Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mercell (MRCEL)

Stemmer

Har de solgt utenom børs da? 1 prosent er vel 5 millioner aksjer , det har ikke vært så stor omsetning denne uka .

Kan noen forklare hvordan en ny stor short er lagt 5. januar. ? Det må være nesten 3 millioner aksjer i short som er lagt etter nyttår. Så stor omsetningen har det ikke vært i aksjen . Kjøpes shortene utenom vanlig handel? Er det selskapet som låner ut direkte til shorteren, eller . Noen som vet?

Rumours from Shareville forum

Fra: Search - Betaville

Aner ikke holdet eller sannheten i dette, men det ligger nå der og antar det er det som drar aksjen opp idag. Er vel ca 6 mill aksjer short.

UNCOOKED ALERT: Mercell Holding AS said to …

Monday, 24 January 2022, 3:16 pm
Mercell Holding AS, the Norway-listed software business, is at the centre of takeover talk.

People following the situation have heard Mercell Holding AS - which provides software that allows suppliers to find public sector tenders and contracts - has drawn interest from a mystery suitor interested in acquiring the business.

One person following the situation suggested the bidder for Mercell Holding AS could be a private equity firm looking to carry out a leveraged buy-out.

However, the identity of the suitor interested in Mercell Holding AS remains unclear, said people following the situation.

Mercell valuation metrics have been pushed down to floor

image

Cash flow is positive, continuous growth and practically monopoly in Nordics.

I don’t understand this anymore, so two additional purchases today for me :man_shrugging:

2 Likes

Short the company on near no interest, growth pulldown, no news & low volume = kills the price.

Then buyout! Haha crazy

I am also buying more!

1 Like

Jeg har fulgt med MRCEL aksjen i ca 1 år. De kommer jevnlig opp på anbefalinger fra analytikere og jeg syns business caset er bra.

Kursen imidlertid har vert i en fallende trend veldig lenge. Aksjen klassifiseres vel som en “vekst-aksje” og de har stupt når renten går opp.

Jeg har 2 års horisont på denne aksjen men dersom det blir flere emisjoner og kursen er lav, så blir det ikke mye penger å kjøpe for? Har snitt på 5,4 nå (noe jeg er veldig fornøyd med) men dagens omsettningstall rundt 4,30 får meg til å lure - skal vi under 4?

Inntektene er jo ganske jevne her og evt oppkjøp med emisjon/lån vil utvanne verdien ganske kraftig når kursen er lav? Eller hva tenker dere?

1 Like

Mercell stiger 10% - forventninger om oppkjøp?

ville ikke holdt pusten , men vi kan nå håpe på å komme ut da.
(har kun en lyttepost)

Flott selskap - synd kursen ikke er like flott.

vel, eg har så lite aksjer at eg liker kursen bedre og bedre :wink: for om de innfrir så er det billiger og billigere å kjøpe.

Gjelder bare treffe smekk i bunn eller tett på reprising med større post.

There were few big purchases, total over 1M shares that made the price to move upwards.

Maybe someone noticed the undervaluation or accumulating shares for buyout :face_with_hand_over_mouth:

3 Likes

Grei dag på jobb.

ja, skulle kjøpt mer - jaja.

Videre opp i dag, uten noe news?

Hehe yes - tydelig at noen skal inn.

Men denne har falt mye og er egentlig et solid ARR/SaaS selskap med monopol og gode fremtidsutsikter. Så rart at den har falt så langt ned egentlig.

Var vel mye short også - så sikkert noen som dekker seg ifbm. ryktene om oppkjøp.
Kjedelig å sitte short skulle det komme et bud!

3 Likes

Hvor kommer disse oppkjøpsryktene fra?

Denne siden: Betaville Intelligence subscriptions - Betaville

2 Likes

Hvis det er noe sannhet i ryktene - ja da skal du se denne smelle greit opp.
Snakket med en analytiker venn tidligere - som var super bull på 9kr!

Betaville har en part 2 ute. Någon som har tillgång till informationen?

Fylte på på 4.52 i dag! Lite kjøpere og selgere. Robotene holder vel på! Må jo smelle snart