Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 2

Et meme som er 100% meta er den eneste gangen du ikke reagerer med en emoji på deg selv? Du er et fantastisk mysterium pleximus.

1 Like

image

6 Likes

3 Likes

1 Like

Screenshot_20230626_062138_Chrome
Prøver kystvakten å være morsom?

4 Likes


2 Likes

Svaret på gåten: Post en sånn fin en uten et gyldig svar: Få kommentaren på bildet → Da har de som kommenterer også godtatt direkte markedsføring fra din side sin ads-konto, send dem masse reklamer :stuck_out_tongue: Spesielt gode de som sier “vinneren får en gratis 60” TV", og så kan du markedsføre TVer til alle som ikke vant, men har sagt at de ønsker seg en ny TV. :stuck_out_tongue:

Kort oversatt er bildet:
2x-y=8
z-2k=12
a+2b=16
c(d+b)=?

Altså har inget svar, bare en liten utvidelse av b til b= (16-a)/2

3 Likes

12(8+16/5)=160

Du må telle striper/prikker osv :stuck_out_tongue:

1 Like

Ah, ja - jeg så ikke at de var forskjellige. My bad. Da er det bare tull ja

Hvem sier det? Det er en antakelse du gjør, som ikke er sagt noe sted. De lager det enkelt og greit for å få reaksjoner. Reagerer man har man tapt, fordi man da er på deres markedsføringsliste og har godtatt direkte markedsføring fra den siden som har lagt det ut. Er sånn direktemarkedsføring fungerer på Facebook blant annet. Du har bare dårlige kategorier for å sende ut reklame, bortsett fra når noen har kommentert, likt eller delt en av dine poster. Da har du en liste “People who interracted with your posts” og en enda mer spesifikk “People who interracted with a specific post” som du kan sende reklamer til. Jo større sånne lister en side har, jo mer er den verdt ved videresalg, så de bygger sånne lister med “triks” som dette og så selger de siden videre til bedrifter eller andre som bruker dem til markedsføring. Eller sider som har egne produkter, f.eks. dropshipping-kids, bruker dem selv for reklame av produkter de kjøper billig fra Kina og selger videre. Artig konsept, men et gammelt et man bør være klar over som forbruker. :slight_smile:

4 Likes

Jeg sa det, hørte du dårlig :stuck_out_tongue:

Dette blir jo akkurat som IQ-tester, det finnes jo ingen regler der heller. Poenget er å finne hvilke regler som gjelder også bruke de til å finne svaret.

1 Like

Feil, du har mange svar :nerd_face:

Nei, dette er ikke en IQ-test. Dette er et forsøk på å se ut som en IQ-test/regne-test, så lage den sånn at man kan gi mange forskjellige svar ut ifra ulike antakelser, ofte med et lag i mellom, sånn at det blir en diskusjon ut av det, sånn at man får kommentarer, er man besserviser er man spesielt utsatt :stuck_out_tongue: . Disse kommentarene øker verdien på siden som legger dem ut. Det er 0 IQ i disse testene, men de er laget for å se ut som det. :slight_smile:

Her har du en IQ test. Antakelsene er gitt når du starter testen og alle oppgavene er rett fram, så lenge man har høy nok IQ til å se svaret. Jeg sliter med noen av dem, men de fleste er ganske kjappe:

IQ Test Laget av Mensa Norge - Mensa Norway

5 Likes

2 Likes

11 Likes

Dette er stort sett riktig, men jeg har faktisk støtt på oppgaver der 2 ulike tolkninger av reglene gir 2 ulike svar. Vanligvis blir slike oppgavesett oppdatert slik at begge svarene gir rett, men ikke alltid.

Eksempelvis kan en tolkning der siste rad/kolonne er summen eller differansen av de to forestående gi étt svar, men en tolkning der figurene f.eks roterer eller flipper fra rad til rad gi et annet svar.

4 Likes

Hadde vært gøy å se på de sammen :slight_smile: Har du oppgavene? Hvis de er fra testen jeg linket over så har den vært den samme ganske lenge tror jeg, så er der sikkert fortsatt.

Fikk ikke lov til å ta med meg testen der jeg utførte den sist. Men husker en av dem var fra sesjon i forsvaret. Der klaget jeg på en oppgave og fikk vite at fasit hadde blitt oppdatert med en alternativ tolkning.

2 Likes