Det tilsettes kua
Det er ikke tilsatt i melken. Det er tilsatt foret til dyrene. Dette blir så tatt opp i systemet og til slutt havner rester av dette i melken som du og jeg drikker.
Samme prinsippet som andre giftstoffer man kan få i seg, og grunnen til at man har visse retninglinjer til gravide og ammende om hva dem bør unngå når man ammer. Da man vet giftstoffer og annet grums går via melken og i barnet.
I helv…
lenge siden jeg har sett et kjedebrev
Kan det ha noe med at akkurat denne talefeilen ikke har beveget seg inn i skriftspråket ennå?
Kan ikke svare nå, skal i en kjedekollisjon
Så la meg gjette, dette er et bra meme
Fordi Joe Rogan var et kålhue og mente at covidvaksiner kanskje ikke var ufarlig:
Som var som følger:
Tok litt tid før jeg skjønte at memet var “Joe Rogan er er dum som er skeptisk til Covid-vaksiner”.
Men nå skjønte jeg det, og skal selvsagt gi en emoji:
No shit, dette ble postet i meme-tråden, eller trodde du vi var i politikktråden?
Jeg skjønte ikke umiddelbart at det var et pro-vaksine og “belive the science” meme, hadde jeg skjønt det med en gang så hadde jeg selvsagt ledd meg i hjel. Men skjønte det ikke før jeg hadde lest meg opp på konteksten:
At Joe Rogan tror at corona-vaksiner gir høyere risiko for mycarditis enn covid sykodommen er like latterlig som at hamburgere er laget av ham. Thats the meme.
Hadde sannheten vært at corona-vaksinen faktisk gav høyere frekvens av myocarditis hadde poenget forsvunnet, og memet vært totalt umorsomt, for da hadde det ikke vært noen kontekst.
Det er avsenderenes, og kreatøren av memets intensjon og beskjed til verden.