Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 2

Eneste logiske forklaring jeg finner på denne form for humor, må være å beskytte seg selv fra det tragiske og dermed slippe å ta det inn over seg. men det er en farlig vei…Dere innbiller dere sikkert at dere på denne måten forholder dere til verden på en “intelligent” måte?

Har kompiser og bekjente som jobber i politiet, ambulanse, traumemottak, redningstjeneste osv. Det er MYE svart humor bak lukkede dører der.

Det er en velkjent metode for å håndtere de mørke tingene man møter på i livet. Særdeles for dem som står oppi drit hver dag. Selv om man i etterkant kan le av tema som er særdeles mørke og triste i øyeblikket, betyr ikke det at man samtidig er blottet for empati og medfølelse.

De som både forsto og likte humoren i tegningene, var mer intelligente, hadde høyere utdanning og var mindre aggressive overfor andre.

De som likte vitsene minst, skåret lavere på intelligens og høyere på aggresjon og humørsvingninger.

– Aggressivitet og dårlig humør ser ut til å føre til at man får mindre glede ut av svart humor, skriver forskerne.

20 Likes

Syntes du bør jobbe litt med empatien, og forsøke å se ting fra flere sider.

Eksempelvis er en del av det som gjør denne formen for humor morsom at det er satirisk blikk på hvordan mediedekningen av denne saken er - med noen få dødsfall - kontra andre saker, som de 20 000 mordene som skjer årlig i USA men kun er interessante hvis man kan tolke det til politibrutalitet, rasisme, eller massedrap. Dvs, den politiske vinklingen er viktigere enn empati med ofrene.

Det er mange grunner til å syntes denne typen humor er morsom (selv om jeg nok syntes det har vært litt vel mange vitser om temaet personlig, noen få er morsomt, når det er titalls blir jeg lei). Men folk har lov til å ha forskjellig humor.

7 Likes

Enig med deg rockpus. Liker ikke holdningene til de «intelligente og empatiske» her. NRK hadde mye bra humor noen tiår tilbake. Humor som ikke gikk på bekostning av andre. Det var intelligent humor! Totalt fraværende idag dessverre. Nå er alt lov så lenge det er «humor?»

1 Like

What? Ut i vår hage driver jo ikke med annet enn det. Men det er kanskje for nytt? Bare to tiår tilbake?

Men ja, det er ikke PK lenger.

6 Likes

Merker jeg et aldri så lite aldersskille her?

Selv er jeg født i 80,-

Tenker du at seniliteten har begynt å kicke inn?

Fantastisk!:

2 Likes

Ja, en smule konservative og utdaterte meninger.

Min favoritthumor er den gammeldagse og britiske: black adder, yes, minister, osv.

Eller nyere variant:

Men man kan fint si at dette også er humor som går utover noen og vitser om temaer som er alvorlige :slight_smile:

Eller denne klassikeren:

For voldtekt er greit?

Det å forsøke å sette grenser for hva slags ting som er akseptabelt å vitse om, eller ikke vitse om, ender stort sett opp med å forby all humor uten den som går utover dine politiske meningsmotstandere. De er jo onde fordi de er uenige med deg, så de kan man vitse om. Ref “progressiv” politisk korrekt humor :slight_smile:

11 Likes

Gammel:

12 Likes


3 Likes

8 Likes

1 Like

image

9 Likes

Han (teamet hans) gjorde det på konstruksjon av bilene. Men når det kom til selvkjøring har myndighetenes sikkerhetskrav plutselig blitt en hemsko for innovasjon.

1 Like

9 Likes

dude-in-your

7 Likes