Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Memes 4 mental helse 3

6 Likes

image

4 Likes

Dessverre var de visst veganere før syndefallet

1 Like

image

5 Likes

imens her hjemme…

Opera Snapshot_2026-04-15_004838_imgflip.com

(kilde)

:stethoscope: :man_shrugging: :latin_cross:

3 Likes

3 Likes

2 Likes

Trenger man ikke 2?

6 Likes

Fungerte ikke forebygging? :grimacing:

Nå som man tydeligvis er voksen som 13 åring og pensjonist som 72 åring, så er vel målet snart oppnådd?

Hvor mange her gjorde ikke noe som teknisk sett kan være kriminelt mellom 13-16 år? :stuck_out_tongue: Det har nok de fleste gjort.

3 Likes

Fra 2. august skal 13-åringer som begår lovbrudd med en strafferamme på minst fire år, kunne straffes med fengsel. Det kan handle om drap, drapsforsøk, sprenginger og grove voldtekter.

Håper det ikke gjelder de fleste

4 Likes

Er litt annen grovhet enn da jeg var ung ja. Drap, sprenging og grove voldtekter. Her har samfunnet gått forover altså…

4 Likes

Ser på dette som svært positivt. Er bare et tidsspørsmål før Norge må gjøre det samme.

Dette vil faktisk beskytte ungdom i alderen 13-18, både fra å bli rekruttert til organisert kriminalitet og fra lovbrudd utøvd av jevnaldrende.

5 Likes

The soft and juicey spot.

image

1 Like

1 Like

Nå vet jeg ikke helt når det var, men husk på at mer blir avdekket nå fordi det filmes/deles digitalt. :slight_smile: Og du får i tillegg vite mer pga. internett og forum som dette, samt digitale rapporter og statistikk som publiseres. Før var man godtroende naive og levde godt med det, nå får man kanskje i overkant mye informasjon. Noen kriminalitetstyper har gått mye opp, andre ting mye ned, totalen er nok bedre enn før for de fleste hva angår sjansen for å bli utsatt for kriminalitet. Jeg bor midt i smørøyet av kriminalitetstatistikken og trenger ikke akkurat være redd for å bli utsatt for noe. De som driver med det verste gjør det nesten alltid mot sine egne, trist som det er.

Her er f.eks. tallene siste 7 år for varetektsfengsling i Norge:

Stemmer kanskje ikke helt overens med følelsen man får av å lese nyheter. :slight_smile:
Her er 2000-2005

Beklager å poste her, noe som ikke er et meme. Så legger til et meimei:

image

Hehe ja du har rett i det, men jeg er så gammel at jeg tenkte tilbake til det gylne 90-tallet. Det var sikkert gjenger og ungdomskriminelle i Oslo, men da jeg skrev tenkte jeg på Sverige med granater og bilbranner hver dag.

1 Like

Skal en tur dit i helgen, får rapportere tilstanden :stuck_out_tongue_winking_eye:

Btw, kvinners største sjokk:

image

2 Likes