Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mercell (MRCEL)

En av grunnene til jeg øker, er at Tin ny Teknik sitter i ro. Det hadde vært så mye verre om de mistet alt tro og dumpet alt - dette kan de tross alt.

Jeg vil påstå at mye av nedsiden allerede er tatt ut. Dette er jo et selskap som tjener penger som igjen bør begrense nedsiden. ARR 770m i Q2. Det blir spennende å se, Operating costs og M&A cost.

Jeg personlig håper selskapet setter flere oppkjøp på vent en god stund, helt til regnskapet og aksje kurs er bedre. Hente penger på dette nivået er mord av eksisterende aksjonærer.

2 Likes

Snakker vi forventninger nå, eller hva er dette? :sweat_smile:

Haha, sikkert bare håpefulle tyskere(Clearstream) som er på kjøper’n :crazy_face:

Spennende, fikk inngang på 5,01 idag, slutter den over 5,5 samt tall over forventning imorgen kan det nok gå et stykke nordover.

Jeg ville ha tatt gevinst nå, men det er meg…

Sikkert et bra tips og kanskje, men velger å holde meg til strategien jeg har lagt så får det briste eller bære.

2 Likes

Dette var under mine antagelser, både når det kommer til omsetning og adj. EBITDA, de brenner også mye cash.

Det positive er blant annet at churn har gått ned og at de opprettholder tidligere guiding👍

Vinglete marked, men ingen tosifret dump :slightly_smiling_face:

Har den på watchlist, enn så lenge…

Kastet meg i auksjonen på 5,30.
Greit nok.

1 Like

MRCEL: ER TRYGG PÅ VEKSTGUIDING - WIBE

Oslo (Infront TDN Direkt): Konsernsjef Terje Wibe i Mercell Holding er trygg på å kunne levere på selskapets vekstguiding.

Det kom frem under selskapets kvartalspresentasjon onsdag.

Mercell Holding rapporterte onsdag en omsetningsvekst på årsbasis i tredje kvartal på 142 prosent til 189 millioner kroner. Ebitda utgjorde 12 millioner kroner, mens justert ebitda var 49 millioner kroner.

-Vi sikter mot en ebitda-margin på 40 prosent på lang sikt. Vi ser fra våre norske og svenske virksomheter at dette er gjennomførbart, og vi tror at større skala og mer effektiv drift vil drive våre marginer fremover. Dette kommer ikke til å være lineært, men avhenge av timingen på nye produktlanseringer, utvikling av vårt plattformkonsolideringsprogram og ulike kostnadseffektivitetstiltak, sier Wibe under dagens kvartalspresentasjon.

Selskapet har tidligere guidet et mål om å levere 15 til 20 prosent årlig omsetningsvekst (CAGR) frem til slutten av 2025. På spørsmål om neste år sier konsernsjefen at han ikke ønsker å gå inn i detaljer, men at de er trygge på kunne levere innenfor guidingen.

Når det kommer til organiske vekstmuligheter, ser selskapet at de kommer til å oppnå vekst i alle deres tre forretningsområder.

-Forretningsområdene med høyest vekst vil ligge hos kunder på tilbudssiden. Både i Finland og Nederland har vi nå posisjoner som den klare markedslederen på kjøpssiden (…) Vi har som mål å lansere vårt tilbud mot de finske leverandørene i slutten av dette kvartalet. Så vi forventer å se resultater av dette i det minste etter første kvartal 2022, sier Wibe.

På spørsmål om kundefrafall (churn) svarer Wibe at dette hovedsakelig er på tilbudssiden og hovedsakelig hos førsteårskundene som trenger å teste anbudstjenestene.

-Vi ser faktisk at selskaper som forlater oss og så kommer tilbake måneder eller kanskje et år senere, sier han.

Ellers opplyser Wibe at selskapet har klart å gjenopplive veksten i Mercel-Commerce etter oppkjøpet fra Visma i fjerde kvartal i fjor. Det har vært en ganske flat omsetningsutvikling i årevis før vi tok over, sier konsernsjefen.

Det er god gang i ordreboken, men lite kjøp :sweat_smile:

Mercell - Capex to decline going forward

Mercell reports Q3’21 ARR of NOK 792m, up 134% y/y and roughly in-line with our expectations of NOK 795m. This converts to an organic growth rate of 21% y/y, reflecting both new sales & up-sales, but including NOK 4m in negative FX movement. Reported revenues amounted to NOK 189m for the quarter (7% below PAS expectations), while adj. EBITDA ended at NOK 49m, 15% below our exp. and equal to a margin of 26%. The company reiterates its long-term target to ‘more than double ARR in existing markets organically from the end of 2020 to 2025, translating to an annual growth rate of 15-20%. In addition, Mercell states that ongoing capex cycle related to the new platform is set to decline from next year on. The company expects capitalized software costs of NOK ~165m for FY’21e and NOK ~130m for FY’22e (30% below our estimate), before stabilizing at lower levels beyond ‘22e. We expect to lower our ARR and EBITDA adj. estimate in 2021 with ~1-7%, but also lower ’22-23e capex spend with ~30%. BUY reiterated

Pareto Securities beholder TP 14.0

Noen som vil vedde på at vi IKKE når 14 innen 2025?

2 Likes

Hehe, holder lenge for meg i alle fall.

Tin Ny Teknik har vel snitt 6-7 og her flyttes det på øre på 5,30

Nå går det mye på 5,40

Trekker bra i dag og stor omsetning denne uka💪

2 Likes

Grattis til dere som hodler og er inne :slightly_smiling_face:

Synes kursutviklinga så fin ut intradag, men lot være å kjøpe :pensive:

1 Like

Viser styrke på 5.80 nå! Greier vi 6 før helg?

1 Like

Listing på OBX trolig 1 desember!

Noen som kan forklare hva dagens børsmelding betyr?