Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 1

Det er vel en overvekt at kvinnelige leger nå?

1 Like

Medisin skiller seg særlig ut innen dette fagfeltet. Studiet har et av de høyeste inntakskravene. I 2016 var andelen kvinner blant nye studenter hele 71 prosent.

2 Likes

Hvis kvinner vil ha bedre betalt så burde de kanskje søke seg mot privat sektor, med all den usikkerheten det medfører.

Å kjøre statistikk på lønn blir veldig misvisende når menn og kvinner bevisst velger forskjellig karrierevei, og da med forskjellig kompensasjon og sikkerhet i yrkeslivet.

10 Likes

6 Likes

image

2 Likes

image
:roll_eyes:

image
:nail_care:

2 Likes

Er det ikke disse “fellene” folk blir advart mot?

Gå fra permitering med grei lønn og så over til sesongarbeid med luselønn= da sitter man fint i det når man ikker har mer arbeid der og nye kalkulasjoner for nav-inntekt skal beregnes.

6 Likes

så lenge man jobber opptil 50% stiling,blir man ikke trekt dagpenger :sweat_smile:

men sånn seriøst,så kunne så absolutt dem som har vært permittert siden mars ifjor, begynne å seriøst å rette strikkepinnene mot tastaturet og heller prøve å mestre en CV for et annet yrkesvalg!

Joda, men samtidig så leser man slike artikler hele tiden hvor folk har sendt alt fra 100 til 1000 søknader uten napp eller svar. Kanskje det er noen som liker å være permittert. Men tror de fleste vil i jobb. Dessuten så løper tiden ut også som permittert. Til slutt må man vel over på en dårligere ordning dersom man ikke er i jobb.

2 Likes

Først permittering, deretter arbeidsledig, og uansett sitter det nok langt inne for flertallet å godta en jobb som vil gi deg vesentlig mindre utbetalt enn arbeidsledighetspengene :slight_smile:

Er veldig annerledes hvis man ikke har hatt en jobb i utgangspunktet, enten fordi man har hatt pause noen år eller kommer rett fra studier. Eller man ikke hadde så god lønn i utgangspunktet at det finnes jobber som betaler vesentlig mindre enn det du hadde.

1 Like

Og hvor lenge har du arbeidsledighetspenger?
Du må vel over på sosialen til slutt og da kan du vel ikkje lenger ha verdier. Det eg mener er at sosialen er behovsprøvd. Og så er det mindre enn arbeidsledighetspengene.

Er det 2 år du kan få arbeidsledighetspenger?

Så jeg kan fort se at folk som ble permittert i fjor har null hastverk med å finne en mye dårligere betalt jobb i år. Mens samtidig kan folk som ikke har samme situasjon ha enormt lyst på “hva som helst” osv.

1 Like

104 uker ja. Eg trudde den tiden enn var permittert var inkludert i disse 104 ukene men ser at det nok ikkje er tilfelle. Så da blir det 3 år pluss eventuelle koronatillegg

1 Like

Jeg tror jo de aller fleste av oss ønsker seg en givende jobb framfor å være hjemme, men du kan fort gå i en felle ved å ta “hva som helst” som nevnt over.

Dette er en bieffektene ved velferdsstaten vi har, og jeg tenker man får ta det gode med det onde. Ja, noen kan utnytte det, men i det store og hele så tror jeg folk bruker tiden fornuftig i stedet for å trenere for å være lengst mulig arbeidsledig. Selv om det sikkert er noen av dem også.

Wise-words

10 Likes

Ein ann bieffekt av koronasituasjonen kan være at noen av dei som har hatt ein drøm om å starte ei bedrift no får tid til det med lønn fra staten. (dagpenger) Det vil isåfall være positivt for samfunnet på sikt.

2 Likes

Kona har vært arbeidsledig mer eller mindre siden august -19, og hun rører ikke strikkepinner.
Hun har en årrekke vært involvert i sosial dumping, men det er kun det hun har fått: ringevikar i barnehage…
Har nå jobbet siden nyttår, men vet ikke hvor lenge det varer.
Aldri fått tilbud om fast jobb, på tross sv at hun hadde ett års vikariat.
Espira er forhåpentligvis noe av det verste, håper ikke det er noe verre der ute.

2 Likes

aa3bbcd6f3ca9bf059ccd11b6a3339d6

6 Likes

sveiseskolen på Rosenberg tar imot allt og alle :wink:

Så det finnes muligheter!

Hilsen fra en kollega som har hatt kollegaer både som tidligere frisører og barnehagetanter…

1 Like

imens i Oslo…