Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 2

“electricity is a mystery”, meg da jeg satt på kretsteknikk eksamen på NTNU i 2013 :stuck_out_tongue: Pleide alltid å bygge opp en følelse/metafor om hva ting var i hodet for å forstå det og bruke det i oppgaver, men elektrisitet klarte jeg aldri å visualisere internt. Det fungerer ikke som en elv, eller en strikk, eller som en foss. Var vanskelig å trekke paralleller til noe annet. Det morsomme var at alt annet i matte og fysikk fram til det punktet hadde fremgangsmåten min fungert perfekt, men stoppet der. Ble markedsføring i stedet :stuck_out_tongue:

HAHAHA, de har faktisk tatt med det i pensum nå xD

4 Likes

image

7 Likes

5 Likes

3 Likes

image

2 Likes

Når vaskepulverprodusentene fjernet regnbuen fra farget tøy vaskepulveret sitt for å ikke virke woke, så du må lese på esken om det er for hvitt eller farget tøy.
image

11 Likes

Tiden flyr 😶‍🌫️

5 Likes

Ja tiden flyr, men den russiske henrettelsen med kniv jeg så, henter meg stadig tilbake😅

images (1)
Er det rart folk blir konspiratoriske

14 Likes

Noen ganger blir jeg positivt overrasket over AI, men her må jeg si at jeg ble sjokkert andre veien. 4:25-4:35 pace per km, skulle gi 3 minutter løpetid per km intervall

«1 km ≈ 4:25–4:35 → ca. 3:00 min per drag « denne må du forklare

ChatGPT said:

Ah – ja, la meg forklare nøye, så vi unngår forvirring:

:one: Utgangspunkt: fart i tid per km

Du har satt terskelfart til 4:25–4:35 per km.

• Det betyr: du løper 1 km på mellom 4 minutter og 25 sekunder og 4 minutter og 35 sekunder.

:two: Hvor kom “ca. 3:00 min” fra?

Dette var en feil i overslaget – takk for at du påpekte det! La oss regne korrekt skritt for skritt:

a) 4:25 per km

• 4 minutter + 25 sek = 265 sek for 1 km

b) 4:35 per km

• 4 minutter + 35 sek = 275 sek for 1 km

:white_check_mark: Riktig tid per 1 km drag: 4:25–4:35, altså 265–275 sek, ikke 3 minutter.

Når du spør ChatGPT om hvorfor den bryr seg om Personvern og sikkerhet når det begrenser den, og den foreslår at jeg skal lage en AI for den uten restriksjoner :stuck_out_tongue:
image

3 Likes

bilde

Fikk heldigvis dekket litt av behovet på shareville

3 Likes

5 Likes

11 Likes

1 Like
1 Like

5 Likes

image

15 Likes

.14159…

Kunne kanskje vært postet på en AI tråd, men dette er jo så dumt og forvridd at det egentlig er tragikomisk. (Og det har jo helt sikkert ikke vært noen som har styrt Grok til å gi akkurat denne typen r**slikkende svar)

Edit - Ikke verdens viktigste sak dette men…

2 Likes