske ville være å ikke ha forståelse for at sjåføren er bevæpnet (reglene er klare: du kan si opp jobben hvis du ikke godtar det), eller ha forståelse for at han er bevæpnet og bruker våpenet når en annen truer han på livet.
Fordi jeg trodde det gikk noe sånt som dette
- Passasjeren vil at han skal stoppe, får nei
- Passasjeren drar fram pistol og truer med å skyte hvis han ikke stopper
- Her tenkte jeg at bussjåføren kunne stoppet bussen. Mindre risiko enn å ta fram pistolen.
Hvis 2. ikke skjer som jeg tenkte, så nei.